dillema

Discussie in 'Weer aan het werk' gestart door ziezo, 10 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ziezo

ziezo Bekend lid

2 mrt 2007
    709
    39
    28
    Ik had eigenlijk afgelopen maandag weer moeten beginnen op mijn werk.Nu is het zo dat mijn zoontje na de geboorte 6 weken in het ziekenhuis heeft gelegen.Op kop af is hij nu 5 weken thuis.
    Helaas is nog niet alles goed met hem en moet hij nog 5 keer per dag gekathetiriseert worden.Buiten dat heb ik het gevoel dat ik mijn kleintje nog niet goed genoeg ken en ik kan het dan ook niet over mijn hart krijgen om hem naar het kdv te doen.

nu is het zo dat het werk zegt dat zij hier niks mee te maken hebben en dat a.s maandag wordt verwacht of ik moet mijn vakantiedagen opnemen of ouderschapsverlof.het ouderschapsverlof kost ons te veel geld en mijn vakantiedagen heb ik hard nodig voor de ziekenhuisbezoeken.aangezien de artsen er niet op mijn vrije dagen zijn.Nu is het zo dat ik mij maar ziek gemeld heb,maar eigenlijk voelt dit helemaal niet goed.Ik heb dit van te voren besproken met mijn leidinggevende en zij vondt niet dat ik me ziek kon melden.Zij zou het wel oplossen,maar puntje bepaald is er niks opgelost en kon zij zogenaamd niks meer voor mij betekenen.Ik werk nu 10 jaar voor de organisatie en in de 10 jaar heb ik jawel 5 ziekte dagen opgebouwd.Ik ben zo teleurgesteld in de organisatie dat zij niet menselijker zijn. ik zet me toch ook voor hun in.
    collega's om mij heen komen met van alles weg overspannen-bijzonder verlof weet ik het allemaal en ik die er altijd is en nooit wat heeft krijg nu dit.Ik vind het zo oneerlijk.

jullie kunnen hier helemaal niks mee,maar ik heb even kunnen spuien

2. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Jeetje meid, wat zul jij je machteloos voelen!
    Misschien heb je spaarloon wat je hiervoor kan opnemen? Of zorgverlof? Misschien kun je het eens bij P&O aankaarten en horen of er mogelijkheden zijn in deze situatie?
    Vakantiedagen moet je niet opnemen hoor, zonde! Je hebt er gewoon recht op om extra tijd met je kind door te brengen. mischien niet wettelijk, maar wel menselijk!

3. ziezo

ziezo Bekend lid

2 mrt 2007
    709
    39
    28
    spaarloon heb ik niet en het valt niet onder zorgverlof,want hij is niet ''ziek'' zegt men.
    ik krijg net een telefoontje dat ik dinsdag mij moet melden voor een gesprek om een oplossing te vinden voor de komende tijd

4. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Hij is wel ziek geweest? En moet nog steeds gekatheteriseert worden? Toen had je wel recht op zorgverlof gehad. Misschien kan je die weken zorgverlof met terugwerkende kracht inzetten en je zwangerschapsverlof wat je nog tegoed hebt dan, nu alsnog opnemen?
    Hopelijk komen jullie eruit!

5. Loesje 29

Loesje 29 Bekend lid

28 dec 2010
    660
    0
    0
    P&O
    Noord Brabant
    Hoi Ziezo, wat een vervelende situatie zeg... ik werk bij P&O, vandaag dat ik even meegelezen heb.

Spaarloon is inderdaad geen optie, zorgverlof ook niet, dat kun je niet met twk opnemen.

Puur zakelijk gezien heeft je werkgever gelijk, hoe vervelend dat ook klinkt en zul je echt moeten proberen of zij aan de menselijke kant mee willen denken.

Kun je niet bijvoorbeeld van werkdag ruilen? Dus dat je vrij hebt op de dag dat je kindje naar het ziekenhuis moet? En dan andere dag komt werken? Of meer uur per dag werken om e.e.a. te compenseren?

Ik kan natuurlijk niet in jullie portemonee kijken maar misschien is onbetaald verlof een optie? Of vakantiedagen kopen?

Dit zijn denk ik de onderwerpen waar je over na moet denken en kunt bespreken, heel veel sterkte!

6. ziezo

ziezo Bekend lid

2 mrt 2007
    709
    39
    28
    ik weet ook wel dat zij gelijk hebben,maar ik maak bij ons de roosters en als ik wel eens zie hoe mijn collega's ermee weg komen als er iets is met de kinders ofzo.Het wordt dan negen van de tien keer op 1 of ander verlof gegooit en nu heb ik een keer iets en dan wordt er doodleuk gezegd gebruik je vakantiedagen maar.
    En dat wringt.Ik vind dat men een lijn moet trekken en niet de 1 wel wat gunnen en de ander niet.Ik vraag geen maanden. Ik vraag om 2 weekjes extra

7. Bri

Bri Niet meer actief

Als het maar om 2 weekjes gaat, dan zou ik er geen principezaak van maken en toch maar vakantie opnemen.
    Je hebt in je verlof ook vakantiedagen opgebouwd, dus je hebt er vermoedelijk wel genoeg.

't Is natuurlijk niet leuk dat je werkgever zich zo formeel en zakelijk opstelt, maar om hierin helemaal je gelijk te willen halen levert je waarschijnlijk alleen maar stress op - en daar zit je nu echt niet op te wachten.

Tegelijk denk ik: hoe zit het dan met het katheteriseren? Wie doet dat, en waar? Telt dat ook niet als ziekte van je kind?

Sterkte, het is niet makkelijk als je kindje zo'n moeilijke start maakt...

8. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Wegens de vroeggeboorte van mijn zoontjes (12 weken te vroeg en 8 weken ziekenhuis), kon ik het ook niet aan om te werken na mijn verlof, ze waren nog maar net een korte tijd thuis.

Je moet absoluut geen zorgverlof of verlofuren hiervoor opnemen. Je moet je gewoon ziek melden, dat is in zo'n situatie heel normaal. Je moet je hier ook niet schuldig om voelen. Je kraamtijd is niet goed verlopen en je kindje heeft al heel wat meegemaakt wat natuurlijk veel impact heeft op jullie.

Ik durfde me ook niet ziek te melden na mijn verlof, maar ik heb veel gesprekken gehad met maatschappelijk hulp. Deze vrouw heeft mij enorm geholpen. Zij gaf aan dat ik het emotioneel en psygisch echt niet aan kon om te werken, en het daarom ook niet moest doen.

Betrek je ziekmelding wel volledig op jezelf dus niet op je kindje. Iedere moeder die een kindje krijgt heeft het pittig in begin door de gebroken nachten etc dus dat is niet echt een reden om je ziek te melden. Maar als jij het op wat voor manier ook niet aan kan dan moet je je gewoon ziek melden en schijt hebben aan wat je baas hier van vind. Ze gaan waarschijnlijk dan een arbo arts inschakelen en met die persoon regel je het verder.

Ik zag hier ook enorm tegen op, maar ik had ook een geweldige arboarts die me aan alle kanten steunde. Ik heb samen met de arboarts en mijn manager een plan opgesteld hoe ik weer terug ging komen. Dit was voor alle partijen duidelijk. Ik heb heel rustig aan opgebouwd met mijn uren. Moest destijds officieel eind januari beginnen en dit gebeurde pas eind maart. En dan voor maar 4 uurtjes per week.

Ik wens je heel veel sterkte, en sta op je strepen. Er is genoeg gebeurd en de verwerking daarvan heeft tijd nodig, en niemand kan voor jou beslissen hoelang je die tijd nodig hebt. Als je nu geen tijd neemt kom je jezelf later tegen.

Deel Deze Pagina