ivf

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door rietje89, 23 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rietje89

rietje89 Lid

9 aug 2011
    61
    0
    0
    op dit moment huisvrouw
    limburg
    ff 'n vraagje...

zijn er hier meer dames, die meteen gestart zijn met ivf zonder eerst andere behandelingen te hebben gedaan??

en wat zijn jullie ervaringen met ivf??

was het errug pijnlijk, ik kijk namelijk wel op tegen de injecties... brrr :$

2. chevelie

chevelie Actief lid

4 apr 2011
    221
    0
    0
    deventer
    hoi ik ben ook benieuwd naar de antwoorden. zou t ook graag willen weten.

3. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Hoi,

Wij hebben eerst 6 IUI behandelingen gedaan, daarbij moest ik per behendeling 1 x spuiten emt Pregnyl.

Daarna een IVF en een ICSI poging.

Ik kanz eggn dat het spuiten natuurlijk niet leuk is maar het is mij erg meegevallen. Je moet even over je angst heen. Qua pijn valt het reuze mee.

Ook de puncties zijn mij meegevallen, hoewel het wel even tanden bijten is en je nog wat napijn kunt hebben.

Follikelmetingen en de terugplaatsing zijn hooguit vervelend maar niet pijnlijk.

Hopelijk heb ik jullie zo even gerust gesteld. Bij ons is de 2e poging gelukt (ICSI) en we hebben nu een wolk van een dochter. We willen zelfs dit jaar weer een afspraak maken voor een 2e kindje ook dmv ICSI.

Succes!

4. Tijgertje88

Tijgertje88 Fanatiek lid

6 mrt 2010
    2.765
    350
    83
    Vrouw
    Noord Brabant
    @ zora: thnxx, mij heb je wel wat gerustgesteld, ik ben niet bang voor het spuiten dat moest ik met iui ook maar de punctie heb ik een beetje de kriebels voor haha..

xxx

5. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Fijn dat ik je grustgesteld heb. Je kunt er het beste zo ontspannen mogelijk in gaan, en gewoon denken het kan alleen maar meevallen. Je hoort vaak zulke horrorverhalen maar het kan ook anders. Mij is de 2e punctie morfine aangeboden maar heb het afgeslagen. Heb wel een diclofenac en paracetamol zetpil gehad van te voren beide keren.

6. Vlijtigliesje

Vlijtigliesje Actief lid

12 sep 2009
    236
    2
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Rietje,

Ik ben afgelopen weekend gestart met IVF (zonder eerst andere behandelingen gehad te hebben). Over het spuiten kan ik heel kort zijn: het idee om jezelf te prikken is misschien raar maar ik voel er helemaal niks van! Geen zorgen om maken dus ;)

succes en groetjes,
    Vlijtigliesje

7. liev

liev Actief lid

5 nov 2010
    471
    0
    0
    vlijtig liesje, rietje en chevelie (en anderen)

komt anders bij ons in het nieuwe topic...'sept eerste icsi'!! zijn nu met zn vijfen en allemaal eerste keer ivf of icsi!!

doeidoei

8. rietje89

rietje89 Lid

9 aug 2011
    61
    0
    0
    op dit moment huisvrouw
    limburg
    @chevellie, ik denk dat we allemaal met veel vragen zitten, vooral als het de 1e x is... hoop dat je wat aan de ervaringen hebt.

@ zora, heel errug bedankt voor de geruststelling, ga nu met opgeheven hoofd voor

@ vlijtigliesje, dat is mooi... hoop van harte dat het lukt... zal voor je duimen.

@lieve, ik zal me aansluiten bij jullie topic... thnx

9. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Fijn meid! Heel veel succes!

10. chevelie

chevelie Actief lid

4 apr 2011
    221
    0
    0
    deventer
    Is goed zal me ook aansluiten bij jullie...fijne dag allemaal

11. Tycuna

Tycuna Fanatiek lid

19 jul 2010
    1.401
    0
    0
    Wij zijn gelijk begonnen met ICSI. Helaas geen andere optie ivm zaadkwaliteit van mn partner. Het spuiten valt best mee hoor. Lichamelijk vond ik de hele behandeling wel 'meevallen'. Ik vond het psychisch zwaarder dan ik had verwacht. Er komt een hoop op je af. Blijf samen praten, dat helpt enorm. Succes iedereen!

12. rietje89

rietje89 Lid

9 aug 2011
    61
    0
    0
    op dit moment huisvrouw
    limburg
    @ tycuna thnx voor de ervaringen... ben heel benieuwd hoe wij er ons doorheen slaan... ik ga er voor alsnog niet van uit dat de ivf in een keer aanslaat... want dan maak ik het voor mezelf nog zwaarder als dat ik het nu al vind... geluk bij 'n ongeluk is dat ik wel al onder behandeling sta van een psych... zij is ook op de hoogte van de ontwikkelingen rondom mijn zwangerschapswens, en daar waar nodig zal zij me ook de nodige tips, adviezen en steun geven...

Rietje

Deel Deze Pagina