Je kind, een jong kind, alleen in de auto laten (vooral met dit weer)? Weer zag ik een auto op de parkeerplaats, bij de supermarkt, met een jong kind erin. Denk dat hij 2 jaar oud was. De ramen waren een stukje open, denk dat er net een finger tussen past........... Ik snap dat dus echt niet he!:x Het is hartstikke warm in de auto! Ga zelf is in de auto zitten zonder airco en met de ramen zo'n klein stukje open. Ik houd het niet eens 2 min vol! Ja je bent, met mijn dochtertje van 4,5 maand, soms langer bezig met autostoel losmaken, uit de auto halen, kinderwagen uit de auto, uitklappen en autostoel erop en daarna alles weer terug inklappen in de auto en vast maken.......dan het boodschappen doen zelf(als je ff snel iets moet halen). Toch is er geen haar op mijn hoofd die er over denkt om mijn dochtertje dus maar even in de auto te laten, omdat dat makkelijker is. Iedereen moet doen wat ze zelf willen, maar ik vindt het echt zo NOT DONE!
Ik persoonlijk zou dit ook NOOIT doen! Dan doe ik er maar wat langer over me boodschappen doen. Toevallig zag ik het van de week ook nog bij de supermarkt. Dus wel toevallig dat je dit net post.
Wat heb je toen gedaan dan? Ik vind het ook niet kunnen, veel te warm en gevaarlijk met dit weer (zoiezo doe ik het niet) ik was erbij gaan wachten en had politie gebelt als het te lang duurde. Maar misschien was ze maar een paar minuten weg? Of even snel de winkelkar terug zetten bv?
Ik word al helemaal zenuwachtig bij de gedachte alleen al... Nee, zou ik ook nooit doen. Tanken doe ik ook alleen of direct pinnen aan de pomp.
Dit zou ik me nog voor kunnen stellen, even snel de winkelkar terugzetten. Maar wel met zicht op de auto.
Ik moet er niet aan denken! Als ik met de auto boodschappen doe en ik heb de kids mee dan gaan ze ook mee de winkel in! Dan maar wat langer bezig!
bijv met een winkelkar terug zetten of pinnen bij de automaat vindt ik wel kunnen. ( met zicht op de auto uiteraard). Maar bijv. de apotheek instappen om medicijnen op te halen zou ik nooit doen.
Nee, ik zou mijn kind niet alleen in de auto laten zitten en boodschappen gaan halen in de winkel, ongeacht het weertype. Maar in dit geval weet je toch helemaal niet hoe de situatie was? Misschien was moeder wel alleen even het winkelkarretje terug brengen, of halen...
en hoelang ben je er bij blijven staan?? ik zet nl. ook wel eens de winkelkar weg als ik de kinds er al ingezet heb, dat duur nog geen minuut en heb altijd zicht op de auto . dus ja in die tijd zou iemand dat bij mij ook kunnen zien. alleen ben ik wel altijd zo snel mogenlijk (lees . binnen 30 sec.) weer terug. maar boodschappen doen en ze alleen in de auto laten gebeurd echt niet.
Nee was niet winkelkar terug zetten. Vrouw kwam vlak nadat ik binnen was bij de auto en reed weg. Ben weer te schijterig om net als jij bij de auto te blijven staan en er wat van te zeggen. Misschien als het langer geduurt had wel. Maar wist dus niet hoelang ze er was, misschien was het maar heel even. Maargoed vindt het echt not done, kan er echt pislink over worden en moet eigenlijk ook voor zo'n kind opkomen! Ga maar is wat ballen zoeken, ben het sowieso zat dat ik te schijterig ben voor bepaalde dingen
Ik vind het ook altijd een beetje raar als ik het zie... Ik voel me alleen totaal niet verantwoordelijk voor andersmans kinderen, zo ben ik. Zelf zou ik er dus ook nooit wat van zeggen en dat is niet omdat ik daar de ballen niet voor heb.
Laat zelfs met dit weer de honden met ramen helemaal open NIET in de auto. Dan maar keer extra rijden van bos naar huis naar supermarkt. Laat staan een kind!!
Weet ik niet, maar lang genoeg om te zien of het alleen maar karretje terug brengen was(wat niet het geval was). Was met mijn dochtertje, dus moest kinderwagen uit de auto halen en uitklappen, dochtertje en autostoel losmaken en op de kinderwagen zetten en mijn tassen uit de auto halen. Denk dat ik er zo'n 3/4min. stond.
Ik zou het niet kunnen en niet eens over na denken om mijn kind in de auto achter te laten. Er was hier iemand in de wijk die haar kind met alle gemak, ramen dicht, 1,5 uur lang haar zoontje in de auto liet slapen. Ze parkeerde haar auto voor de deur, ging 1 keer kijken en toen met de fiets op boodschap. Ik politie gebeld. Wat politieagent doodleuk zei; nee dat is niet netjes, gebeurt het nog eens, bel ons dan nog een keertje. Nog een keer gedaan, toen 112 gebeld. Kwamen ze een half uur later, 5 minuten nadat moeder haar kind uit de auto heeft gehaald, en ze zegt doodleuk; nee hoor, ik ben de hele middag thuis. Mijn kind zat niet in de auto. Toen heeft de politie mij vriendelijk verzocht niet meer te bellen om flauwekul.
Nee absoluut niet. En ook niet met onze hond. Ik had onze hond vanmiddag ergens mee naartoe genomen met de auto, en toen we weer naar huis gingen, toen was het net een sauna in de auto, en dat heb je snel als de auto in de volle zon staat. Echt vreselijk. Het zweet komt spontaan op je voorhoofd te staan als je dat doet. Ik had als het te lang duurde de politie gebeld, want dat kan echt niet.
Ef snel een kleine boodschap doe ik wel als ik twee kids bij me heb. Dan laat ik ze zitten maar ja die zijn dan ook wel 5/6 jaar. En niet met deze warmte. Dan niet nee.
Geen denken aan, zelfs niet met dieren ook, nee!!! In het buitenland wordt hier al strenger tegen opgetreden en krijg je daar vette boetes voor; moeten ze hier ook doen!
Ik zou het ook niet doen... Je hoort echt van die horror-verhalen over gestikte of oververhitte kindjes. Ik vind het onverantwoord... Kijk, voor even op en neer de winkelkar wegzetten, ja... Maar om helemaal een boodschapje te gaan doen... Wij mochten toen we een jaar of tien waren zelf kiezen of we even in de auto wilden blijven of niet... Maar dat doe je ook maar een keer met die hitte... dan huppel je toch maar achter mams aan de koele supermarkt in.