Hallo, Ik wil graag even van me af schrijven. Ik werk nu 5 en een half jaar voor dezelfde baas. Op zich heb ik het wel altijd naar me zin gehad, alleen de laatste tijd bevalt het me echt niet meer! Heb met het cwi gesproken over me loon,en ik blijk dus precies 15 cent meer te krijgen dan het minimum loon wat verplicht is.Heb mijn baas al een tijdje geleden om loonsverhoging gevraagd,maar hij lachte me recht in het gezicht uit!Ik ben zo'n persoon wie dan dicht klapt,en er gewoon niet meer over begint. Nu heb ik sinds mijn zwangerschap al veel last van me bekken. Heb dat hier aangegeven,en ben er voor bij de dokter geweest die me doorgestuurd heeft naar een fysiotherapeut. Volgens haar moet ik rustiger aan gaan doen,en mag ik geen lange dagen meer maken. Heb dus mijn normale werkweek gewoon gehouden,met uitzondering van 1 dag daar heb ik 3 uur af laten halen(werkte 12 uur op die dag)en ook daar zijn ze het niet mee eens.(ik werk 35 uur per week) Nu willen ze hier(baas)meer weg op vakantie,en zou ik 6 dagen moeten werken.Dit kunnen ze me toch niet verplichten of wel? Hoe moet ik regelen dat ik juist minder hoef te werken?Moet dat bij je verloskundige?(zeiden ze bij het cwi dat die een verklaring moet schrijven dat dit werk te zwaar word)of moeten ze van me werk uit een arbo arts regelen?ik heb net 1 week vakantie gehad,en had eindelijk bijna geen pijn meer.Gister eerste dag gewerkt,en kan wel weer door de grond zakken! hele nacht wakker gelegen omdat ik telkens pijn had. Moet hier ook veel op de tenen staan,en met mijn buik op een plaat leunen om bij sommige spullen te kunnen.Nu lukt het nog wel,maar heb wel last van harde buiken............ Denk dat ik na me verlof stop hier...Maar hoe zit dat met mijn vakantie uren?Mag ik die allemaal voor me verlof opnemen? thanx dat ik ff me ei kwijt mocht!hoop dat jullie antwoord hebben op sommige vragen! liefs een gefrustreerde Jolien
Hoi Jolien, wat een rot situatie zeg, jij moet na mijn mening gewoon gedeeltelijk de ziektewet in gaan. Ga naar je huisarts, vertel over je pijn en hij geeft je dan vast wel advies. Ook kun je de bedrijfsarts inschakelen. Volgens mij kunnen ze je niet dwingen om 6 dagen te werken en al helemaal niet als je zwanger bent. Die harde buiken krijg je ook niet voor niets! Zijn allemaal signalen van je lichaam. Ik zou ook naar je huisarts gaan, dan sta je wat sterker heb ik het gevoel. Heel veel sterkte en laat je baas je zwangerschap niet verpesten en zorg goed voor je kleintje en jezelf! Groetjes Evelien
dank je wel Evelien voor je antwoord en tips. Ga idd maar een afspraak maken bij mijn huisarts. liefs