Hallo, voor de mensen die een speciale stomer voor baby's hebben, zoals de babycook... hoe lang worden groente en aardappelen eigenlijk gestoomd? Wij stomen hier standaard alles 30 minuten en dat is eigenlijk altijd goed. Vaak zijn groenten niet helemaal gaar, maar dat is lekkerder. Maar weet niet of het voor baby's langer gestoomd moet worden of zo? Staat er wat in de beschrijving van jullie apparaat? groetjes
Ik hebbdie van avent enndaar zit een boekje bij metmwat hoe lang moet. Maar t meeste (aardappels bijv) moet 20 minuten. Het gaat er wel fijn gesneden in dus als je het groter laat zal de tijd afwijken....
Wij hebben ook die van avent, gebruiken hem binnenkort pas.... Maar idd 20 minuten voor aardappels, 15 voor wortelen. Maar ik weet niet hoe jij stoomt? Ik heb zelf het idee dat stomen met een apparaat sneller gaat dan stomen in bijv. een stoommandje...
Ik stoom gewoon met een stoommandje van de ikea. Daar gaan de aardappeltjes ook 20 minuten in en de worteltjes inderdaad iets van 15. Stoom altijd alles.
Wij eten ook vrijwel alle groentes gestoomd, ook gewoon met zo'n stoombloem (blokker heeft ze ook). Groente houden veel meer hun smaak, nauwelijks of geen zout nodig. En geen aangebrande pannen. Ik hou de normale kooktijd aan, die verschilt van groente tot groente. Heb keukenposter van Voedingscentrum waar de kooktijd van heel veel groenten op staat.
Vraag me sowieso af hoe je aangebrande pannen krijgt van het koken van groenten en aardappels... Nog nooooit gehad!!!
giet jij je aardappelen dan niet af op een dun laagje na om ze weer terug op de plaat te zetten? Dan worden ze nl. lekker kruimig. Maar je moet er bij blijven staan, want ze branden snel aan!
Aardappels, groente, we stomen het altijd. Gewoon met zo'n netje. Groente gaat vaak in de snelkookpan met netje. Weet eigenlijk ook niet hoe je 'normaal' groente en aardappels moet koken hahaha.... Mijn ouders stomen ook altijd.
Hier ook gewoon in een stoommandje. Hebben van sz een babycook geleend en na 1x weer terug ingeleverd. Hij leek me zo handig, maar wat een onding. Overigens stoom ik alles veel korter dan 20 minuten. Hangt ook erg af van de grootte van hetgeen je stoomt. Maar met 10 min is alles hier al snot.
De truc is om het gas uit te zetten.... Je kan aardappels prima droog stomen door ze even te laten staan, deksel er af, even schudden. Dan zijn ze perfect kruimig en geen aangebrande pan
@dirksmama Ah handig die keukenposter. Is gewoon te bestellen tegen betaling neem ik aan? En is de groente dan beetgaar? Wordt toch veel gestoomd lees ik. Wij hebben zelf eens een stoomapparaat gekocht voor iets van 15 euro, met 3 lagen. Is ene prima ding en je kunt er behoorlijk wat in kwijt.