Al heel lang weet ik welke jongensnaam ik mijn eventuele zoon wil geven. Nu is hier in het dorp een gezin die de naam mijn dochter en mijn jongensnaam hebben. Wij hebben nog een dochter. Dus het wordt 1 anders en 2 dezelfde. Wat zouden jullie doen...een andere naam kiezen, verstand gebruiken, of voor de naam gaan, hart volgen... Ps. Het zijn geen vrienden van ons en woen aan de andere kant van het dorp.
Ik ken zelfs twee gezinnen die elkaar wel kennen waarvan de jongen en meisje dezelfde namen hebben als in het andere gezin. sommige combinaties van namen hoor je wel eens wat vaker. bv martijn en jasper heb ik vaker gehoord. edit: ik zou het dus geen probleem vinden
Als dit echt de naam voor jullie is zou ik daar voor gaan. Zeker als jullie die andere mensen niet/nauwelijks kennen..
Wat maakt dat nou uit? Je kent ze niet, zij kennen jou niet, dus ik zie niet in waarom t elkaar zou moeten 'bijten'. Als je zelfs rekening met vreemden moet gaan houden qua naam dan wordt t wel erg lastig namen geven. En bedenk je t volgende: wat als jij jouw kindje een tweede keus naam geeft en je hoort een paar weken na de geboorte dat die mensen gaan verhuizen buiten t dorp of doe eens gek emigreren. Je krijgt spijt als je niet de naam kiest die je t mooist vindt!
Gewoon doen, er zullen we meer gezinnen zijn met dezelfde namen waarvan je het niet weet....dus waarom zou je er rekening mee houden?