Hallo Allemaal, Ik ben zwanger van een jongetje. Nu ben ik al weken aan het kijken naar een leuke naam maar ik weet het echt niet. Bij mijn vriend wordt steeds de naam Tsjalling doorgegeven aan de jongens. Nu zit ik hier dus niet op te wachten. Mijn vader leeft al een paar jaar niet meer en wil onze kleine jongen straks in zijn 2de en 3de naam dus vernoemen naar onze vaders. Nu zou ik het wel leuk vinden om dus een naam te hebben die toch "iets" van Tsjalling weg heeft dus de T of Ts of Tsj.. maar ik kan gewoon niks vinden/bedenken. voor een meisje waren we er wel al uit dat zou dan Tsjallene worden (geïnspireerd door Charlene) iemand een idee?? Edit: het gaat dus om de eerste naam (roepnaam) de 2de naam zal Tsjalling worden
Kun je niet TJalling als 2e naam doen? Als je alleen de Ts/Tj gebruikt vind ik het er niet echt meer op lijken hoor. Je hebt dan bvb Tsjeerd ofzo, maar of ik dat nou zo'n leuke naam vind..
Bedankt voor de reactie.. Ik doel eigenlijk op de eerste naam.. de 2 de en 3 de namen zullen de exacte voor namen van beide opa's zijn (dus Tsjalling wordt dus zijn 2 de naam)
ik kan geen naam bedenken als roepnaam met ts of tsj? vind het verschrikkelijk! maar dat is uiteraard mijn mening!
Maar als je het als tweede naam gebruikt, kun je toch een andere roepnaam kiezen? Je hebt de naam dan toch door gegeven?
Dankjewel allemaal.. Ja ik weet het gewoon niet zo...iedereen verwacht dat hij dus Tsjalling gaat heten maar ik wil dit gewoon niet.. vriendlief wil ook een andere naam maar we weten niet zo goed wat..
nou het is niet leuk dat iedereen er al vanuit (schoon familie) gaat terwijl wij daar dus samen anders over denken.. Verder wonen wij zo goed als boven mijn schoonouders..die zie ik dus heel vaak en wat je krijgt is dat iedereen nu senior en junior roept..
Maar als de tweede naam Tsjalling wordt dan zou ik echt geen rekening houden bij keuze van de eerste naam hoor Beetje dubbelop vind ik.
Ik zou ook niet op Tsjalling zitten te wachten nee. Maar inderdaad, als je je kindje in de 2e en 3e naam al vernoemd, dan heb je qua roepnaam toch vrij spel? Ze mogen al dankbaar zijn dat je uberhaupt iets qua vernoeming doet. het is jullie kind, dus jullie bedenken de naam, niet zij!!
Dat is idd waar.. ik ga nog eens verder zoeken..vindt het al zo moeilijk voor een meisje vonden we het veel makkelijker.. Ik vernoem hem idd al en 1 keer is genoeg tnx meiden
Het eerste wat er in me opkomt is inderdaad Tjeerd of Tjesco, maar wanneer de tweede naam toch al Tjalling wordt, zou ik er niet voor kiezen om de eerste naam ook met deze letters te laten beginnen. Zou er zelf trouwens ook niet heel blij mee zijn... begrijp wat je bedoeld.
Ik zou gewoon lekker de eerste naam geven die jullie zelf willen... Je heb de 2e naam al vernoemnd naar de achoonfam.. Je lijkt wel gek als je iets gaat zoeken wat erop lijkt omdat hun dat verwachten
Als Tjalling de tweedenaam wordt dan knal je er toch gewoon iets voor dat je zelf mooi vind? In elk geval geen Tjeerd of zo, twee keer Tj likt me teveel van het goede. En misschien combineert iets Dylaneromeo of Thychasiptinakis er ook wat minder mooi bij. Als ze meer vernoemingen willen, neem dan gewoon een hamster die je vernoemt. Kunnen ze bij volgende kinderen meteen niet meer zeuren, want je gaat je kind toch niet naar een hamster vernoemen?