Wij hebben geen groot budget (dat we alles nieuw kunnen kopen) en nu zou ik graag willen weten wat jullie nieuw hebben gekocht en waarom je dat perse nieuw hebt gekocht. Zowiezo kleertjes, matras e.d. komt nieuw. Maxi-Cosi en buggy hebben we nog van de jongste. De rest moeten we allemaal aanschaffen. Nou ben ik verliefd op een kinderwagen die 2e hands nog niet te krijgen is. Maar als we die halen moeten we een goedkopere 2e hands kamer aanschaffen. Als we een 2e hands kinderwagen zouden kopen dan zouden we een nieuwe kamer kunnen kopen. Ik persoonlijk vind een nieuwe kamer minder belangrijk, maar ik heb graag meningen van anderen.
Wij hebben het bedje en kast (2 malm ladekasten 4 lades) bij de ikea weg, ook het matras trouwens. Maximale kosten zijn dan 250,- Het kan natuurlijk nog goedkoper via mp, maar het bedje en kasten nieuw voor deze prijs vond ik te doen. Welke kinderwagen wil je graag hebben? Via babyvalue heb je vaak van maxi cosi en quinny nieuwe wagens, maar van oude collecties (kleuren) voor hele mooie prijzen. Verder ben ik van mening dat wanneer je slim koopt, alles nieuw kopen ook prima te doen is. Wibra, zeeman en action hebben ook veel babyspul te koop. Ikea voor de meubels bijvoorbeeld en outlets voor de wagen
Wij hebben kamertje via Ikea... Prima en ziet er mooi uit.. Wat betreft commode hebben we een normale mooie dressoir kast, bedje, en een kast... Het enige wat ik echt nieuw wilde was maxi cosi, beddengoed, matras dn kleding... De rest boeit me niet zo eigenlijk..
Babykamers staan voor 200 euro compleet al op mp, en soms nog mooie ook! En voor 200 euro heb je bij de ikea een commode, ledikant en kast nieuw! Ik zou gewoon aanbiedingen in de gaten houden en je kunt het vaak al net zo duur maken als je zelf wilt, je kunt na een babyspeciaalzaak gaan, maar met de mama mazzel dagen bij de prenatal heb je ook nog is vette kortingen! Kinderwagen hebben wij gisteren op marktplaats gekocht ( nouja gekregen van schoonouders) een Joolz, voor 475, helemaal compleet met luiertas,voetenzak, reiswieg en wandelwageninzet. We wilden de Joolz Earth maar die is nieuw 945 dus zat ik al op een aanbieding te wachten maar nu we de keuze kregen om 1 van mp ( die ik overigs ook heel mooi vind, offwhite met zwart frame ) te kopen is de keuze snel gemaakt natuurlijk! Nu kostte het ons helemaal niks!
Waarom wil je de kleertjes perse nieuw?? Ik heb een hele Baby uitzet van maat 50 tot 80 gekocht op marktplaats en ben hier super tevreden over.. Als je ergens op kan besparen dan is het wel op kleertjes..
Ik wil heel graag de mutsy evo urban editie. Als het 2e hands wordt zoek ik naar een mutsy 4 rider denk ik. ikea is idd vergelijkbaar als 2e hands via mp. Maar via mp heb je echt hele mooie kamertjes te koop staan. Dus dat is puur wat we tegen komen of we dan voor 2e hands of nieuw gaan.
Als je rond de 20 25weken op de EVO gaat zoeken op mp zal ie vast wel te vinden zijn! Wij wilden de bugaboo Buffalo, tijd geleden niet te vinden, nu begint t. Dus als je even wacht zal dat je veel geld schelen. Verder is t qua kamer net wat je wil. Een perfecte, bijelkaar passende kamer of functioneel. Hier een witte kast van ikea, 75euro. Een 2de hands bedje 25euro, nieuwe matras 40euro en antiek kastje als commode 20euro. De accessoires en behang maken t kamertje af.
Ik zal ook 2e hands kopen, maar vind het ook gewoon leuk om nieuwe kleertjes te kopen haha. Maar de nieuwe kleertjes zullen dan niet duur zijn.
Kamertje hoeft niet perfect samen te hangen. Van mijn dochter had ik een Ikea bedje en 3 malm ladekasten tegen 1 wand. Werkte perfect en ruimte te over. Dat sluit ik dus ook niet uit. Soms kom je voor 150 euro 2e hands ook een mooie kamer tegen. Ja de evo urban kom je over een aantal weken vast tegen 2e hands. Ik vraag me soms alleen af of ik niet gewoon beter nieuw kan vergeten en gewoon voor een 2e hands wagen te gaan die ik ook gewoon erg mooi vind.
Ik had een budget opgesteld tijdens de zwangerschap van dochterlief van 1800,- voor ALLES voor de baby. Kamer, kinderwagen, maxicosi tot en met de eerste lading luiers en zalfjes. Uiteindelijk voor 1400,- uitgegeven (en niets van familie gekregen, dus echt allemaak zelf gekocht). En dan kan het nog een stuk goedkoper, maar ik had bepaalde wensen 😉 Dingen die ik per se nieuw wilde hebben... Eigenlijk alleen het matrasje. Kinderwagen 2e hands en nieuw matrasje in gekocht, kleertjes voornamelijk 2e hands, beddengoed zowel 2e hands als nieuw. Ik merkte dat voornamelijk in de kleine dingen veel geld gaat zitten (aankleding: behang, verf, lampjes, schilderijtjes, verzorgingsartikelen etc). Al die kleine bedragen hadden voor mijn gevoel veel meer invloed op mn budget dan de grote dingen.l
Wat betreft de kinderwagen heb je nog heel lang de tijd Dus die wat jij op het oog hebt, komt vast wel op mp en zo niet, dan kan je altijd nog verder kijken. Ik wou destijds heel graag een maxi cosi mura en heb toch iets anders gekocht, om uiteindelijk een paar maanden na de geboorte toch de mura aan te schaffen
Mutsy evo uban, ben er ook verliefd op geworden. Als ik um zie in een babyzaak moet ik er altijd nog even naar kijken. Maar we vonden hem toch te duur, en idd (nog) niet tweedehands te krijgen. Nu maar een Transporter gekocht via marktplaats. Ook heel blij mee!
W J hadden de luxe alles nieuw te kunnen kopen. Als dit niet gekund had, had ik in ieder geval een nieuw matrasje willen hebben, maxicosi (maar die heb je al) en de rompertjes. Rest van de kleertjes zou ik dan wel 2e hands kopen.
Voor mij zou het alleen ècht belangrijk zijn om de autostoelen steeds nieuw te kopen. Daar zou ik zelf een boterham minder om eten, als het moest. Maar die heb je dus al. Verder zou ik bij voorkeur matras en eventueel kinderwagen nieuw kopen. Maar daar zou ik waarschijnlijk geen boterham minder om eten. Verder zou het mij niet veel uitmaken, om heel eerlijk te zijn.
Wij vonden het zonde om zoveel geld aan een baby-uitzet uit te geven, terwijl er hele mooie dingen op Marktplaats te verkrijgen zijn. Wij hebben uiteindelijk de kinderwagen + babykamer gekocht via Marktplaats. Was een aantal weken zoeken naar de juiste combinatie + prijs, maar uiteindelijk hebben we hiermee ongeveer 1.500 euro bespaart op hetgeen wat we graag wilden. Kleertjes heb ik wat nieuw gekocht, ook al een deel nieuwe kleertjes gekregen aangezien wij de eerste in de omgeving zijn die een meisje krijgen. Wipstoel hebben we nieuw gekocht, box ook nieuw (was een aanbieding) en bedlinnen e.d. ook nieuw gekocht. Denk dat wij rond de 1.250,- euro uitgegeven hebben aan baby-uitzet
Inderdaad, autostoeltje MOET echt nieuw (of overgenomen van vrienden/familie, zodat ik zeker weet dat het stoeltje nog goed is). Matras ook nieuw. De rest kan prima via marktplaats. Wij hebben de babykamer van mp, voor 250,- een kamertje helemaal naar onze wens. Kleding komt meestal via schoonouders, dat scheelt een hoop op ons budget . Ik koop soms wel leuke kleding in de 2ehands (kinder)kledingwinkel bij ons in de buurt. Die hebben hele mooie kleding hangen voor een leuke prijs. Maatje 44 had ik wel via mp gedaan. Meer omdat dat gewoon lastiger verkrijgbaar was in een gewone winkel. Het maakt denk ik ook uit of je spullen aanschaft die nog voor meer kindjes mee moeten (bij een eerste zwangerschap bijvoorbeeld). Wij hebben gekozen voor een nieuwe wandelwagen omdat het toch iets is wat lang meegaat en hopelijk ook voor een volgend kindje gebruikt kan worden.
Hier komt hierna geen kleine meer. Wandelwagen zou als hij echt handig is een jaar of 3 zeker gebruikt worden. Tenminste als de kleine net zo 'snel' is als mijn zoon hahaha. We gaan maar gewoon voor 2e hands denk ik. Of we moeten een mooi showmodel tegen komen ofzo.
Wij hebben eerst rondgekeken voor een nieuwe kinderkamer die we mooi vonden en daarna gekeken of we hem tweedehands konden krijgen. Heb precies dezelfde die ik mooi vond op marktplaats gevonden en dat scheelde zeker veel. De kinderwagen hebben we nieuw, maar die hebben we dan ook gekregen van mijn schoonouders en de maxi cosi nieuw gekregen van mijn ouders. Verder moet ik de kleinere dingen nog kopen maar hou de acties van de babywinkels in de gaten want ik heb toch nog tijd zat om alles te kopen.
Hier op zich wel het geld om alles nieuw te kopen, maar vind het niet nodig dat alles nieuw is. De kinderwagen hebben we nieuw gekocht, de box van mp inclusief 2 boxkleden, een nieuw hoesje er omheen maken en klaar! De wieg ook via mp en de commode gaan we de hemneskast vd ikea kopen. Kleertjes van mp en familie en daarnaast zullen we ook zelf nog wat kopen. Ik hou zelf erg van spullen zelf maken en niet de standaard babykamers, dat scheelt ook.
Bij onze dochter hadden wij de wandelwagen nieuw en het bedje + dekens etc en veel kleren nieuw. Owja en aankleedkussen + hoes en kinderstoel Kleertjes: zonde, sommige dingen niet aangehad en sommige dingen maar 2/3 keer. Bij een tweede heb ik nu veel over van de 1e en koop ik verder alles via MP. (doe ik nu ook voor dochter behalve schoenen) Bedje: Als ik dit over kon doen zou ik alleen een nieuw matras kopen en een bedje van Ikea of mp. Heb nu ook veel beddegoed toch tweedehands nog extra aangeschaft inclusief slaapzakken. Even heet wassen en het scheelt enorm veel euro's!! Commode: hadden wij al van mp en is goed bevallen! Box: gekregen van oma maar bij oma staat er een van 50 jaar oud en die werkt ook nog prima! Dus zou ik bij weinig budget gewoon tweedehands kopen! Wandelwagen: wij wilden perse Joolz en een editie die nog niet tweedehands uit was. Ik ben er erg blij mee en gezien we het konden betalen zou ik dat een volgende keer ook doen. Wel heb ik al twee buggys tweedehands en indien ik weinig geld zou hebben zou ik ook een tweedehands wandelwagen kopen. Kledingkast: via mp gekocht en bevalt prima Kinderstoel: stocke trip trap gekregen van schoonouders.. Op zich een hele mooie stoel maar heb toch ook nog zon kinderstoel van Ikea met tafeltje eraan makkelijker schoon te maken en als ik het over mocht doen zou ik dus een ander cadeau vragen en fijn zo'n stoel aanschaffen zonde van het geld. Flessen en kolfapparaat: nieuw gekocht, maar halverwege ook flessen op mp gekocht en dat beviel prima. Zou ik dus een volgende keer ook niet perse nieuw kopen maar snap dat mensen dit wel nieuw willen hebben. ( ik vind uitkoken prima) Aankleding kamer: hebben 1 muur geverfd en wat leuke schilderijtjes op rommelmarkt gekocht. Weinig kosten dus. Sorry voor het hele verhaal maar wellicht heb je er iets aan