Voor mijn dystonie (spierziekte) krijg ik botoxspuiten in mn nek. Tijdens de zwangerschap heb ik bijna geen last gehad, thank god voor relaxine. Nu heb ik sinds een week weer ontzettende last ervan en wil dus eigenlijk weer een afspraak maken voor mn spuiten voordat het dadelijk te laat is en ik weer plat lig. Dat kan met een kleintje natuurlijk helemaal niet. Maar omdat ik borstvoeding geef zit ik nu met een dillema. Als ik weer spuiten krijg moet ik stoppen met de BV, anders krijgt Anouk het ook binnen en das niet goed natuurlijk. Ik wil heel graag BV blijven geven, maar niet ten kosten van mezelf natuurlijk. Ik kan helaas ook geen medicatie krijgen, het enige wat ik in kan nemen is dus paracetamol. Dit werkt dus niet! Wat zouden jullie doen? Spuiten laten zetten of nog even wachten, misschien dat de pijn niet doorzet! Liefs, Duveldraakje
Ik zou ervoor zorgen dat je zelf voor je meisje kan blijven zorgen. Als dat betekent spuiten zetten, doen! Ik ben groot voorstander van borstvoeding, maar niet ten koste van alles. Jouw gezondheid is heel veel waard ook (of eigenlijk vooral!) voor Anouk. Bovendien is de flesvoeding van tegenwoordig prima! Succes met je keuze!
Ik denk dat Anouk meer aan een mama heeft die dankzij de spuiten haar flesvoeding kan geven en andere dingen met haar kan doen, dan aan een mama die plat moet liggen van de pijn die borstvoeding geeft. (als dat al kan als je zoveel pijn hebt). Ik zou dus, als je ze nodig hebt, gaan voor de spuiten en overstappen op flesvoeding. Van flesvoeding wordt ze ook wel groot hoor!
Ik heb het daarnet met mn vriend besproken en die kwam met het idee om tot dat ik de spuiten krijg te gaan kolven. Zodat we toch wat op voorraad hebben. Ik kijk het vandaag nog aan, maar als het niet gaat maak ik morgen een afspraak. Dan kan ik volgens mij toch pas over een paar weken terecht, dus dan heb ik nog even de tijd om een voorraad aan te leggen. Of zou ik dan toch beter meteen kunnen overstappen naar FV? Liefs, Duveldraakje
Ik zou gaan kolven om de kleine aan de fles te laten wennen, dat gaat soms ook niet altijd even vlekkenloos. Als Anouk eenmaal lekker uit de fles drinkt zou je dan op fv over kunnen gaan, maar dan ben je zo goed mogelijk voorbereid als kan. En ik ben het met de rest eens, als jij niet fit bent kan je niet goed voor je kleintje zorgen, dus als je niet zonder die spuiten kan, doen!
Ik kolf nu al 2 keer per dag, dit is meer met de reden dat mijn vriend dan ook een flesje kan geven en ik even rust heb. Ik probeer nu ook tussen de voedingen door te kolven, lukt niet altijd, maar goed. Ik heb momenteel nog een handkolf, ben dus spierballen aan t kweken. Hopelijk heb ik deze week nog een elektrische anders denk ik dat ik echt krampen in mn armen ga ontwikkelen. Morgen ga ik zeker een afspraak maken. ik heb al vanaf 19:00 ontzettende hoofdpijn en mn nek is ook niet echt lekker bezig nu. Ik bel morgen nog wel even het CB om goed te overleggen, maar ik neem aan dat zij mij hetzelfde adviseren. Meiden heel erg bedankt voor alle reacties, het heeft me erg geholpen. Liefs, Duveldraakje