Hoi dames, Ik ben in verwachting van mijn eerste kindje en vind het ontzettend moeilijk om een naam te bedenken. Dit mede doordat mijn partner van Marokkaanse afkomst is. We zijn op zoek naar namen die voor beide culturen door kunnen. Zijn er mensen die ideeën hebben voor zowel jongens- als meisjesnamen?
krijgt het kindje jouw achternaam of die van je partner? (persoonlijk vind ik het mooi als een voornaam ook goed bij een achternaam past).
Kindje krijgt achternaam van de partner... Moet ook wel eerlijk bekennen dat ik een jongensnaam moeilijker vind. Meisjesnamen vinden we beiden Sarah heel mooi, dit is een naam die in beide culturen voorkomt dus kan prima. Jongensnaam heb ik echter geen enkel idee, dus opties zijn welkom!
Sarah vind ik ook mooi! Of anders vind ik Selma ook leuk. Voor een jongen misschien iets als Adam? Of anders Ayden (van Aydin afgeleid)
Aan deze naam hebben we inderdaad ook al gedacht. Alleen dan om te schrijven als Rayann... Moet alleen zeggen dat ik hier niet meteen heel enthousiast over ben
Ayden is op zich ook wel een leuke optie. Deze kunnen we ook nog in overweging nemen. Meer namen zijn uiteraard welkom
Sarah vind ik leuk, Zara/ Zarah vind ik nog mooier especially voor die afkomst ook. Jongens erg lastig.. weet eigenlijk weinig opties voor je haha, misschien later meer
Haha ben dus niet de enige die moeite heeft met jongensnamen. Mocht je er een weten hou ik me graag aanbevolen!
Jongensnamen: Ammar Amine Azam Ayoub Adil Adam Anwar / Anouar Badri Bilal Chafik Choukri David / Daoud Faël Farouk Fouad Farid Faïk Haroun Hicham Ilias Imran Ishaq Issam Ismail / Ismaël Issa Jamal Karim Kamil Lotfi / Loutfi Louay / Louis Lounis Marouan Marzouk Mimoun Maroun Naïm Naël Nizar Nouri Omar Rafik Ramzi Reda Safouan Salim Sami / Samih Samir Sam / Sem Tami / Thami Tarik Taoufik / Tofik Yahya / Yahia Jakob / Jacob / Yacub Yanis Yassir Yassine Younes Yousri Youssef ?
Voor een meisje vind ik Zara / Zarah / Sara / Sarah / Zahra erg mooi. Andere ideetjes: Alia Alou Aliana Anika Anissa Aya Anbar / Amber Dalila Dina Dounia Eliza / Elisa Faiza Hiba Inaya Ines Jenna Jalila Jamila Kamila Kamilia Kattou Kenza Kira / Khira Lara Lina Leila Louiza Maissa Malia / Maliha Maria Maroua Menna Mina Mouna Mounia Mira Nadia Nadira Naima Naila Nila Namira Naoual Nisrine Nora Odria Rabia Racha Rana Raja / Raya / Rajia Rania Rima Rouhia Sabrina Safia Safira Salia / Saliha Saloua Samar Samara Samia Sanae Sofia / Zofia Tara / Tahra Tama Tamra Yasmine / Jasmine Yasmina / Jasmina Yetou Yattou Yezza Yousra Zaina, Zaima Zanou / Sanou Zina Zora / Zohra Ik vind Sara dan toch wel de mooiste optie denk ik. Samen met Nora, Lina, Tara en Sofia.
Voor een meisje Yarah, Noor, Lina, Senna voor een jongen Malik of Marouan of Rouan Vind Sarah trouwens wel een mooie naam, maar wel veel voorkomend.
Ik vind zelf Iman, Zayn, Faris, Haider, Emir, Isam en Rayan wel mooie Arabische jongensnamen ... Ayden trouwens ook.
Ik denk dat alle namen uit het oude testament wel kunnen. Die worden zowel bij Moslims als christenen gebruikt.