Hallo, ik heb een vraagje... Helaas heeft mijn partner voor de 2 e keer al sinds de geboorte van ons dochtertje(nu 4 weken oud) een koortslip... Ik doe nu weer even alles alleen; verschonen vasthouden etc. Ben als de dood dat ze wat oploopt.... Mijn vriend wast goed zijn handen gebruikt speciale zalf en desinfecteerde zijn handen goed,ook poets ik me suf op deurklinken etc Is dit nodig? Ik heb net de pech dat m'n dochtertje volgens mij nu wat regeldagen heeft waardoor ze ineens continu wil drinken ook s nachts ,het feit dat m'n vriend haar nu niet even kan overnemen van me af en toe is zo zwaar...maar we durven het gewoon niet... Is dit terecht of is het niet zoenen knuffelen met haar al voldoende? Groetjes Mirjam
Ons ook heb ik nog een vraag over die regeldagen... Het ging nl een weekje zo ontzettend goed qua ritme met d'r maar nu lijkt het weer ineens overhoop te liggen helaas... Ik geef borstvoeding op verzoek, probeer rond de 3 uur ertussen te krijgen maar soms komt ze wat eerder(ti's een vreetzakkie voorheen sliep ze in de nacht al wel eens 4 uur aan een stuk maar nu maakt ze de lange ruk al rond eens tijd en slaapt dan door precies tot ik naar bed ga.... Ze ruikt me volgens mij hihi... Als ik haar rond 11 uur of 12 uur voedt dan komt ze nu ineens iedere 2 uur hongerig... Zijn dit regeldagen? Ik merk bijvoorbeeld ook dat ze ineens wat sprongetjes aan het maken is, kraait naar de lamp echt geïnteresseerd bekijken van dingen rammelaar etc... Lachen suuperschattig! Ze spuugt in de nacht ook erg veel en heeft veel last van kreunen en de hik... Groetjes Mirjam
Hoi hoi, Wat betreft de koortslip, het is echt heel besmettelijk, en kan via kussen worden doorgegeven. Het kan erg gevaarlijk zijn, en zowiezo is hygiene belangrijk hierin. Als je man zijn handen goed wast, en dan niet meer aan de koortslip komt, kan hij wel je dochter gewoon verzorgen. Regeldagen. Ik vraag me af of dat het wel zijn, als ze zoveel spuugt. Hoe is het met plassen en poepen?? Groetjes Adrienne
Hoi, De koortslip is gelukkig bijna over! Eng vind ik het hoor! Mijn man wast goed zijn handen steeds maar toch...op het cb zeggen ze dat het zelfs via de lucht gaat! Dus dat hij eigenlijk een mondkapje zou moeten dragen! Fijn dat hij haar dan toch mag verschonen enzo,ik kom anders nergens meer aan toe...en in de nacht soms ook wel fijn Ze plast veel en poept weinig nu ineens... Maar is dit niet normaal ? ze is nu bijna 5 weken oud en heeft ineens niet meer iedere dag een poepluier.wel veel plas luiers en luiers met een klein beetje poep.. Grtjs mirjam