Tijdelijk afscheid kdv, wel of niet trakteren?

Discussie in 'De lounge' gestart door Daro, 28 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    Vrijdag is mn zoontje (in januari 2) voorlopig voor het laatst op het kdv hier in het dorp. Omdat ik al vanaf september werkloos ben, en zwanger, en nu in de ziektewet beland ben en dus geen KOT meer krijg.

Op dit kdv zit hij sinds 1 augustus. Daarvoor is hij 9 mnd op een ander kdv geweest i.v.m. de wachtlijst op het huidige kdv. Toen hij daar wegging heb ik traktaties in elkaar lopen knutselen. Dáárvoor heeft hij nog 6 mnd op een kdv gezeten in onze oude woonplaats, toen was hij nog te jong voor een echt afscheid maar heb ik een mooi voorleesboek gegeven voor de kindjes. En bij allebei heb ik een kleinigheidje voor de juffen meegenomen.

Ik voel me eigenlijk verplicht om hem nu weer te laten trakteren maar tegelijkertijd vind ik het onzin omdat hij na mn zwangerschapsverlof zodra ik werk heb gevonden gewoon weer terugkomt. Daarbij vind ik het verwarrend voor hem en voor de andere kindjes om nu met veel bombarie afscheid te nemen - mn gevoel zegt dat ik dat niet moet doen. Hij staat nu op de wachtlijst om in augustus weer te starten. De leidsters laten de keuze aan mij, en geven aan m'n gevoel goed te kunnen begrijpen. Maar toch voel ik me er lullig bij om vrijdag niets te doen.

Graag jullie eerlijke mening, wel of niet trakteren?

Een kleinigheidje voor de leidsters geef ik sowieso.

2. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    in joun geval zou ik niet tracteren, tis maar een tijdelijke break dus zie het niet als afscheid.

3. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    ik zit in vergelijkbare situatie. Mijn dochter gaat morgen voorlopig voor het laatst.
    Ik zit in de WW langer als 3mnd dus geen recht op kot. Maar mijn meisje wordt in mei 4 jaar en gaat dan naar school. Ik ben nu nog aan het studeren en ik weet dat ik na afstuderen veeeel meer kans op baan heb dan nu (weet ik van werkgevers waar ik na afstuderen mag solliciteren).
    Ik verwacht rond juni af te studeren, dus tja... of ze nog teruggaat naar kdv??? Ik weet het niet. Hoop het ergens wel.

Maar ik laat haar niet trakteren, omdat ik het dan te definitief vind.

4. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    ik zou het ook niet doen. De kinderen zelf weten toch nog niks van wel of niet trakteren op die leeftijd.

5. Locusta

Locusta Niet meer actief

Juist, tijdelijk. Ik zou dan ook niet trakteren :)

6. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    je geeft de juffen toch al wat? Ik weet dat hier de ouders ook niet altijd zitten te wachten op die kleinigheidjes (en snoep en eten etc hebben ze nu ook weer genoeg gehad met de feestdagen) . Dus ik zou niet trakteren verder hoor. Gewoon niet nodig. Lief dat je voor de juffen wat wil doen, maar zelfs dat zou ik niet perse nodig vinden. Maar wel gewoon leuk -dat weer wel ;)

7. PBiard

PBiard Actief lid

6 mrt 2007
    475
    0
    0
    Management secretaresse
    Hendrik Ido Ambacht
    Mijn kids zijn ook tijdelijk gestopt met de BSO omdat ik ook werkloos ben. Ik heb ze wel laten trakteren ondanks dat mijn jongste er slechts 3 maanden heeft gezeten.
    Ik heb ze enkel van die mini-marsjes laten uitdelen omdat ze zelf op een leeftijd zitten (4 & 8) waarbij ze weten wat het is om afscheid te nemen en de andere kinderen dit besef ook wel hebben.
    Jouw kindje is wat jonger en zal dat besef nog niet echt hebben. Ik zou in jouw geval (denk ik) niet trakteren of ook gewoon wat kleins met een klein kaartje eraan.

8. tulip

tulip Niet meer actief

ik zou het ook niet doen en vooral voor je zoontje, die begrijpt er niks van dat hij eerst afscheid moet nemen en dan weer terug komt.

9. sylcor

sylcor Fanatiek lid

14 nov 2008
    1.193
    0
    0
    Ped. medewerkster
    noord holland
    Je kan je zoontje ook kleurplaten laten kleuren en die oprollen met een lintje eromheen voor de juffies

Deel Deze Pagina