hey meiden, een hoop van jullie kent ons verhaal, voor diegene die het niet kennen nog even in een notendop: in 2009 gestopt met de pil, geenmenstruatie, pcos ontdekt. Voor de pcos ben ik clomid gaan slikken en uiteindelijk ben ik hormonen gaan spuiten. Na de rondes clomid kwamen we erachter dat mijn man onvruchtbaar is en helaas zijn we na een wachttijd overgeleverd aan KID ( kunstmatige inseminatie donorzaad) Na 3 inseminaties is er een afwijking gevonden aan mijn baarmoeder, waardoor ik nu voor een HSG moet en uiteindelijk krijg ik dan te horen hoe verder.... waarschijnlijk komt er een operatie aan oid?? NU heb ik net een nieuwe baan en heb ik het erg naar mijn zin. Ik heb een jaarcontract gekregen en daarna krijg ik een onbepaalde tijd als het bevalt van beide kanten. Zouden jullie de behandelinge verschuiven naar 2012 en in de pauze blijven zitten? Het is zo dat ik in de ochtende makkelijk weg kan op werk, omdat ik dan met begripvolle collegas zit en de baas er niet is. Dus dat is het probleem niet.... wat zouden jullie doen?
Meis, we hadden elkaar al gesproken via de whatsapp... maar hier wil ik je toch ook ff een hart onder de riem steken. Het is allemaal erg lastig, vooral als de wens eral zo lang is... Maar goed aan de andere kant is een baan, vooral als je het er zo naar je zin hebt, onwijs belangrijk. hoe moeilijk de keuze ook is, ik denk dat het verstandig is voor je baan te gaan en wanneer je er wat langer werkt je weer de MMM in kun stappen. Dit inverband met dat als je bijvoorbeeld (en ik gun het je met heel mn hart) zwanger raakt ze je binnen je jaar contract er gewoon weer uit kunnen zetten en dat zou zo ongelooflijk jammer zijn! Ik weet deels hoe het is, loop zelf zoals je weet ook alweer geruime tijd in het ziekenhuis, maar wat je niet weet is dat ik het niet altijd even goed naar mn zin heb op mn werk en ik heel graag van baan zou willen wisselen... Dit zou betekenen dat (voor de baan die ik wil) weer 18 maanden naar school toe zou moeten (werken/leren traject). ik kies bewust om dan maar mn niet zo leuke werk voor lief te nemen en als we het MMM-traject afgesloten hebben pas een wissel te maken. Een onwijs dikke knuf voor je meis en die keuze voor jullie is ongelooflijk moeilijk... ik snap het. Je weet me te vinden!
heey lieffie, ik weet gewoon niet wat ik zou moeten adviseren, maar misschien is het wel verstandig om eerst "rustig" de resultaten van de HSG af te wachten... Krijg je alleen een HSG of ook een hysteroscopie? Lijkt mij handiger in het geval van een baarmoederafwijking... Eigenlijk wil ik je gewoon een dikke vette knuffel geven: KNUFFEL!
@marjah, Ik krijg in eerste instatie alleen een HSG.( op de oude manier met klemmetjes e.d.... auw??) Mijn gyn belt me over een half uurtje, ik wil weten of, als ik de pauze doorzet ik provera moet krijgen ivm PCOS om eens in de 3 maanden te menstrureren, want zit niet te wachten op overbaring enz... @hysteroscopie, ik weet sinds gister pas dat het bestaat... vreselijk lijkt me dat.....vind de HSG al eng Ik heb altijd al angst gehad voor het ziekenhuis en vraag me af waar mijn grens ligt.... een operatie gaat me namelijk al erg ver, ben bang dat ik er spijt van krijg op het moment dat ik daadwerkelijk daar lig.... @flippo bedankt meis, jij heel veel succes vandaag!
Hoe oud ben jij? Dat is denk ik ook wel iets om mee te nemen in je beslissing. Ik zou igg wel de hsg en liever ook een hystro laten doen, kun je daarna beslissen of doorgaan (nu) zin heeft.
Ik ben bijna 25 en mijn man bijna 31. Inmiddels gebeld door de gyn en die had het niet over een hystro maar kijkoperatie ( komt op hetzelfde neer toch...) als de hsg ' slecht' uitvalt. Hij wil als we weer beginnen een soort van intak gesprek doen weer om te kijken hoe we ervoor staan.
Hey meis, In eerste instantie zou ik denk ervoor kiezen om een jaar te wachten, dat hebben wij hier ook gedaan. Ik wilde eerst een vast contract en achteraf ben ik daar erg blij om, want uiteindelijk heb ik best veel van mijn werk moeten verzuimen. En nu weer, vanwege de antistoffen die ik niet heb tegen de 5e ziekte. Zou je door de hsg ziek thuis moeten blijven of kan je de volgende dag alweer aan het werk? Als je er verder niet voor thuis hoeft te blijven, zou ik dat onderzoek wel al laten doen zodat je volgend jaar meteen kan beginnen. Het scheelt dat je nog jong bent, maar dat zegt niets over hoe graag je iets wilt. En je wacht al zolang... Sterkte met het maken van je beslissing! Dikke knuffel!
Hey meis.. Wij hebben ook al veel tegenslagen gehad en vaak zitten te denken aan een pauze maar wijdoen het niet.. Wij hebben zoiets van als we doorgaan weten we prcies hoe en wat en kunnen we er ook wat aan 'doen'. Dalijk hou je een pauze van een jaar ofzo en en meot je sommige onderzsoeken were opnieuw doen enzo.. Het is ieder voor zich, ik wete neit hoe jullie je voelen en hoe jullie je voelen met een pauze, wij kunnen dit niet.. Wij gaan door tot het raak is hihi.. Knuf voor jou!
Hej wendy Ik ken je vh andere forum,geen enkele zadcel gevonden Maar hsg heb ik gehad in juni en deed geen pijn en ik kon Gelijk gaan werken Hoe is het verder allemaal met jullie Knuff
Wendy@ Wat zegt je gevoel zelf op dit moment? Meis je hebt al zoveeel tegen slagen gekent , een baan is geweldig kun je niet met je baas een gesprek aan gaan hier over? Je word ook ouder meis denk aan je ei voorraad die raakt ook op. Er zijn veel dingen om over na te denken voor je een jaar stopt meis. En mis moet je dan idd weer veel onderzoeken over doen. Je kent mijn verhaal ik kreeg op 7 maart dit jaar een baan aan geboden van 15 tot 21 uur maar ik zat ook midden in mijn behandelingen , wij wouden niet stopen van wege onze leeftijd en kon daarom ook niet. Ik heb door ik geen keus had het mijn baas verteld . Ze was heel mee levend en bood aan er een 3 maand contract van te maken. En na die tijd zien we wel of ik zwanger was , dus niet helaas is het dan over voor ons. Maar ik werk er nog wel steeds , mijn contracht ik nu in okt weer af gelopen tegen de tijd weer even een gesprekje. Echter kan ik je geen advies geven je zou het zelf moeten doen. Dikke knuf lieverd
Nou, dan heb je qua leeftijd nog niet echt een hele grote druk om NUNUNUUU door te gaan. Ik las ook dat je PCOS hebt. Meestel - niet altijd - heb je dan ook wel een fatsoenlijke eicelvoorraad. Al heb je daar ook geen zekerheid in. Zou je ZH open staan voor een AMH bepaling? In combi met je FSH kun je dan besluiten of een pauze nemen tot de mogelijkheden behoort. Het lijkt mij vreselijk moeilijk om een pauze te nemen...
Ikzelf zou vanwege een baan geen jaar pauze nemen. Daarvoor is mijn werk niet belangrijk genoeg en mijn kinderwens wel. Scheelt wel dat ik bijna 10 jaar ouder ben dan jij en ook daar rekening mee moet houden. Maar je hebt al eerder uitgesproken een pauze te willen (in andere topics), omdat je het allemaal niet zo goed trekt. Dit in het achterhoofd icm de nieuwe baan, is een pauze misschien zo slecht nog niet. Even je hoofd op iets anders richten en er dan weer met frisse moed tegenaan. Wat betreft de HSG en kijkoperatie: de HSG vond ik erg pijnlijk (maar dat is bij iedereen anders), maar op het moment dat het klaar is is dat ook over. Ik had de HSG in de middag en ben de volgende dag gewoon weer gaan werken. Een kijkoperatie (als het echt een diagnostische kijkoperatie is en geen therapeutische) is ook prima te doen, maar dan zit je wel een paar dagen thuis, al is het maar om bij te komen van de narcose. Bij mijn eerste (diagnostische) ben ik wel een kleine week thuisgeweest. Bij de 2e (therapeutische) anderhalve week. En idd, wat de rest zegt: laat even goed uitzoeken of er geen medische redenen zijn om juist geen pauze in te lasten!!! Succes met alles!
Wendy@ Hoe gaat het meis? kun je er samen met manlief uit komen wat je gaat doen? Tip nog: volg je hart , en neem de tijd er goed over na te denken. Blijft een moeilijke keuze is mijn mening .
Ik zou het niet kunnen, mijn kinderwens in de wacht zetten voor m'n vaste baan. Ik zou ook mijn vaste contract krijgen na een jaar, maar i.v.m. een soort reorganisatie heb ik opnieuw een jaarcontract met uitzicht op vast gekregen... (nee, geen zin in advocatengedoe enzo, ik wil er gewoon prettig blijven werken). Stel je voor dat je een jaar wacht met de mmm, maar dan toch niet je vaste contract krijgt!! Dan kan je jezelf wel voor je kop slaan! Ik wens je veel succes bij het nemen van de beslissing en veel sterkte met je operatie!