nu nog speen?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by juffie roos, Jun 29, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. juffie roos

juffie roos Bekend lid

Oct 8, 2010
    959
    1
    18
    Ons zoontje is druk. Hij wil constant bezig gehouden worden en als iets niet gaat zoals hij wil dan wordt hij boos....
    Nu vroeg ik me af of een speentje iets zou zijn.
    Toen hij heel klein was, heeft hij er eentje gehad, maar op een gegeven moment spuugde hij hem steeds uit dus heb ik hem niet meer aangeboden.
    Hij duimt verder niet...
    Is het verstandig om hem nu nog een speen aan te bieden?
    Want wanneer leer je het hem overdag af?
    's Nachts gaat het slapen prima zonder speen (wel vroeg wakker maar volgens mij hangt dat er niet mee samen)

2. tanjax11

tanjax11 Niet meer actief

Ik zou dat echt niet doen...
    Hij is er nu niet aan gewend, en afbouwen wordt steeds moeilijker dan..
    Ik weet ook niet zo goed wat je met een speen wilt bereiken??

3. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

Nov 15, 2009
    4,613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    ik zou hem geen speen aanbiede. Ik denk niet dat dat een oplossing is voor het probleem. misschien vindt hij het speelgoed wat hij nu heeft te saai en wil hij wat meer uitdaging? Of een boekje waar hij in kan bladeren ofsow?

xxx

4. Duchess

Duchess VIP lid

Jan 26, 2006
    11,503
    3
    38
    Eindhoven
    Ik volg het even niet....
    Waar wil je de speen voor gebruiken dan?
    Een speen is om zuigbehoefte te bevredigen. Dat heeft je kindje op deze leeftijd niet meer. Dus wat denk je dat er gebeurt als je hem een speen geeft?

5. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

ik zie ook eerlijk gezegd het nut niet van een speen op deze leeftijd. Vanaf 9 mnd wordt de speen een verslaving ipv het voldoen aan de zuigbehoefte.

Kan je zoontje al staan? Kruipen? Mijn zoontje was een tijdje geleden ook flink gefrustreerd, omdat hij meer wilde dan hij kon. Sinds hij kan staan en kruipen is hij weer een zeer tevreden mannetje.

6. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Ik zou 'm ook geen speen aanbieden. Speen is idd om de zuigbehoefte te bevredigen. Hier was dat nodig en inmiddels dus verslaafd. Maar vanaf 6 maanden krijgt ze 'm alleen nog in bed en dat gaat prima.

7. keina

keina Bekend lid

Mar 30, 2009
    675
    0
    0
    je kan beter nu even de frustratie van hem doorstaan, dan straks het drama speen afbouwen moet doorstaan!

mijn zoon is echt verslaafd aan zijn speen! gelukkig wel in bed, hij heeft nooit overdag een speen!

ik zou het ook niet doen!
    je kan wel misschien als hij dat wil dan wat drinken aanbieden om hem af te leiden. of met hem wat anders gaan doen/spelen om hem af te leiden!
    succes

8. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

ik zou er niet aan beginnen mijn zoon heeft een speen en wordt 2 jaar pfff wat een drama omdat af te leren zeg het gaat wel hoor maar het is niet het leukste dat er bestaat.

mijn dochter heeft geen speen en dat ga ik ook zo houden.
    neee meid begin er niet aan zou ik zeggen

9. juffie roos

juffie roos Bekend lid

Oct 8, 2010
    959
    1
    18
    ok, dat is duidelijk...
    Ik hoopte dat hij met een speen wat rustiger werd....
    Hij zit idd in een fase dat hij meer wil dan hij kan; ook slaapt hij minder goed...zal allemaal wel met elkaar samen hangen...
    Mijn gevoel zei ook al; geen speen. Maar was toch even benieuwd naar jullie mening.

Thanx!

Share This Page