Mijn contract loopt tot 19 feb 2014 Werkgever heeft aangegeven dat mocht ik een baan hebben dat de mogelijkheid er is om eerder weg te gaan. Ik heb 174 uur staan aan uren. Wie kan mij duidelijk uitleggen hoe ik het beste deze uren op kan nemen (met kennis van de CAO uiteraard!) Het is de cao verpleeg- verzorgingshuizen en thuiszorg. Alvast bedankt !!
als je eerder uit dienst gaat dan mag je je uren ook uit laten betalen. Als je een contract van bijv 24 uur hebt dan zou je heel wat vakantie op kunnen nemen ( 7 weken) maar je gaat per 1 januari ergens anders werken dan moeten ze je wel die uren die nog over zijn uitbetalen.
Ik zou ze niet laten uit betalen maar opnemen Anders gaat er zoveel baar de belastingdienst! Ik zou ze lekker opnemen! Effe wat rust nog je aan je nieuwe baan begint! Leuke dingen plannen of nog is huis grondig poetsen
In elk geval niet uit laten betalen, zoals gezegd. Dan gaat er dacht ik meer dan de helft naar de belasting, zonde! Gewoon uren opnemen, heb je recht op
Ze worden niet uitbetaald! Doen ze niet.... Heb een jaarcontract en werk 24uur. Ik had per 1 dec al niet hoeven komen maar ja, leidinggevende toevallig op vakantie...
Verlengen zij niet of heb jij je contract opgezegd? Of ze willen of niet uitbetalen moeten ze, ze geven jou nu niet gelegenheid om ze opbrengst nemen. Als je leidinggevende terug is overleggen wanneer je laatste werkdag is en zeggen dat jij er vanuit gaat dat ze de uren die jij niet op kan nemen uitbetaald kunnen worden. Als zij zegt dat ze het niet doen, gewoon dreigen met de bond of je rechtsbijstand.
Maar nee hebt toch pas een nieuwe baan? Ook bij een jaarcontract heb je een opzegtermijn. Wanneer je de uren niet op kan nemen in bijvoorbeeld een zomervakantie periode, zullen ze ze echt moeten uitbetalen.
Als jij niet in staat wordt gesteld om ze op te nemen dan moeten ze wel uitbetalen. Veel keuze hebben ze daar niet in.
Je hebt 174 vak. uren staan zeg je. Ik neem aan dat dit de uren voor 2013 waren?? Je krijgt namelijk vakantieuren per kalenderjaar. Hadden deze dan al niet lang op moeten zijn?? De CAO is hierover verandert en je mag deze uren niet meenemen naar volgend jaar. Voor 2014 zul je niet zoveel vakantieuren hebben, omdat je maar een contract hebt voor 2 maanden.
San987: Zie mijn reactie na jou in dat andere topic over vakantie uren. Buiten dat: ik ga ervan uit dat Kwebbel het heeft over uren die ze teveel heeft gewerkt. 174 vakantie uren is erg veel, dan heb je dit jaar dus geen vakantie gehad. Deze zou je op kunnen nemen, als dat niet kan zijn ze verplicht om ze uit te betalen. Je hebt ze immers gewerkt en je werkgever heeft dus profijt van je gehad. Als ze niet willen uit betalen moet je dus echt de vakbond of de rechtsbijstand inschakelen, de uren laten vervallen mag ècht niet!
Ik ben in het rooster van januari vrij! Weet ik dat ook weer..... Maandag ff naar personeelsadministratie bellen. Bedankt voor de tips, er zit nuttige informatie bij!!