Ik begrijp je heel goed dus begrijp me niet verkeerd.. Natuurlijk snap ik dat je eerst zelf wilt wennen, kennismaken ed. Echter zie ik het niet als alleen wij die ouders worden en onze dochter zus. Mijn allerliefste zussen en schoonzus worden weer tante, zwager wordt weer oom, en opa en oma.. Ik zie de geboorte van een kind als iets van "de familie". Niet alleen wij worden ouders. Waarbij ik me heel goed kan voorstellen dat je niet direct iedereen aan je bed wilt hebben staan. Maar een dag later.. Nee. Daarvoor vind ik ze er teveel bij horen. Hier staan ze dus bij wijze van op de gang te wachten ghehe.. Allemaal. Maar goed dat is dan weer een ander uiterste. Waarbij onze dochter natuurlijk eerst even mag kijken. Maar ik weet zeker dat opa en oma dat begrijpen..
Toen ik zwanger van onze eerste was hebben wij onze kat moeten laten inslapen. Heel herkenbaar dit hoor. Sterkte met je verlies meid. Dikke knuf voor jou.
Dat mensen blijven gokken wat t wordt! En mij proberen uit te horen! Terwijl ik aangeef dat ik NIET wil zeggen wat t wordt....ga dan ook niet steeds van die domme opmerkingen maken! En dat ze steeds zeggen dat ze hopen dat ik na twee meiden nu een jongetje krijg! Alsof ik met een meisje minder blij zou zijn geweest!! :x:x
Of het een ongelukje was? :x Ja het was een verrassing, maar we wilden wel graag een derde. Mogen we dat zelf weten misschien? :x
Wat ben ik mij met mijn moeder en schoonouders. Die zijn helemaal niet opdringerig, maar leven wel heel intensief mee. Toen zoonlief 's avonds met accute keizersnee geboren was zijn ze met elkaar en met mijn broer 2 uur erna, toen ik weer op zaal lag, eventjes langs gekomen om om het hoekje te kijken en ons te feliciteren en om na een half uurtje weer te vertrekken. Eventjes 's avonds laat een ritje naar het ziekenhuis doen. Zo kan het gelukkig ook.
Belachelijk he?! Ook niet inzien dat die buik te dik is voor een gevorderde zwangerschap als je net een kleintje hebt in de kinderwagen... Ja ik heb toegebeten dat sommige mensen te dom zijn om te zien dat de baby te jong is voor de moeder om alweer zwanger te zijn en al zo'n buik te hebben en dat die mensen eerst moeten leren nadenken. Scrat; dat is erg lullig! Fijne partner.
Vreselijk die opmerkingen! Ik ben dan bezig om zwanger te zijn en iedereen weet van mijn kinderwens omdat ik daar open en eerlijk in ben, en dan krijg je van die vreselijke cliches te horen; ja maar nu kan je nog rustig weg.. Nu kan je nog genieten van de rust die je hebt.. Wacht maar tot je straks een kleine hebt en dan geen normaal leven meer kan hebben.. Rot toch op met je opmerkingen, ik bepaal toch zelf wel wanneer wij er aan beginnen en of het wel of niet de juiste tijd ervoor is. Mijn schoonzusje probeerde (goed bedoeld) te vragen of het niet beter was of ik eerst even een hoop kon afvallen. Ben niet de dunste namelijk. Toen heb ik haar netjes verteld dat, dat mijn zaak was en niet die van haar. Ben trouwens wel in staat bij zulke opmerkingen ook ècht te slaan.
Zwanger van onze 3e zoon, we zijn dolblij maar er zijn mensen om ons heen serieus teleurgesteld omdat het geen meisje is... en er is zelfs al gezegd, wacht maar de volgende wordt een meisje wtf!?
Haha.. Heb je even?! Voor we wisten wat het is: "Ach, ik hoop zo voor jou en je familie (hebben alleen dochters en kleindochters) dat het nu een jongen mag zijn! Vind het echt sneu voor je vader. Kan opa leuk voetballen" grrrrrr (Het maakt opa geen snars uit hoor, of het een jongen of meisje is. Dus waarom jou wel!? En voetballen? Doet hij al met zijn kleindochters ) Schoonmoeder; "Ik wil nu wel graag een jongetje hoor!" (Oke, zullen we even regelen! Pffff. Terwijl er genoeg jongens zijn aan haar kant En waarom zou een meisje minder leuk zijn?) Echt jan en alleman nu het een jongen is: "Oh, wat leuk. Dan ben je meteen klaar! (Uhh pardon! Mag ik misschien ook nog een derde of vierde of vijfde als wij dat willen en het ons gegund zou zijn. Bij wijze van dan ) "Oh ja, het is een jongen. Dat is vééél zwaarder! Kwa zwangerschap maar ook daarna!" (Uhh, net alsof alle jongens en meisjes hetzelfde zijn? En wat weet jij van mijn zwangerschappen, hoe zwaar die waren/zijn, en hoe druk mijn dochter is en mijn zoontje gaat zijn ) En mijn all time favourite; "Ohhh, jouw buik is écht klein!" Ik: Nou nee hoor, prima op groei allemaal en bij mijn dochter was hij nog veel kleiner (bijna mepneiging) "Nou nee hoor, je hebt éééécht een klein buikje, jeetje hey!" (Mep in aantocht )
Je hebt echt een grote buik. Hij is precies gemiddeld volgens de verloskundige. Nee, hij is echt groot hoor. Okee ik zal tegen de verloskundige zeggen dat haar metingen en berekeningen niet goed zijn omdat andere mensen mijn buik groot vinden. En ook al zou die wel boven gemiddeld zijn, vraag ik of je wat over mijn buik wilt zeggen?!
waar ik mepneigingen van krijg........ de 'toon' waarop mensen ELKE dag vragen " Hoe gaat heeeeeeeeeeeeet" ?? PRIMA!!!! of wil je echt alles weten over mijn slechte nachten, obstipatie, superwarme/dikke tieten avonds die pijn doen, last van winderigheid nachts, 6x naart toilet geweest, dus slecht slapen en mijn killing bekken zodra ik meer dan 10 stappen zet?!?! NEE??? vraag dan ook niet elke dag!!!!!!
Hihi, herkenbaar. Ik ben zwanger van de derde dochter en krijg nu al de opmerking, jullie gaan toch wel door tot je een jongen krijgt?! Wtf ik ben nu nog zwanger en nee.... Waarschijnlijk is dit de laatste.
"Ben je moe?" "Nee" " Maar je kijkt zo witjes" Oh wacht laat me denken; JA ik ben moe, moe van dat gezeur. Zucht... Is het dan zo raar om rond 20 u s avonds geen energie meer te hebben als je de hele dag de poten uit je lijf loopt? en waar ik ook mepneigingen van krijg is dat mijn moeder echt al meer spullen heeft dan dat ik heb. Het duurt nog vet lang voor onze kleine komt, maar zij heeft de hele kinderkamer daar al klaar. Vorig jaar hoop commentaar op een tante van mij die het zelfde deed; want hun kleinkind zou daar toch nooit slapen en zijn. Mijn moeder heeft nu ingekocht alsof mijn kind elke dag bij hun is. Gaat sowieso niet gebeuren. Het is MIJN kind (sorry dat klinkt egoïstisch). Mn moeder doet net of ik 14 ben en er niet zelf voor kan zorgen ofzo. En dat eeuwige gebrei en geborduur en gehaak. Ze wil nu al een stoeltje kopen voor op de fiets en ohja een maxicosi en een autostoeltje voor als kind 9mnd of ouder is. Euhhh.. HALLO??! Daar kan ik echt mepneigingen van krijgen.
Hahahaha, ja doe moeders en schoonmoeders. Ergens wel mooi dat ze enthousiast zijn maar soms.... Dan zou je ze toch Pas zat ik met mijn moeder in de auto zegt ze; als de kleine er is, kom ik iedere dag langs! Ik heb gereageerd met "heb ik daar ook wat over te zeggen?". Ze zei dat ze wil komen helpen. Heb uitgelegd dat we KZ hebben en mijn vriend is de eerste twee weken thuis. We willen graag samen zijn, ons kindje leren kennen en wennen aan het met z'n drietjes zijn. Als we hulp nodig hebben vragen we het wel. We zien wel hoe het loopt, en ze is best vaak welkom maar íédere dag?? Nee bedankt
Ooh zo herkenbaar alles wat ik lees! Zo stond ik een keer met mijn dochter toen ze 3 maand was in de winkel, ze lag in de wande wagen, een oudere vrouw vond het zo schattig dat ik aan het oppassen was?! Ik zeg ik pas niet niet op mijn dochter, ik zorg voor haar! Ooh wat erg zegt ze en je bent net 16? De vrouw achter de kassa werd zelfs geïrriteerd, ik zei rustig, 16 nee joh moet nog 15 worden en draaide me geïrriteerd om, was toen 24...