dillema

Discussion in 'Flesvoeding' started by cyntje78, May 2, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. cyntje78

cyntje78 VIP lid

Nov 11, 2008
    6,297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Help! Wij zitten met een kleine dillema...

Ons ventje heeft vanaf zijn geboorte al een enorme honger. Met als gevolg dat we tot 3 maanden en 3 weken steeds moesten rekken en puzzelen om hem onder een liter te laten. Wat natuurlijk erg veel was in verhouding tot zijn gewicht. Hij heeft ook wel een inhaalslag moeten maken. En de laatste maand (tussen 3,5 en 4 maanden heeft hij een behoorlijk groeispurt gemaakt (bijna 1 kilo en 5 cm gegroeid!)
    Ineens wat het over... nu rest hij behoorlijk maar krijgt in verhouding tot zijn gewicht nog wel voldoende binnen.

Zo dronk hij tot 4 maanden 5x 180+6 bijna allemaal leeg.
    Toen 5 flessen met 6 schepjes Friso Extra.
    Nu: laat hij in totaal op een dag gemiddeld zo'n 150 cc staan.
    Hij krijgt nu 4 flessen met 3 schepjes Standaard en 3 schepjes Extra. 1 fles 6 schepjes Standaard met 2,5 schepje rijsebloem.
    Dus we zijn al terug aan het gaan van Friso extra naar friso Standaard.

Wat denken jullie.... gewoon zo doorgaan? Of alle flessen Standaard voeding of langzaamaan beginnen met bijvoeding?

Groetjes Cyntje78

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Ik zou nog niet aan de bijvoeding gaan.. Dat kan nog wel een week of 4-6 wachten. (maar dat is mijn mening).

Als hij tevreden is op deze voeding, dan zou ik het zo laten. Als iets werkt, dan niet veranderen als het nodig is ;)
    150cc laten staan is ook niet erg, het advies is 800-1000cc. Dus 850 is prima..

3. Juudje81

Juudje81 Fanatiek lid

May 14, 2010
    1,216
    0
    36
    NULL
    NULL
    Zo te lezen heeft je zoon zn grootste groeispurt nu even gehad. Ik zou net als mijn voorganger inderdaad niks veranderen en het zo laten. 150cc over op een dag is prima, hij krijgt dan nog steeds voldoende binnen. Ik neem aan dat hij ook gewoon tevreden is zo? En voldoende plasluiers heeft? Dat is voor mijzelf meestal maatstaf namelijk.

Persoonlijk zou ik idd nog niet met bijvoeding gaan beginnen, maar dat is puur omdat ik er zelf pas met 6 maanden mee wil beginnen. Wat heeft het CB gezegd over bijvoeding? Die willen ook nog wel eens advies uitbrengen.

Overigens schiet je met bijvoeding in het begin nog niet veel op qua hoeveelheid, omdat het vaak maar een paar hapjes is. Is dus puur gewenning. Ik zou evt. pas gaan beginnen als je zoon niet meer genoeg heeft aan 30 schepjes melkpoeder.

Edit: sorry, zie net pas dat mijn voorganger ook al aangaf dat als zoon tevreden is, het zo te laten. Dat stukje had ik even overheen gelezen dus wellicht beetje dubbelop met mijn reactie erbij :)

4. cyntje78

cyntje78 VIP lid

Nov 11, 2008
    6,297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Dank jullie wel voor jullie reactie.

Hij is nog wel tevreden met zijn flesvoeding. Op het cb zeiden ze eigenlijk het zelfde maar gaven wel al het foldertje over bijvoeding mee.
    Ze vertelde dat het hap/slik reflex pas met zo'n 5 maanden kwam. Scheelt dan een boel met steeds oplepelen.
    Ik wil zowiezo proberen om tot 5 maanden te wachten. Dan wil ik wel rustig wat groentes introduceren. Zowiezo eerst de flessen. Daarna een paar hapjes groenten. Zodat de fles hoofdvoeding blijft uiteraard.

Ik denk dat we het voorlopig nog zo even laten

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    cyntje. Tot 6 maand moet die fles inderdaad de hoofdvoeding blijven. Er is een kleine kans dat hij zijn fles nog slechter gaat drinken als hij bijvoeding krijgt. Dan zou hij onder die 800cc kunnen komen. Nou hoeft het niet natuurlijk. Maar als er verder geen redenen zijn, zou ik tot 5,5 a 6 maand wachten.

(hier adviseerde ons CB 5,5 maand groente bij FV, omdat je bij 6 maand ook fruit en opvolgmelk moet introduceren.)

6. misa

misa Niet meer actief

Ik zou niet zoveel veranderen nu, maar gewoon laten drinken wat hij wil. 150 cc laten staan is geen drama (per dag). Persoonlijk zou ik pas gaan beginnen met bijvoeding met 5 a 6 maanden. Tenzij je kindje een hele slechte drinker is of écht toe is aan happen.

7. cyntje78

cyntje78 VIP lid

Nov 11, 2008
    6,297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Bedankt voor jullie reactie!

Even een update:

Vandaag ben ik jarig en als verassing besloot Lars uit te slapen tot 8.00 uur :$ Tis dan mijn moeder smste om te gaan ontbijten bij de Hema anders was het misschien wel half 9 geworden? Laatste fles gisteren was om 21.30 uur 180+6 (standaard)+2,5 maatschepjes rijstebloem.

Héél ons schema in de war! Zelfs de opa's en oma's die speciaal rond de flestijd van 14 uur kwamen troffen een lege box. Meneer lag dus nog lekker even te slapen in bed :D

Rond 14.30 wakker en niet meer geslapen tot 16.30-17.00 uur (fles om 15.45 gehad.

Nou heeft hij dus ipv 5 flessen vandaag maar 4 flessen want meneer meld zich niet. Heeft wel heel goed gedronken vandaag.

Oftewel.... ik denk dat hij zijn dagindeling heeft veranderd. Dat doet ie namelijk zelf altijd heel goed. Als wij een ritme willen aanbieden werkt het voor hem dus niet.

En ondertussen heeft Lars nog geen bijvoeding gehad

Groetjes Cyntje78

8. cyntje78

cyntje78 VIP lid

Nov 11, 2008
    6,297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Wéér een update :D

Onze Lars heeft het uitslapen écht ondekt! Vanmorgen schrok ik om 8 uur wakker. Lars lag ook nog lekker te tukken. Hij heeft om 8.15 dus weer de eerste fles gehad. Dan komen we weer op 4 flessen uit. En als hij tussendoor honger heeft dan krijgt hij gewoon een extra fles. Zo hebben we het gisteren ook gedaan.
    Zijn flessen gaan nu dus wél helemaal leeg ;)

Nu zijn we dus wel 2 dagen geleden begonnen met bijvoeding. Nouja... proeven ervan.
    1e dag... vies gezicht trekken en uit zijn mondje werken met de tong.
    2e dag... vies gezicht trekken, glimlachen met volle mond en een héél klein beetje op!
    Ben benieuwd wat vandaag gaat brengen (3e dag spersieboontjes)

Groetjes Cyntje78

Share This Page