aaah krijg een harige buik...

Discussion in 'Eerste symptomen' started by mimi22, Feb 2, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mimi22

mimi22 Actief lid

Oct 17, 2011
    288
    0
    0
    De titel zegt het al, ik was mij aan het omkleden en het viel me op dat ik langer of donker of meer haar op me buik krijg. AAAAHHH!
    Is me echt nooit opgevallen en mijn vriend ook niet. Ik hield het voor mezelf. Totdat ik vanmiddag even wou liggen op de bank en de zon scheen en me vriend wou een kusje geven op mijn blote buik, omdat hij naar het werk moest. En hahaha die haartjes, me vriend moest enorm lachen. Niet dat hij me uit lachte hoor, ik kon er zelf ook om lachen.

Maar wat is dit? Komt dit vaker voor bij zwanger vrouwen? Door hormonen ofzo?... Als het maar niet erger word en maar weer weg gaat... Haha 19maart gaan we met de schoonfamilie een weekje weg naar centerparcs, nou zie me al rond lopen in het zwembad met een behaarde buik, hahaha!...

2. gekko

gekko VIP lid

Oct 11, 2010
    10,962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb er ook last van.... weet niet hoe het komt.. maar kan wel zeggen dat het bij mij nog niet over is....

3. mimi22

mimi22 Actief lid

Oct 17, 2011
    288
    0
    0
    :$ Mag toch wel hopen dat het overgaat! Fijn dat ik niet de enigste ben!
    Ik heb even op google gekeken. En kwam ook op dit forum terecht, met iemand die hetzelfde omschreef maar dan in 2008. En daar stonden reacties van meerdere vrouwen die het ook hadden tijdens de zwangerschap, door de hormonen scheen!...

Dus ehh, het zal er wel bij horen. Als het erger word, moet ik misschien maar naar een badpak gaan kijken voor het zwemmen... :)

4. gekko

gekko VIP lid

Oct 11, 2010
    10,962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mij begon het bij mijn vorige zwangerschap(rond 7 weken).... Die brak voortijdig af in juli en in september was ik weer zwanger.... in de tussentijd was het niet echt minder geworden, en nu alleen maar meer... (al is het weer een tijdje gestopt) Maar een bikini zou ik nu niet dragen;)

Ik heb het vermoeden dat het na de zwangerschap minder wordt.... (dat hoop ik tenminste....)

5. mimi22

mimi22 Actief lid

Oct 17, 2011
    288
    0
    0
    Ooo, nou dat hoop ik dan echt wel!
    Ik zou graag gewoon me bikini aan willen doen, ik ga maar 5 dagen weg en tja om daarvoor een ander badpak te gaan kopen. Vind het niet eens mooi! Ik heb een maatje 34/36 en krijg nu vollere borsten en een buikje. Als we weg gaan ben ik ruim 19 weken... Leen van me zus een groter boven stukje en hopelijk kan ik mijn eigen broekje nog aan tegen die tijd.. Ik heb er 1 die je aan de zijkanten moet vast knopen, dus dacht knoop gewoon wat losser. Maar nu die haren erbij.. hmzzzzzz.. als het maar niet erger word dan nu...

Zijn het bij jou voornamelijk blonde haartjes?...

6. gekko

gekko VIP lid

Oct 11, 2010
    10,962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jammer genoeg niet:(
    en ben blond van mezelf dus het is echt heel jammer....

Bij jou wel?

7. mimi22

mimi22 Actief lid

Oct 17, 2011
    288
    0
    0
    Uhm nee, ze worden ook donkerder helaas... :)

8. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

Jul 8, 2009
    7,504
    139
    63
    Herkenbaar, hier ook een donker vachtje onder op mn buik.
    Komt idd door je hormonen.
    Het hoort er allemaal bij! ;)

9. Eppo82

Eppo82 VIP lid

Jun 25, 2007
    15,231
    6,092
    113
    Ja, en niet scheren, het gaat na de bevalling vanzelf weer weg. Ten minste bij mij wel. Normaal heb ik erg weinig haar zegmaar (ook blond) maar tijdens die zwangerschappen, pff..;)
    Ik heb wel een badpak gekocht speciaal hiervoor, vond het geen porem.

10. 5Mare5

5Mare5 Fanatiek lid

Oct 10, 2008
    3,694
    0
    0
    Ede
    Jep hier ook last van. Ik vind het echt lelijk, maar het ging na de vorige zwangerschap idd vanzelf weer weg. Ik heb het trouwens wel geschoren wanneer ik ging zwemmen. Ik ga toch echt niet in een badpak lopen.

11. ladytwister

ladytwister Bekend lid

Jan 29, 2008
    643
    0
    0
    Fulltime Moeder
    Westfriesland
    hier nog iemand die er last van heeft bij mijn vorige zwangerschap had ik het ook vanaf mijn navel in een lijn recht naar beneden en nu bij deze zwangerschap heb ik het dus weer op precies dezelfde plek
    dus nog even geduld hebben tot na de bevalling en dan is het weer weg gelukkig

12. mimi22

mimi22 Actief lid

Oct 17, 2011
    288
    0
    0
    Dat is al fijn om te horen, dat het na de bevalling weer weg gaat :)

13. mimi22

mimi22 Actief lid

Oct 17, 2011
    288
    0
    0
    Dat heb ik nou ook, ik en een badpak... Gaat volgens mij niet samen. Ik ben zo ie zo geen waterrat. Dus om voor 5 dagen een nieuw badpak te gaan kopen. Nee. Dan maar niet zwemmen als het nog erger word :p

14. MomQ 2 be

MomQ 2 be Bekend lid

Jan 28, 2012
    532
    0
    0
    Noord Holland
    OMG..schaamde me hier een beetje voor maar lees dus dat het niet gek is blijkbaar...ze zijn wat donkerder en langer dan normaal, met een paar echte donkere lange ertussen...die haal ik met een pincetje weg, ga verder niet scheren want dan komt het gegarandeerd terug harder en donkerder! hopen dat het naar het zwangeren weer weg gaat

15. mimi22

mimi22 Actief lid

Oct 17, 2011
    288
    0
    0
    Jaa, ik schaamde me ook! Afgelopen dinsdag naar de VK geweest om naar het hartje te luisteren, voor de eerste keer. Hihi wat bijzonder! Maar toen ik me buik ontblote, schoot het er meteen uit...'hoort dat die haren op mijn buik? Is dat normaal?'. Ze moest wel lachen en zei 'Ja, puur iets hormonaals'. Haha, dus nou ja. Verwacht gewoon dat na de zwangerschap de haartjes weer weg gaan. Nee, ik scheer echt niet, straks krijg je stoppels en worden de haren donkerder en langen. Mocht ik echt hele lange haren zien, dat even met het pincet inderdaad ;)

16. gekko

gekko VIP lid

Oct 11, 2010
    10,962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk dat de vk wel wat gewent is;) Die zal wel wat meer zien dan alleen die haartjes op je buik;)

17. mimi22

mimi22 Actief lid

Oct 17, 2011
    288
    0
    0
    Ha, je denk het ook! Hahahahahaha:D

18. Chai

Chai Niet meer actief

Ik had het ook, blijf er vooral vanaf.
    Zodra je buik echt groot gaat worden zie je ze niet eens meer. En na de zwangerschap waren ze bijna direct weer weg.
    Het is inderdaad een vaak voorkomend iets, veroorzaakt door de hormonen.

19. miepens

miepens Fanatiek lid

Nov 24, 2009
    1,160
    2
    0
    onderzoeker
    Limburg
    Ook ik heb hier last van. Al vrij vroeg in de zwangerschap viel het me al op dat ik wat langere blonde donshaartjes op mijn buik had groeien. Gelukkig zijn het er niet meer geworden in de afgelopen maanden. Net als de linea negra. Ik zag die ook rond 20 weken opkomen, maar die heeft niet meer doorgezet en is heel vaag aanwezig. Hopelijk trekt het ook allemaal weg na de bevalling.

Maar volgens mij zijn het gewoon hormonen :)

20. Bilou

Bilou Bekend lid

Oct 29, 2011
    879
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb het ook, maar scheer het gewoon weg hoor.

Share This Page