dillema uitdroging?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by naat85, Mar 4, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. naat85

naat85 Lid

Aug 14, 2008
    49
    0
    0
    Hallo,

Mijn zoontje van bijna een jaar is ziek.
    Zaterdag heeft hij de hele dag overgegeven en ook echt niks binnengehouden.
    Zondag koorts en de hele dag hele waterige diarree, we zijn toen naar huisartsenpost geweest.
    Hij heeft toen weer een ab kuur gehad voor oorontsteking en verder dacht ze aan een buikvirus.
    Vandaag heeft hij geen koorts meer wel nog steeds aan de diarree, hij drinkt extreem veel.
    ben zojuist weer de dokter geweest aangezien hij hele grote angstige ogen heeft en donker paarse lippen.
    Dokter heeft naar hem geluisterd en klonk goed en het verontruste hem niet hoe hij hem zag en dan moet ik zeggen dat het frustrerende is dat hij er daar ook een beetje beter uitzag.
    Nu thuis ben ik nog even de symptomen van uitdroging gaan lezen en dat komt allemaal overeen incl. die ogen dus.

maarja dokter heeft hier niks over gezegd en ik blijf hem ook drinken geven ook ors... maar vraag me af of ik het nu maar zelf moet aankijken of de dokter hier toch weer op moet wijzen.
    Vraag me ook af wat de dokter er verder aan zal doen, dan dat ik nu doe.

Alvast bedankt.

2. frannie82

frannie82 VIP lid

Nov 28, 2010
    10,407
    2
    38
    Zo lang hij alert is en goede plasluiers heeft en ors binnen krijgt kan je weinig. Plasluiers zijn de indicatie.

3. naat85

naat85 Lid

Aug 14, 2008
    49
    0
    0
    ja dat is dus niet te zien, hij heeft hele waterige diarree en denk ook dat hij heel weinig plast.
    Hij is niet zo alert als dat hij normaal is, hangerig en huilerig.
    Maar hij drinkt wel extreem en krijgt dus ook ors binnen.
    Denk ook wel dat ik het zelf kan aankijken, maar het is wel naar hem zo te zien met die oogjes wat totaal niet bij hem past.

4. frannie82

frannie82 VIP lid

Nov 28, 2010
    10,407
    2
    38
    Ja lastig he anders bel je toch de hap dat je het niet vertrouwd. Je gevoel is vaak juist. Het is idd niet te controleren zo met zoveel diarree.

5. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female
    Je kan het ook voelen aan de fontanel...
    Als die gewoon normaal is is ie niet uitgedroogd..

Als het echt een hele deuk is is t niet goed...

Maar als je twijfelt kan je altijd de HAP bellen voor advies

6. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,827
    19,158
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Als je het velletje van de vingertop tussen je vingers pakt, moet het vel meteen terugveren. Dus waar de vingerafdruk zit en dan tussen je duim en wijsvinger 'knijpen' als een pincet.
    Als het vel in een puntje blijft staan als je dit doet, is er sprake van (ernstige) uitdroging en moet je gelijk contact opnemen met een arts.

Dit is een trucje dat je kunt gebruiken als je het niet goed aan de plasluiers kunt zien.

7. adi

adi Niet meer actief

Huilt hij met tranen en is zijn tong nat?

Ruikt zijn ontlasting erg zuur? Want dan kan het rota virus zijn.

8. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

Jun 21, 2011
    2,548
    2
    0
    Dit deed de huisarts ook bij onze baby toen ik bang was voor uitdroging. Haar fontanel was standaard ingedeukt, dus dat hielp me niet zoveel. Maar meer dan voldoende vocht aanbieden en in de gaten houden kun je idd niet.

9. naat85

naat85 Lid

Aug 14, 2008
    49
    0
    0
    Hij kijkt vandaag wat beter uit zijn ogen, maar meer dan dat is er niet.
    Wel een stuk minder gedronken dan gister, maar diarree is niet meer zo waterig dun.
    Dus hoop dat we het ergste hebben gehad.
    Zijn huidje is gewoon goed, huilt ook met tranen.
    Lipjes zijn wel erg droog.
    Hij is gewoon in een paar dagen tijd enorm afgevallen, zo raar omdat verschil zo te zien!

En toch vraag ik me af tot hoelang je zoiets moet aankijken.
    Ik bedoel, is hij niet al heel erg uitgedroogd als zijn huid niet meer soepel is en hij geen tranen heeft??
    Ben je dan al niet te ver eigenlijk.

Share This Page