Hoi meiden, Na veel vragen aan jullie heb ik dan toch contact opgenomen met de gynaecoloog en ben ik 2 dagen opgenomen in verband met zwangerschapsvergiftiging. Bloeddruk is normaal 115/60 en was gister 133/88. Nu schommelt.mijn bloeddruk steeds. Eiwit in urine was boven de 300. Urine is 24 uur opgevangen en daar zat ineens maar heel weinig eiwit in. 0,12?? Hoe kan dat? Betekend dat dat al het gevaar is geweken of.moet ik toch nog voorzichtig zijn. Ze hebben me zonder info of.tips naar huis gestuurd met een afspraak voor volgende week. Mag ik vragen naar jullie ervaringen hiermee?
0.12 is inderdaad erg weinig... Moet boven de 0.30 zitten willen ze van zwangerschapsvergiftiging spreken... Dus gelukkig! Dat heb je niet! Kan zijn dat je eerste plasje waaruit het eiwitgehalte berekend werd niet een gewassen plasje was... Bovendien kan het ook een plasje zijn geweest waarin je net wat minder gedronken had, en het dus minder geconcentreerd was... daarom checken ze je urine altijd in 24uur... geeft een veel betere weergave... Bovendien zullen ze ook je bloedwaardes gecheckt hebben... Zwangerschapsvergiftiging gaat alleen over door te bevallen... Je hebt dus geen zwangerschapsvergiftiging, ook niet gehad... Verhoogde bloeddruk moet je in de gaten houden, hoeft ook niet altijd tot zwangerschapsvergiftiging te leiden hoor... Je bloeddruk is ook niet schokkend hoog, zou goed rusten en verder zullen ze je nog goed controleren... Maar voor nu, niks aan het handje! Lekker genieten van je zwangerschap!
PS de waarde in je eerste plasje (van 300) kun je ook niet vergelijken hoor met je 24uurs urine... Die worden met een andere waarde gemeten... De 24uur urine is de juiste...