Meiden, ik zit met een dilemma.. hehe.. Ik ben nu 23 (bijna 24 weken) zwanger. Wanneer ik 27 weken zwanger ben gaan we naar Nederland op vakantie. voor 2 weekjes (ietsje langer). Nu is het nieuwe probleem: Je mag via corendon tot je 27ste week zonder doktersverklaring vliegen. En ik ben dus 27 weken wanneer ik ga vliegen. Nu kan ik wel een doktersverklaring vragen.maar hoe moet ik dat op de terug weg doen? Ik kan in Nederland niet naar de dokter (niet verzekerd) Iemand hier ervaring mee? En vragen ze sowiezo echt naar die verklaring. Ik ben sowiezo bedekt, en draag behoorlijk wijde kleding mijn zwangerschap is niet eens echt duidelijk eigenlijk. Maar stel dat ik geen doktersverklaring heb dan mogen ze me dus weigeren? Nu is het grootste probleem. We hebben dus pas te horen gekregen dat we moeten verhuizen. De plek waar we naar toe gaan verhuizen is hier minstens 14 uur vandaan. Over 3 weken gaan we naar Nederland..voor 2 weken...en de 25 van september (ong) ben ik uitgerekend. Ik wil alles een beetje op orde hebben voordat ik tussen me verhuis spullen lig te bevallen. Echt een vreselijke stress dus de laatste maanden van mijn zwangerschap, dit lijkt me sowiezo niet gezond. Ik zat er aan te denken om zelf wat langer in nl te blijven en mijn man de verhuizing en alles te laten regelen (moeten nog huis vinden etc.) maar goed dat zit ik dus met het vliegen, waar ik sowiezo al mee zit (het nieuwe probleem) hehe niemand van jullie zal denk met een oplossing voor het hele probleem komen...maar het moest er ff uit. Punt is ook, dat we vliegen vanuit istanbul, istanbul is vanaf onze woonplaats van nu 6 uur..en vanaf de nieuwe woonplaats 20 uur. Wanneer ik later naar Turkije terug zou keren zou ik dus via istanbul naar een ander vliegveld moeten gaan, maar dit is weer uren wachttijd, ook niet bevordelijk dus als je zwanger bent. Het is echt een ramp!! Ik wil ook niet in de tussentijd dat mijn man alles regelt hier bij familie in huis zitten, ik ben verdorie zwanger en ik wil gewoon rust en relaxen..in mijn eigen huis..maakt niet uit of die op de polen staat of hier. Wat een gedoe he.. Jullie snappen er vast niets meer van, ik snap het zelf niet eens meer hehe
wow wat een toestand gulay. Kun je niet later verhuizen?? (is ook weer wat) Kun je niet alvast een doktersverklaring krijgen voor de terugweg?? Zeg ook maar wat hoor... In ieder geval heel veel succes. Groetjes
Dat kan niet..mijn man is leraar en moet weer beginnen wanneer de scholen beginnen en dat is 1 september. We moeten dus verhuizen. De dokters verklaring (las ik ergens) mag niet ouder dan 7 dagen zijn! Dus dat heeft ook geen zin..
He wat jammer zeg!! Misschien dat iemand anders nog op een goed idee komt! Is het echt niet mogelijk om in nederland een doktersverklaring te vragen? Waarom ben je dan niet verzekerd??
geen idee of dat mogelijk is. dat weet ik dus niet. Zal het morgen eens vragen. Ik ben in Turkije wel verzekerd, maar in Nederland niet. Maar heb geen reisverzekering dus ik mag niet naar de dokter daar. Misschien toch eens overleggen of ik toch maar niet een reisverzekering moet nemen
Lijkt me verstandiger om dat wel te doen nu je zwanger bent! Dan is ook meteen je probleem opgelost over je dokterverklaring Succes hoor. Groetjes
hoi Gulay, Ik zou zo wie zo een reis verzekering afsluiten want als er wat met jou of de baby (misschien komt deze wel eerder) we hopen het niet dan heb je ook een flink probleem. Is die verklaring niet je hele reis geledig en mag deze dan niet ouder zijn dan 7 dagen voor vertrek en geld hij ook voor de terug weg want het zou betekenen dat iedereen die op vakantie gaat dat dus moet doen. Het is erg moeilijk en ingewikkeld. Heel veel sterkte met deze dillema´s. ps weet je verloskundige of arts (weet niet hoe dat bij jullie gaat) dit niet? groetjes Cynthia
Mijn man gaat vandaag kijken voor een reisverzekering. Omdat ik tot nu toe nog geen echte verblijfsvergunning heb in Turkije is er een mogelijkheid dat ze me niet verzekeren. Ik ben namelijk steeds naar nl geweest na 3 maanden dus dan krijg je weer een visum van 3 maanden. We waren van plan in oktober te gaan beginnen met het betalen voor een verblijfsvergunning. Ik weet niet precies hoe het zit maar las ergens dat de verklaring maar 7 dagen geldig is. Maar ik vind het vreemd. want stel dat je als zwangere op vakantie gaat naar Turkije bijv. dan moet je dus een dokter gaan zoeken voor je verklaring. Iniedergeval hebben we vannochtend besloten dat mijn man inplaats van de bus of auto met het vliegtuig alles gaat regelen (naar die plaats heen en weer) dat scheelt een hoop tijd. helaas werkt het in Turkije heel erg anderes. Ik ga naar de dokter..hij vraagt hoe het met me gaat. Ik zeg dat het goed gaat..en hij schrijft mijn vitamientjes voor. Verder wordt mijn bloeddruk enz. wel bekeken gewicht enzo. Maar niemand die met me praat, die me dingen uitlegt. Echt niemand. Nu komt mijn moeder ook nog eens niet na de bevalling dus ik sta er echt alleen voor. Ik ben al als de dood dat ik niets kan en niets weet.. Wat een gedoe he. Bah!
komt de familie van je man je niet helpen? toch denk ik dat je je niet zo druk moet maken, dat is niet zo goed voor jou en de baby. en alles gaat vast wel goed komen.
met verhuizen bedoel je? De familie van mijn man woont 6 uur bij onze nieuwe woonplaats vandaan. En de wegen zijn heel slecht tussen die plaatsen. Ik kan opzich wel bij hun blijven en dat mijn man alles regelt maar dit wil ik dus niet. Ik wil thuis zijn. Ik moet daar dan op een slaapbank slapen..ik heb daar helemaal geen behoefte aan. Ik weet dat ik me niet druk moet maken...maar ik raak gewoon gestrest van het feit dat we in die tijd nog zoveel moeten doen en dat ik waarschijnlijk niet eens op mijn gemak de laatse maanden door kan komen. Ik wil zeker weten in de buurt van een fatsoenlijk ziekenhuis zijn wanneer de tijd komt..want ik ben als de dood van die vieze ziekenhuizen in turkije
He gulay, Als je tips nodig hebt ontrent de bevalling of dingen wilt vragen moet je ze gewoon aan mij vragen op msn tamam. Ik weet natuurlijk niet alles maar zal proberen te helpen. X
mischien een heel stomme vraag meid, maar je hebt het over dat je een verblijfvergunning hebt aangevraagd, vanuit welk land kom je dan?? vanuit nederland een verblijfsvergunning voor turkije of ???? om aan een doktersverklaring te komen hoef je niet perse verzekerd te zijn, wel is het dan zo dat je de kosten van het doktersbezoek en de verklaring zelf contant moet voldoen (paspoort meenemen natuurlijk) dus wat die verklaring voor het vliegen is het geen probleem, lijkt me dat jullie hier naar familie gaan die wel verzekerd zijn, die kunnen dan voor jou een afspraak maken bij hun huisarts... en tja zowieso is het aan te raden als jezelf niet verzekerd bent een reisverzekering af te sluiten te weet maar nooit wat er allemaal kan gebeuren, en zo veel kost een reisverzekering niet voor 2 wkn. succes meid