Goedenavond, ik heb een handkolf aangeschaft en zou graag willen weten hoe ik het beste kan beginnen met kolven/ voeden met een flesje. Ik ga pas over 2 maanden aan het werk maar wil haar dus alvast laten wennen aan de fles, ik wil dus niet afbouwen met borstvoeding. Haar voedingspatroon ziet er nu ongeveer zo uit; 2.30u 6.00u 8.30u 11.30u 14.30u 17.30u 20.00u 23.00u Hoe begin je? Ze drinkt meestal 1 borst leeg, dan is ze verzadigd. Kan ik dan erna de andere borst afkolven? En wanneer geef ik dan de fles? Kan dat wanneer het mij uitkomt? Alvast bedankt! Brynn
Hoi, Goed om op tijd te starten! Je kunt inderdaad de andere borst kolven, of tegelijk: als je kindje aan 1 kant drinkt de andere kant kolven. Vaak heb je in de ochtend makkelijk genoeg melk. Wanneer je gaat oefenen doe je dit ruim voor een voeding, of een uurtje er na. Niet wanneer je kindje honger heeft bij voorkeur. Het is iets nieuws wat het moet leren, neem daar even de tijd en aandacht voor. Je kunt al met 30-40 cc oefenen. Hierbij gaat het om ervaren van een andere speen en techniek in het mondgebied. Gaat dit goed dan kun je in stapjes meer geven, tot het punt waar jij je borst kolft en dit kunt geven. In principe kun je dus inderdaad geven zoals het jou uitkomt. Kijk ook eens op borstvoeding.nl voor downloads via VBN of LLL over dit onderwerp: handig als naslag! Succes Heidi