Mijn jongste van 7 maanden is nog geen twee weken geleden twee weken flink ziek geweest (griep) met koorts. Nu twee weken later heeft hij alweer 3 dagen hoge koorts (zojuist 40.8 met oorthermometer) maar is niet grieperig. Vandaag bij huisarts geweest en ook een ooronsteking/keelontsteking kan uitgesloten worden. Oorzaak is dus onbekend. Verder is hij erg sloom en huilt alleen maar. Drinken doet hij enigzins goed. Ik moet morgen een plasje langsbrengen bij de huisarts maar toch zit het me niet lekker op de 1 of andere manier. Hij heeft geen rare vlekjes op zijn huid. Vind het zo zielig, hij heeft ook een hele glazige blik in zijn ogen Iemand enig idee wat het zou kunnen zijn? En wanneer zouden jullie weer aan de bel trekken? Toen ik vanmorgen bij de ha was, was hij natuurlijk net even niet aan het huilen en vrij alert (zul je altijd zien). Wil niet als overbezorgde mama overkomen
Ik zou toch aan de bel trekken nu, vooral het slome en de glazige blik vind ik eng klinken.... Ik zou even de hap bellen en overleggen wat je moet doen nu (en waar je op moet letten, wanneer je weer aan de bel moet trekken). Leg ook duidelijk uit dat hij sloom is en glazig kijkt...
Het lijkt heel erg op griep dat heerst nog steeds en mijn dochter is hier een week ziek van geweest. Er was ook niks te vinden door de huisarts. Heeft een week koorts gehad. Vervelend hè als je kind bij de huisarts ineens een stuk levendiger is. Dat doet die van mij ook.....
Ik zou voor de zekerheid even rectaal meten oortermometers willen nog wel eens afwijken. 40.8 is hoog maar met een afwiking van 1 graad te hoog dan wel HAP bellen. sterkte