Het is niet de makkelijkste tijd om een baan te vinden...als je net bent afgestudeerd zou ik de eerste baan die je kan krijgen of dat nou 32 of 36 uur is gewoon grijpen! Is misschien even zwaar maar misschien dat je na een jaartje wel ouderschapsverlof kan opnemen? Een hulp in de huishouding werkt ook wel fijn denk ik. Succes!
Ik werk full-time (40 uur in de week), mijn man 3 dagen in de week. Miriam gaat 3 dagen per week naar de opvang, en die dagen zit ik op kantoor en is mijn man aan het werk. De overige 2 dagen werk ik thuis, en is mijn man ook thuis om voor Miriam te zorgen. Bevalt ons prima
Heb de baan aangeboden gekregen, maar de arbeidsvoorwaarden zijn zo slecht dat ik er nog heel goed over na moet denken of ik dit wel wil. Niet alleen qua salaris (wat ook echt behoorlijk onder wat ik zou moeten krijgen ligt), maar er zitten bedingen in het contract waar ik gewoon onmogelijk akkoord mee kan gaan. Ik zie overigens niet zo goed in waarom ik elke baan nu zou grijpen? We zitten financieel prima en hoeven ons totaal geen zorgen te maken, waarom zou ik dan 36 uur gaan werken als ik dat liever niet doe? Ik heb nu in de afgelopen 5/6 weken gesolliciteerd en ben 3x op gesprek gevraagd. Geeft mij wel voldoende moed om rustig verder te durven kijken ipv direct iets te doen waar ik eigenlijk niet achter sta.
Ja die heb ik aangeboden gekregen, maar bepaalde bedingen in het contract (contract voor korte tijd) maken het eigenlijk onmogelijk om na beeindiging van het contract (van welke zijde dan ook) nog weer nieuw werk te vinden in die richting die ik leuk vind..
Bedingen zijn aangepast en ik ga komende week tekenen! Baan voor 32 uur, kan op de dag die ik wilde vrij krijgen en mijn vriend gaat ook 1 dag minder werken. Helemaal super!
Wat goed Yummy, gefeliciteerd! Interessant om te lezen hoe jullie het geregeld hebben. Ik heb er al vaak over gedacht hoe wij dit op zouden moeten gaan lossen en ik stond er zo in dat we het tzt maar moeten zien. Ml en ik hebben beiden een eigen zaak. Dus voor beiden is minder werken geen optie. Hij is wel wat flexibeler in de winterperiode maar weer enorm druk in het voorjaar en de zomer. Ik verveel me het hele jaar door niet... Misschien kan de kleine straks eerst met mij mee naar kantoor? Alhoewel het het werken niet ten goede zal komen, aan de andere kant kan ik dan ook tijd aan de kleine besteden. Verder zal er 's avonds meer gewerkt moeten worden. En misschien kan ik een dag van huis uit gaan werken? Allemaal vragen waar ik nu over na moet gaan denken.. Ik heb wel een schoonmaakster gelukkig dus daar hoef ik niet heel veel tijd aan te besteden. En de strijk wordt ook voor me gedaan. Een heleboel om over na te denken
Wat ik iedereen aanraad is loslaten. Als je man en jij 50/50 voor de kinderen zorgen, geef hem dan ook de kans dit te doen, ook al doet hij het misschien niet helemaal zoals jij het zou doen Idem voor schoonmaken, en koken. Mijn man doet dingen gewoon op een andere manier, en ik had eerst heel erg de neiging als we allebei thuis waren (in het weekend) om dan alle klusjes op te pakken en zelf voor de kinderen te zorgen. Maar dan is het geen 50/50 nietwaar? Verder het ideaalbeeld loslaten van de leuke hippe moeder, perfecte werkneemster, spannende minnares en gelukkige huisvrouw Er zijn momenten dat de kinderen even naar een Dora filmpje kijken omdat mama nog iets af moet maken voor haar werk, dat je eerder weg moet van het werk vanwege een CB afspraak, dat je met pap spetters op je mooie pakje rondloopt, dat er een spinnenweb in de bijkeuken hangt en dat je 's avonds om 8 uur in bed ploft en dan geen spannende dingen gaat doen Bedenk voor je zelf wat wel belangrijk is, en doe die dingen. En laat de rest los. Vooral wat anderen vinden van hoe jullie je leven inrichten
Bedankt voor de felicitaties! We zijn al even lekker uiteten geweest om het te vieren en nu is het nog even een paar weken thuis genieten en aan het einde van deze maand kan ik beginnen! Contract is getekend, helemaal super. Cd28: Ook een hoop om over na te denken lees ik al! Niet makkelijk hoor. Wat het meenemen van je kindje naar kantoor (bijv. bij thuiswerk) betreft lijkt me dat niet echt fijn, maar dat hangt natuurlijk ook weer af van het werk dat je doet. Veel succes! Hier hebben we toen ik nog studeerde een poetshulp gehad en dat was erg fijn. Toch weet ik niet of we daar nu ook voor gaan kiezen, we proberen eerst maar eens zelf. We hebben het huishouden altijd al samen gedaan en ik verwacht wat dat betreft ook absoluut geen problemen. Vriend gaat een dag minder werken en zal op die dag ook gewoon het huishouden doen en ik natuurlijk ook op mijn vrije dag. Verder hoeft het huis van ons ook niet dagelijks spik en span te zijn, er wordt hier gewoon geleefd en er hoeft echt niet dagelijks geboend te worden.
Ik heb formeel een baan voor 28 uur per week, maar in mijn functie is dat praktisch haast onhaalbaar. Mijn man werkt fulltime, maar in flexibele diensten. Hoe we het nu geregeld hebben is dat ik 3,5 dagen aan het werk ben buitenshuis en de overige werkzaamheden thuis afwerk, meestal s avonds en s´nachts (ben bijv nu aan het werk). Man werkt 5 tot 6 dagen per week, maar is door zijn werktijden overdag ook vaak thuis (bijv tot 13uur). Kinderen gaan nu 1,5 dag naar KDV en mijn schoonmoeder past 2 dagen op bij ons thuis. Van die 2 dagen is papa dus ook vaak overdag aanwezig. Verder hebben wij een poetshulp thuis, en mijn moeder doet de strijkwas. Al met al prima geregeld tot nu toe. Over een jaartje gaan ze naar de basisschool en moeten we de boel omschudden en kijken hoe we het dan allemaal gaan regelen qua brengen,halen, opvang enz.
Wat goed Yummy dat je een baan hebt gevonden! Gefeliciteerd! Overigens is het echt een fabeltje dat je in de juridische sector minstens 32 uur moet werken hoor. Ik werk al ruim zeven jaar 24 uur per week als bedrijfsjurist. Bij mijn laatste 2 banen ben ik zelfs gewoon aangenomen voor 3 dagen per week. Het is dus zeker geen onmogelijkheid! Ik had het ook geen probleem gevonden om 32 uur te gaan werken, maar zo is het uiteindelijk voor mij een prima combinatie. Een uitdagende baan op hoog niveau, maar ook genoeg thuis.
Bedankt! Maar hoezo een fabel? Het is absoluut geen fabel, maar het is iets wat alle net afgestudeerde juristen (die een deeltijd baan zoeken) op dit moment merken. Andere studenten die tegelijk met mij zijn afgestudeerd lopen namelijk tegen ditzelfde probleem aan (zowel in het zuiden als het noorden des lands). Helaas. Jij werkt al ruim 7 jaar 24 uur, maar dat zegt natuurlijk niets over het huidige vacatureaanbod. Er is ontzettend veel veranderd sinds 7 jaar geleden. De kans dat je ergens een uitdagende, juridische vacature voor minder dan 32 uur vindt is tegenwoordig echt heel klein.
Ik werk natuurlijk nog geen zeven jaar bij mijn huidige werkgever maar pas redelijk kort. Dus het is zeker wel mogelijk om een uitdagende juridische baan te vinden voor minder dan 32 uur. Enige tijd geleden stond er nog een vacature voor een bedrijfsjurist bij bol.com voor 24 uur. Niet de minste Ik bedoel alleen aan te geven dat er vaak geroepen wordt dat álle juridische banen voor minstens 32 uur zijn. Ja, zo staat de vacature vaak wel opengesteld, maar er is meer mogelijk dan er gedacht wordt. Oók in het huidige klimaat (ik ken ook meerdere net afgestudeerde juristen). En ja, de baan is dan echt net zo uitdagend als een baan van 32 uur of meer. Dus in die zin bedoel ik de fabel Overigens woon ik wel in de Randstad, dat maakt het misschien nog verschil. Anyway, volgende week aan de bak toch? De eerste weken zullen best pittig zijn, maar je zit er zo in. Veel succes en plezier!
Ja dat Randstad doet inderdaad wel het een en ander verklaren. Ik woon in Drenthe en believe me: hier is het écht erg lastig. Volgende week maandag beginnen inderdaad! Even wennen haha!
Hoi, Ik zeg doen! Als je man minder uren kan werken en als je goede opvang kunt vinden dan is dat best te doen. Paar tips: Probeer een baan te vinden waar het nieuwe werken goed is geimplementeerd. Dat is bij ons het geval en het is gewoon superfijn als je je eigen uren in kan delen. En op de werkplek die jou het beste uitkomt (soms is dat thuis, soms is dat juist op kantoor) Neem een poets! Niets is frustrerender dan keihard werken en thuis zien dat je mijlenver achterloopt met je huishouden (en natuurlijk kan je man veel doen als hij meer thuis is, maar in de praktijk zien die mannen toch net weer andere dingen dan jij. En dat was vast ook heel belangrijk, maar daar heb je niks aan als de badkamer al 2 maanden niet was schoongemaakt. Houd je eigen grenzen in de gaten. Carriere maken is leuk. Maar de combi met opvoeden is zwaar. Deadlines op het werk zijn belangrijk. Maar die hebben vaak de mysterieuze neiging samen te vallen met de ziektes van je kinderen. Ook als mijn man dat soor crises op kan vangen, dan zit ik met een knoop in mijn maag op het werk. Mijn eigen ervaring (ik werk weliswaar 'maar' 32 uur, sorry je vroeg om ervaring met meer uren). Het is zwaar. Ook omdat mijn man ook 32 uur werkt en vaak ver weg zit/laat thuis is. Maar als je een leuke baan hebt waarin je je ei kwijt kunt dan is het dat helemaal waard. Succes!