Dilemma

Discussion in 'Zwangerschap' started by sur, Jan 22, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sur

sur Lid

Jan 21, 2013
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Ik ben hier net nieuw en weet nog niet precies waar ik terecht kan met mijn vraag maar hoop dat jullie mij misschien op weg kunnen helpen.

Ik heb kort geleden ontdekt dat ik 8weken zwanger ben. Dit is iets waar mijn vriend en ik erg blij mee zijn.

Maar.... Nu is het zo dat ik deze blijdschap nog met niemand anders heb kunnen delen omdat ik weet dat mijn omgeving mij voor gek zou verklaren. Dit komt omdat ik na heel wat jaren aanklooien eindelijk mijn studie heb opgepakt en nu in mijn laatste jaar zit. Hiernaast leef ik van een studiefinanciering en mijn vriend door lichamelijke klachten van een WAO. Deze bedraagt €600 (door een beslaglegging ). Verder heeft hij veel schulden en komt hij niet in aanmerking voor schuldhulpverlening omdat zijn inkomen te laag is.

De laatste paar dagen krijg ik ook steeds vaker goed bedoelde adviezen en waarschuwingen dat ik nooit aan kinderen zou moeten beginnen met hem.
    Ook is mij (omdat ik al een hele tijd niet lekker voelde) gevraagd of ik niet zwanger was. Waarop ik niet (door alle adviezen enz. ) "niet dat ik weet" heb geantwoord.

Door al deze mensen kan ik ook steeds minder genieten van mijn zwangerschap en heb ik er zelfs al over gelogen. Ook begin ik steeds meer te twijfelen aan mijn keus om het kindje te houden.

Mijn vraag aan jullie is dan ook:
    Wat zouden jullie doen in zo'n situatie??

2. Bubi

Bubi Bekend lid

Apr 8, 2012
    531
    0
    16
    visagiste haarstyliste ZZP
    Zuid Holland
    Ten eerste gefeliciteerd!:)
    Ik denk dat iedereen er aan het begin moeite mee kan hebben, het is een groot iets en soms moet je echt nog aan het idee wennen. Het klinkt wel alsof jij ZELF er echt blij mee bent en dat is natuurlijk heel belangrijk! :) Ook al is jouw situatie momenteel nog niet ideaal, je hebt nog best wat tijd om aan dingen te werken en ze te veranderen.
    Het is nog even wennen aan alles maar ik wens je veel succes en geluk toe!

3. sur

sur Lid

Jan 21, 2013
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor je felicitatie. Ik ben er inderdaad wel blij mee en mijn vriend gelukkig ook. Volgens de VK ben ik eind aug uitgerekend en kan ik mijn studie (als alles goed verloopt) nog op tijd afronden.

Ik hoop ook dat alles goed komt.

4. minimeee

minimeee Actief lid

Jun 12, 2012
    262
    1
    0
    Medewerker sociaal juridische dienstverlening
    Hoi hoi,

ten eerste gefeliciteerd met je zwangerschap.

Maak je niet druk om je studie zou ik zeggen. Die kan je gewoon afronden denk ik.
    Ik heb het meerdere meiden zien doen de combinatie zwangerschap/kind en studie.
    Ik ben zelf ook nog bezig met mijn studie af te ronden (deeltijd welliswaar, dus ik heb een betaalde baan naast mijn studie).

Ik kan mij goed voorstellen dat je je verder zorgen maakt qua financiën. Maar mij is altijd verteld: een kind kan je zo duur maken als je zelf wil. Zo kan je op zoek naar goedkope (eventueel tweedehands) meubeltjes en kinderwagen. kleding hoeft ook niet zo duur te zijn.

Lief al die goedbedoelde adviezen van je omgeving. Maar luister naar je hart en kijk wat je zelf wil. Je bent dolblij met je zwangerschap, zou je die kunnen afbreken om wat anderen je te vertellen hebben?

Ik ken iemand die het kindje alleen opvoed en van een bijstandsuitkering leeft en daarnaast schulden heeft. Zij redt het uiteindelijk ook.
    Een ander weet het altijd beter te vertellen voor een ander. Maar jij moet uiteindelijk de keuze maken.

Zet eventueel alle voor- en nadelen op een rij. Praat er met je vriend over en maak samen de keuze wat jullie willen.

Ik hoop dat ik je een beetje heb kunnen helpen.

5. wondertje3

wondertje3 Actief lid

Jan 24, 2011
    100
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd.

Zolang jullie er blij mee zijn en er achter staan is het goed toch. Ookal is het niet de meest ideale situatie.
    Bij m'n eerste zat ik ook laatste jaar studie. Ben tussendoor bevallen en heb het gewoon goed afgerond met diploma.

Over schuldhulpverlening vind ik het raar dat je zegt dat ie niet in aanmerking komt omdat hij te weinig verdient. Dat heb ik nog nooit gehoord en wij hebben er zelf ook mee te maken op dit moment.

Verder wil ik jullie veel succes wensen met alles en hopelijk kunnen jullie ook wel gewoon lekker genieten en d meningen van je omgeving langs je neer leggen.

6. Vvlinder

Vvlinder Fanatiek lid

Jun 24, 2012
    3,050
    38
    48
    VZ-IG
    limburg
    Als eerste gefeliciteerd!
    ALs jullie er blij mee zijn, dat is het belangrijkste en mss zoals je je situatie uitlegd zullen er idd wel mensen zijn die de zwangerschap niet zo zien zitten.
    Maar jullie zijn er blij mee!

Veel succes!

7. sur

sur Lid

Jan 21, 2013
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank jullie wel!!!

8. Zara75

Zara75 VIP lid

Jul 10, 2007
    12,035
    6,139
    113
    Happyland
    Gefeliciteerd!
    Wat je omgeving betreft, ik snap de reacties die waarschijnlijk gaan komen wel een beetje. Maar het is jouw leven, jullie zijn allebei superblij en ze dealen er maar mee.
    Een baby schijnt inderdaad duur te zijn, dat ondervinden wij nu ook en het moet nog geboren worden.;). Persoonlijk zou ik het héél erg benauwd krijgen als ik in jullie situatie zou zitten, financieel gezien dan he..
    Maar als je een beetje creatief bent hoeft de uitzet niet zo duur te zijn.
    Op marktplaats wordt een hoop voor weinig aangeboden.
    Hier op deze site is ook eentopic waar mensen hun spulletjes verkopen.
    Mijn zusje werkt in een kringloopwinkel en je wil niet weten wat voor berg leuke kleertjes ik daarvan heb. Ziet er allemaal uit als nieuw, goed wassen en klaar! Babykleertjes worden niet zo lang gedragen dus dat scheelt qua slijten. Mijn ouders zijn dol enthousiast, eindelijk worden ze opa en oma! D
    Oma gaat zelfs zo ver dat er een meer dan complete babykamer bij hun is ingericht, (het is de bedoeling dat zij gaan oppassen),zo goed als alles 2e hands van de kringloop en het ziet er superleuk uit.
    Niet dat we weinig geld hebben, hebben allemaal een goede spaarrekening.
    Maar het hoeft niet altijd allemaal nieuw te zijn vind ik.
    En als je nu probeert om na de bevalling borstvoeding te geven spaar je ook weer een hoop geld uit.

Share This Page