Dillema

Discussie in 'De lounge' gestart door gucci1978, 12 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gucci1978

gucci1978 Actief lid

19 jun 2012
    124
    0
    0
    Hoi,

Zit met een groot dillema, ik huur particulier en heb elke x maar een jaar contract en daardoor reageer ik wel elke x op woningen want men mijn punten aantal heb ik nog niet mega veel kans.

Maar net werd ik gebeld dat ik de woning heb waar ik op heb gereageer en ik had het zo niet verwacht.

Het is voor ons meer zekerheid ook kwa kosten want nu komen alle kosten voor onze rekening bv ketel ect, en dan niet meer.

We hebben een hele kleine tuin nu omdat er een mega garage in staat dus ook daar zullen we flink op voor uit gaan.

Het is dichter bij school en de vriendjes van kinderen.

Maar het huis waar ik nu zit is super kwa wijk en buren en we hebben het prima naar ons zin maar geen zekerheid.

damm heb echt geen idee meer wat te doen aanstaande dinsdag gaan we naar de woningbouw toe om het te bespreken ect en om het huis een x te gaan bekijken.....

2. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Dit zou, samen met het feit dat een particuliere woning eens een keer verkocht kan worden, voor mij de doorslag geven om te verhuizen.

3. Merryl

Merryl Fanatiek lid

25 jun 2012
    4.368
    192
    63
    Ik zou eerst gaan kijken en voelen hoe dat huis is. Misschien ben je opslag verliefd en super blij. Of het voelt helemaal niet goed dan moet je het zeker niet doen.

4. gucci1978

gucci1978 Actief lid

19 jun 2012
    124
    0
    0
    Hoi,

ja ga zo kijken als men dochter wakker is, hij heeft al wel x laten vallen om het te verkopen en het heeft ook al eens in de verkoop gestaan.

Maar we hebben zoveel ellende mee gemaakt dat ik echt toe ben aan een eigen plekje en me niet druk hoef te maken over huurcontracten ect.

5. Bailey07

Bailey07 Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.187
    1.749
    113
    Ik denk dat je in het berichtje hierboven al zelf antwoord geeft op je eigen dilemma... Natuurlijk zul je je draai wellicht moeten vinden in je nieuwe buurt etc, maar dat heeft even tijd nodig. Heerlijk toch dat straks voor je kindje vriendjes en vriendinnetjes én de school lekker in de buurt zitten?

6. MeineLiebe

MeineLiebe Niet meer actief

Ik denk dat diep van binnen je keus al gemaakt is ;)

Normaal zeg ik : bij twijfel niet doen.. Maar misschien ben je "bang" voor het onbekende..

Ik zou toch voor zekerheid gaan, jullie eigen vaste stekje

7. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Denk je dat de aankomende 18 jaar de vrienden die jullie nu om je heen hebt allemaal op dezelfde plaats blijven wonen .... antwoord nee ... tijden veranderen en vrienden komen of gaan mee naar de nieuwe woning. Flexibel blijven dichter bij school is dus vaker vriendjes van school mee naar huis en daar de ouders van leren kennen is nieuwe vrienden.

Dus ik zeg als het huis goed aanvoelt JAAA DOEN

8. gucci1978

gucci1978 Actief lid

19 jun 2012
    124
    0
    0
    hoi,

Nou ben wezen kijken en de kids vonden het geweldig leuk, doken meteen de speeltuin in die recht voor de deur zit.

het is echt een hofje heerlijk dus geen verkeer ect.

mocht het huis van de buren zien en het beviel me enorm dus denk dat de keus snel gemaakt is, het huis zelf zag er ook netjes uit van wat ik beneden kon zien een muur even verfen en klaar, hoop dat het boven ook zo is.

Maar da gaat het wel snel allemaal als ik de woning aanneem dan heb ik over 2 a 3 weken de sleutel dus al ppffff......

Voor dit huis waar ik nu zit staan ze in de rij dus dat is het probleem niet.

9. Steph80

Steph80 Bekend lid

26 apr 2012
    881
    1
    16
    NULL
    NULL
    Een nieuwe woning is altijd wennen; toen ik dit huis kocht (waar ik superblij mee was en ben) en er net woonde had ik toch een heimwee naar m'n flatje! Maar als ik jou zo hoor, zitten er meer voor- dan nadelen aan die huurwoning van de woningbouwvereniging.

10. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Verhuizen !!!

Ga lekker voor de zekerheid en de rust die je daarmee krijgt

11. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    voor zekerheid zou ik gaan en dan het huis nemen

12. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Euh... Dus als de CV ketel gerepareerd moet worden, komt dat voor jullie rekening? Wat is dat voor dikke bullshit? Dus als de CV ketel nu kapot gaat, hij gerepareerd wordt, en jullie over een maand verhuizen, heeft de eigenaar mazzel, want dan hebben jullie voor de kosten opgedraaid.

Lijkt mij toch dat - ook al is het particuliere huur - deze kosten voor de verhuurder zijn, en niet voor de huurder!

Verder lijkt me de keus niet zo moeilijk. Als je er in zoveel opzichten op vooruit gaat, en het huis jullie aan staat, doen!

13. manytroubles

manytroubles Actief lid

9 dec 2006
    357
    0
    0
    Wij huren op dit moment ook particulier. Maar alle kosten zoals ketel en zo zijn voor de eigenaar van de woning. Laatst was de vaatwasser kapot en moest gerepareerd worden. Dat heeft de eigenaar betaald. Lijkt me logisch, het is zijn huis!

Manytroubles

14. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Gefeliciteerd met jullie huis
    Dat jullie er maar heel erg fijn mogen wonen!

15. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Ben je boven niet wezen kijken dan? Zou voor mij net zo belangrijk zijn als de begane grond. Zou toch willen checken dat ik niet onverwachts met bv lekkages of andere dure reparaties zou komen te zitten.

Succes iig!

16. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    In deze tijd zou ik gaan voor de zekerheid.
    Bedenk ook dit: Als je eigenlijk niet weg zou willen, dan zou je ook niet reageren op andere woningen, toch?

17. gucci1978

gucci1978 Actief lid

19 jun 2012
    124
    0
    0
    Hoi,

Maandag ga ik met de woningbouw het huis bekijken vandaar dat ik alleen beneden kon bekijken.

We gaan er lekker voor het heeft veel te veel voordelen en de kids vinden het helemaal geweldig daar en hopen dat het allemaal snel gaat gebeuren.

Ja hier zijn de kosten voor mij hoe raar het ook klinkt. terwijl ik echt een hele makkelijke huurbaas heb verder die echt nooit moeilijk doet ect.

Hij zal het jkammer vinden als we hier weggaan maar ja ...

18. beautevil

beautevil Fanatiek lid

23 dec 2011
    2.156
    1
    38
    in het oosten !!
    Niks meer aan toe te voegen.... succes meis en hopelijk voelt het nieuwe huis voor jullie als een warme jas.

19. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    Heel veel plezier en geluk op je nieuwe plek straks :)

20. gucci1978

gucci1978 Actief lid

19 jun 2012
    124
    0
    0
    Hoi,

Dank jullie wel allemaal.

Het rare is alleen dat het huis er tegenover een huurprijs heeft van 511 euro 3 huizen verder huurprijs van 563 en voor de mijn vragen ze 622, 67 vind het zo bizar.

Heb al gebeld maar werdt niet verder geholpen ik moest dit maandag allemaa bespreken.

Een huurprijs gaat omhoog als je bv een aanbouw of dakkapel laat zetten maar dat dit er allemaal niet bij.

We zullen het maandag wel zien we nemen de woning sowieso.

Deel Deze Pagina