Hee dames ik heb volgende week mijn 1e afspraak bij de vk maar ik heb het hier op het werk nog niet verteld dat ik zwanger ben. Wat voor smoesje moet ik bedenken of moet ik aan de betreffende persoon vertellen dat ik zwanger ben? Hoe hebben jullie dat in het begin gedaan toen het nog niet bekend was? groetjes Liesje
Ik geef altijd per week aan hoe ik wil werken. En als ik niet kan werken, dan zeg ik dat ik die dag niet beschikbaar ben. Zonder uitleg. Lijkt me niet leuk als je constant moet uitleggen waarom je niet een keer kan werken.
@enise: ik werk 40 uur per week, dus gewoon standaard 8 uur per dag. Ik vind het dus heel logisch dat je opgeeft waarom ik er dan niet ben. Ik denk dat dit voor meer meiden geldt. Vooral als je niet parttime werkt.
@enise: ik werk 40 uur per week, dus gewoon standaard 8 uur per dag. Ik vind het dus heel logisch dat je opgeeft waarom ik er dan niet ben. Ik denk dat dit voor meer meiden geldt. Vooral als je niet parttime werkt.
Ik had 's avonds een afspraak, dus dat was geen probleem. Maar ik zou denk ik gewoon zeggen dat ik naar de dokter moet.
ja ik zou ook zeggen dat ik langs de arts moet... ze hebben er nog niks mee nodig wat er in jouw buik gaande is
ik vind het ook moeilijk hoor. Huisarts of tandarts lijkt me niet geloofwaardig, omdat ik vlakbij huis werk en de afspraak bij de VK duurt veel langer... Ik denk dat ik het gewoon zeg tegen mijn leidinggevende en hij moet dan maar zijn mond houden. Ik kan echt niet geloofwaardig liegen.
ik kan ook zo slecht liegen en ik werk eigenlijk ook vlakbij dus ik twijfel nog wat ik zal doen. ik wil het eigenlijk nog niet vertellen... ik moet er om 14.30 uur zijn en ik moet altijd tot 17 uur werken en ik heb natuurlijk geen zin om na de vk nog weer terug te gaan. iemand nog andere goeie ideeen? tandarts ben ik net geweest....
Ik zou het gewoon tegen je leidinggevende zeggen, met de vermelding erbij dat je het nog stil wilt houden.. Voordeel hiervan is is dat mocht er ooit iets mis zijn, je leidinggevende al op de hoogte is. Daarnaast kun je van zijn/haar kant al meer begrip verwachten voor het feit dat je weg moet..
ik had me werkgever meteen ingelicht en ook hij moest zijn mond houden de eerste 12 wk. ik vond dit wel fijn omdat ik zo niet hoef te liegen. het grote nadeel ervan was wel dat me contract niet verlengt is maar ja als je een vast contract hebt zie ik geen rede om tegen hem.haar te liegen
Ik heb mijn leidinggevende al ingelicht toen ik nog maar 5 weken zwanger was ivm extreme misselijkheid. Dan wist ze meteen waar het door kwam dat ik veel afwezig was. Dat stukje begrip kun je soms net nodig hebben, dus ik zou het gewoon vertellen! Marian
ik heb het ook bijna gelijk verteld. Nadat mijn collegas (allemaal mannelijk) zich al twee weken afvroegen waarom ik er zo verschrikkelijk slecht uit zag en steeds hun bezorgdheid kwamen uiten...., vond ik dat ik wel moest
Ik heb gezegd dat ik na het ziekenhuis moest voor controle, en ook gezegd dat het niets ernstigs was! Bij mij doen ze ook niet moeilijk als je even wegmoet ofzo... Kun je niet gewoon een middagje lekker vrij nemen? Liefs
Ik heb een vrije middag opgenomen. En later verteld dat ik naar de VK moest, dus die uurtjes van de VK heb ik weer terug gehad.