werken in de kinderopvang

Discussion in 'Zwangerschap en werk' started by sereenalian, May 5, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sereenalian

sereenalian Actief lid

Oct 19, 2006
    234
    0
    16
    leidster kinderopvang
    Houten
    Hallo,

Ik heb eigenlijk niet echt een probleem, maar wil het gewoon even van me af schrijven :cry:
    Ik werk al jaren fulltime als peuterleidster op een kinderdagverblijf. De leeftijd van mijn kinderen zijn 2 t/m 4jaar. Ik was normale altijd een zeer actieve en "gekke" juf. Ik ben nu 20 weken zwanger van mijn eerste kindje, ben ik eindelijk uit vermoeiende en zware eerste 3maanden, heb ik nu al zo last van mijn bekken en heupen dat ik niet meer mag tillen :( Ik vind het zeer moeilijk om toe te geven dat ik dingen niet meer kan en heb ze eerst aan mijn collega's niet aangegeven. Maar sinds afgelopen week gaat het echt niet meer, en heb het aan mijn collega's verteld. Ze reageerde echt super en vonden het helemaal niet erg om mij een beetje te ontzien. Daar ben ik echt blij om, maar toch voel ik me bezwaard en baal ik ervan dat ik nu al dingen moet gaan laten. Ook thuis in het huishouden neemt mijn vriendje me vanalles uit handen. Ik weet dat ik me zelf moet gaan veranderen en rustig aan moet gaan doen voor mezelf en mijn kleintje in mijn buik. Maar dat is verdomd moeilijk als dat nooit in je aard heeft gelegen.
    Pff zwanger zijn heeft hele mooie en leuke kanten, maar het is niet alleen maar mooi :(

2. Andrea mv Ryan

Andrea mv Ryan Fanatiek lid

Dec 31, 2006
    1,052
    0
    0
    Groepsleidster kinderopvang
    Noord-Brabant
    Ik werk zelf ook al jaren in de kinderopvang. Toen ik zwanger was van de 1e werkte ik op een babygroep en heb ik gelukkig al die tijd kunnen werken en niets aan mijn collega's over hoeven te laten.