Dingen die je als zwangere niet wil horen...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door bimmeltje, 29 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. samaa

samaa Niet meer actief

Dat mensen zeggen: ohhh je hebt wel erg veel last van pukkels he?! Goh, je meent het!!!!! Was me zelf nog niet opgevallen.....

2. mamavjulia

mamavjulia Fanatiek lid

13 jan 2012
    1.194
    0
    0
    Tiniedice haha die is echt leuk ja..

Hier weiger ik ze te gaan bellen, aangezien na drieëntwintig weken zwangerschap nog steeds moeilijk doen.

3. GuuNie

GuuNie Niet meer actief

Opmerking waar ik mepneigingen van krijg..
    Na de eerste na 6 mnd zwanger van de tweede..
    Er zijn serieus mensen die zeggen
    "Zoo.. nu voorlopig maar even aan de pil/condooms"
    Pardon??
    "Nu is jullie gezinnetje mooi compleet"
    Pardon??
    Wij bepalen toch potverdrie zelf hoe en wat..
    Al poep ik er 6 in n jaar uit..
    Moet ik toch weten??!!

4. Light

Light Fanatiek lid

15 jun 2014
    1.549
    100
    63
    Oh ja, ik weet er ook nog één:

Ik zei dat ik de misselijkheid toch wel erg pittig vond. Kreeg ik als reactie: "Ja en nu is het te laat om 'het' nog weg te halen hè" (en dan keihard lachen). WTF!

5. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Ik had idd ook zoiets van: "In welke eeuw leven we in hemelsnaam?"

6. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Ik kreeg ook wel opmerkingen dat we "nu wel klaar zouden zijn, sinds we een koningskoppel hadden".

Eh, ja, we zijn klaar omdat we 2 kinderen genoeg vinden. 2 Jongens, 2 meiden, een jongen en een meid, een papegaai en een zebra... Alle combinaties waren welkom :(

7. mamamama85

mamamama85 Actief lid

5 aug 2014
    281
    0
    0
    sjemig light, daar schrik ik van! Niet normaal!!!

Eerste reactie SM toen we het vertelden: "Ah nee toch, neeeeee. Was zeker een ongelukje!" :x (zo heeft ze bij de eerste ook gereageerd)

Je hoopt nu zeker op een meisje?! Ik hoop dat het een meisje is na twee jongens!:(

Mijn moeder nadat ik haar heb gezegd het niet te vertellen tegen mijn pa waar ik geen contact meer mee heb:(zijn gescheiden) "Ik heb het hem toch verteld vandaag hij heeft het recht om te weten" Wat nou, recht om te weten?! IK heb je gevraagd het niet te zeggen, jij bepaald niet welk recht hij heeft dat bepaal IK:x:$

8. Anoniempje89

Anoniempje89 Actief lid

24 mrt 2013
    351
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Haha fijn om te horen! 😄 kan niet wachten om mijn kleine mannetje eindelijk in mijn armen te hebben!

9. Anoniempje89

Anoniempje89 Actief lid

24 mrt 2013
    351
    0
    0
    Provincie Utrecht
    En hoe met stomheid geslagen! Ik kan gewoon niet begrijpen waarom de meeste mensen zo gefocust op een meisje zijn. Bij mij was een meisje natuurlijk ook net zo welkom geweest, maar ik ben hartstikke blij met mijn kleine jongen!

Alsof we uberhapt zelf kiezen wat we krijgen. Ik ben al blij dat ik gezegend ben met een kleintje die ik in mijn buik mag laten groeien en hopelijk binnenkort in mijn armen mag houden!

10. noid

noid Fanatiek lid

29 okt 2012
    2.245
    0
    36
    Tilburg
    Waar mijn moeder bij is: 'tja, een kleindochter was wel heel leuk geweest he. Ach, dan moeten ze maar voor een derde gaan.' Alsof dat geen jongetje zou kunnen worden ofzo???

11. Tika86

Tika86 Fanatiek lid

8 sep 2014
    1.153
    225
    63
    Vrouw
    Niet echt een opmerking.. Maar meer irritante schoonmoeder waar ik mep neigingen van krijg.. Mevrouw zet constant dingen op Facebook of vind dingen leuk die er mee te maken hebben.. Ze weet dat ze het geheim moet houden en dan nog doen.. Meerdere malen gevraagd alsjeblieft niet te doen.. Luisteren heeft ze wat problemen mee:x
    Ze vind het zo jammer dat ze het aan niemand mag vertellen.. Ja wij ook maar het is nog veel te vroeg..

12. MamaEva86

MamaEva86 Bekend lid

9 apr 2014
    588
    26
    28
    Leiden
    "Wat bedoel je, het is voor jou zwaar? Je had het toch ook gewoon weg kunnen laten halen"

13. Tika86

Tika86 Fanatiek lid

8 sep 2014
    1.153
    225
    63
    Vrouw
    Woow:$ Dat is echt een K opmerking zeg!!!

14. Lies2012

Lies2012 Fanatiek lid

15 mrt 2014
    1.479
    0
    36
    Rotterdam
    Poeh.. sommige reacties..
    mensen zijn zo tactloos he :s.

15. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Wat een opmerkingen!

Toen ik 30 weken was; Zo, de laatste loodjes he? (ben slank en was maar 9 kilo aangekomen). Nee; npg 10 weken. "Dan zijn het er twee.". Nee, gewoon 1. "Weet je het zeker?

Paar weken na de zwangerschap; mijn buik is erg rond omdag ik erg naar voren droeg en op die plek zitten nu mijn darmen. Buikspieren sluiten nog niet aan. Ben slank en inmiddels 1 kilo boven gewicht voor zwangerschap:

Zo, nu al een tweede?
    Nee, dit is nog over van deze.
    Weet je het zeker? Dat er niet nog 1 in zit?

16. Kaas

Kaas Bekend lid

6 okt 2011
    526
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik krijg mepneigingen van iedereen die aan onze dochter vraagt hoe haar broertje gaat heten.. ik wil het haar graag laten weten, maar ben bang dat ze het dan echt zegt. Ik vind dat echt belachelijk.. zelfs mijn schoonouders doen het, bah! Heb gewoon geduld.

17. Fee89

Fee89 Fanatiek lid

23 aug 2013
    2.349
    808
    113
    Gent
    Hier begint men stilaan te vissen tot mijn grote ergernis

collega "als je zoontje dan later..."
    ik "hah nice try"
    collega "hahaha" op een heel droge toon

Ze weten dat ze niet moeten vissen naar geslacht. Ik zeg niks en ik weet het toch nog niet eens dus het heeft geen zin :)
    Zou met opzet wel eens durven per ongeluk "hij" laten vallen binnen enkele weken of maanden als het een "zij" is en omgekeerd als het een hij is soms eens "zij" zeggen om hen te misleiden.

Is onze keuze om het geheim te houden tot de geboorte en dat weten ze.

18. leolientje

leolientje Actief lid

7 aug 2011
    442
    0
    0
    NULL
    Gorinchem
    Ik vind zwanger zijn best zwaar, maar ik mag blijkbaar niet klagen want dan krijg ik: 'niet zeuren, je wou het toch zo graag?'

Natuurlijk wil ik het kindje graag! Wil niet zeggen dat die zwangerschap 9 maanden jipppieeeee is!

19. Bertha1

Bertha1 Actief lid

29 apr 2014
    123
    0
    16
    NULL
    NULL
    Mijn beste vriendin toen ik het vertelde: was het wel gepland? Ik daarop meteen bedankt voor de felicitatie en houdoe. Heb de telefoon opgegooid en geen reactie meer gehad terwijl het al 2 weken geleden is. Ik bel ook niet en zij snapt niet wat ze verkeerd had gedaan. Vriendin heeft het haar nog eens proberen uit te leggen maar helaas.

van mijn schoonzus nog geen felicitaties gekregen terwijl ze zelf klaagt dat wij geen interesse tonen. Ik heb haar via de app gevraagd hoe de echo was maar nooit een reactie gekregen. Voor de rest krijgen we ook nooit een respons maar het is toch wel zo netjes om te feliciteren? ze wonen niet in d3 buurt dus de kans dat we meteen naar hun zoon/dochter gaan kijken is dus oom klein. Heb geen zin meer.

ben misselijk en moet dus ook spugen. Krijg ik als reactie dat ik mij daar tegen moet verzetten. Ehm... is jou ook nooit gelukt dus waarom zou ik dat wel kunnen?

en ja ik mag niet klagen want het is een eigen keuze om zwanger te worden. Daarbij klaag ik ook niet. Als mensen vragen hoe het gaat zeg ik eerlijk dat ik misselijk ben maar niet mag klagen want er zijn er altijd bij die er meer last van hebben dan ik. Bij mij is het maar sporadisch en begin er nooit uit mijzelf over.

20. Eva2011

Eva2011 Niet meer actief

Was het gepland?
    Oh wat ben je dik! En nu mag ik het zeggen want je bent zwanger hahaha! (FYI ben nog amper aangekomen! )

Weet je al wat het wordt?
    Ja.
    Lange pauze...
    Oh....
    Nog langere pauze...
    Wat dan?

Zucht.... en als je dan die opmerking over koningskoppel voor de duizendste keer aan moet horen.... bah... 2 van hetzelfde geslacht leek me ook superleuk hoor!
    - ja maar 1 van beide is toch veel leuker???
    Uhhh....

Sommige mensen...

Deel Deze Pagina