Dag dames , we zijn op zoek naar een leuke jongensnaam die in Nederland EN Duitsland kan (dus geen Stijn oid aangezien de Duitsers niet zouden weten hoe je het uitspreekt.) Op dit moment zijn onze favorievte namen: L.enn, Jakob en Simon. ik vind Moritz ook wel leuk, maar vind het te Duits... en Ben.. tja, hm, ik weet het niet. We hebben al twee dochters, L.otte en F.iene. Als de derde een meisje zou worden, zouden we haar M.erle noemen. Wie weet nog leuke namen?
Adam Alex Alwin Andreas Arthur Bastian Bernd / Bernt Bjarne Björn Boris Bruno Casper / Kasper Christoph David Ebbe Elias Emil / Emiel Erik Ewald / Ewalt Felix Florian Guido / Gido Hugo Isaak Ivo Jarne Jochem, Jochen, Jochim Jonas Jonathan Julian, Julius Jurgen Justus Kai Kilian Lars Laurens Leon Linus Lorens Luca Lukas / Lucas Malte / Malthe Marius Mathis Matthias Max Menno Olaf Oskar / Oscar Otmar / Othmar Otto Philip / Filip Raf Ralf / Ralph, Rolf Rein Sebastian Sepp Silvester Sven Thomas Thorben / Torben Thorsten / Torsten Tilo / Thilo Tim, Timo Tobias Viktor / Victor Waldemar Walter Wessel
Jonas vind ik ook wel mooi maar mijn man niet. hetzelfde bij Jonathan. Jasper of Jesper zou als tweede naam misschien leuk zijn. Max vind ik ook wel leuk! en wat vinden jullie van de namen die ik heb genoemd? Lenn Jakob (opa van mijn man heette Jacobus) Simon Moritz Ben
Moritz vind ik wel wat hebben! Jakob vind ik ook geweldig! Tussen deze twee zou ik voor moritz gaan omdat ik hou van wat apartere namen.
Iven zou in Duitsland wel erg apart zijn, dus liever niet ik ben wel verbaasd dat jullie Moritz goed vinden. Mijn man twijfelt bij deze naam juist heel erg omdat hij hem te Duits vind (ik zelf wil er ook gen Morris van maken). Hij denkt dat die naam in Nederland niet echt kan. In Duitsland is het juist een redelijk populaire naam namelijk.
Moritz is wel leuk bij L.otte en F.iene! Waar ik nog aan dacht bij jullie dochters is Rutger. Misschien een beetje 'ouderwets', maar hier in België hoor je hem weer vaker waar ik woon. Groeten, Emilie