Oh, ik ben ook zo'n zelfdokter hoor op sommige punten, als kind al. Dingen wegsnijden en knippen, ik vind het echt leuk om te doen , al doet het soms wel even pijn. Ik zorg wel dat ik met schone instrumentjes werk en desinfecteer alles daarna ook goed. Nog nooit een ontsteking gehad. Later mijn beroep er van gemaakt, knippen, snijden, slijpen, het ruimt zo lekker op . Al zijn er grenzen hoor .
Ik ben er ook zo eentje hoor, ik weet niet wat jij doet maar ik sta iedere avond te koken, snij netjes al mijn groenten ed en dan komt het geregeld voor dat ik in mijn vingers snijd, is dat zo vreemd ??
Nou uitzoeken waar ik last van heb meestal! En het klopt altijd! Dokters zeggen toch alleen maar dat het psychisch is of tussen je oren zit.. niet dus.. Andere dingen doe ik niet zelf. Ik doe niet aan automutilatie momenteel.
Nou ik denk dat je niet meer hoeft te testen hoor! Ik schrik eerlijkheidshalve ook wel een beetje van je reactie. Vooral nr. 3 vind ik wel wat ver gaan.....
Hihi ik moet dan altijd denken aan Dr. Geoff van de Flying Doctors die zijn eigen blinde darm opereerde Maar zelf dokter ik wel eens bij mijzelf, zou alleen niet zomaar iets wegsnijden...
Nou ik zou dat dus nooit doen, zelf iets wegsnijden. Moet er niet aan denken. En ja, ik ga met het kleinste dingetje al naar de HA.
Hier ook veel aan het 'prutsen' Loopt eigenlijk altijd goed af (al ga ik niet met naald en draad in de weer) Ik heb één keer een flinke onderhuidse ontstoken haartje gehad. Die zat zo diep en zo pijnlijk dat ik flink moest 'snijden' en prutsen. Daar heb ik een behoorlijk litteken aan overgehouden en als ik het over mocht doen zou ik toch naar een arts gaan. Gister nog bij manlief een doorn uit zijn duim gehaald die erg diep zat. Moest ook sneetje maken maar de doorn was erg pijnlijk waardoor hij zijn duim niet kon gebruiken, hij wou het dus zelf! hihi
Och, af en toe een stukje wegsnijden ben ik ook niet vies van... Een wratje snij ik zelf weg, of eelt.. Een paar jaar terug zelf een spijker uit m'n voet verwijderd.. Toen ik 13 was ofzo heb ik mezelf een navelpiercing gezet. Dat pakte minder goed uit, logisch. Mocht er niet 1 laten zetten van m'n ouders, en ik dacht "kom, het wordt tijd dat ze beseffen dat ik nu volwassen genoeg ben".. Andere dingen laat ik aan m'n ha over..
oh joh....zelf een navelpiercing zetten is echt wel riskant ja....hoe heeft dit bij jou uitgepakt dan?
mijn grote teen nagels groeien altijd heel vel in en voorheen deed de ha het altijd tot ie zei van zullen we het zonder verdoving doen want het is heel snel klaar. dus ik ja hoor doe maar nou ik ging door de grond hahah maar sindsdien denk ik ook van ik doe het zelf wel dus zit ik hier vet bezweet en warm als ik me teen onderhanden neem hahah tijdje geleden voelde ik ook van oei hij zit weer diep zegmaar dus ik eerst geknipt toen de pincet er bij voor de grip en ik dus de nagel er uit trekken toen kwam ie los vette opluchting dacht ik hahah kijk ik zat ie er nog in en moest ik nog verder trekken bleek dat ie er ruim een cm diep in zat vet gat in me teen en bloeden maar wat luchte het op hahahha
Infectie (en huisarrest)... Die pijnlijker was dat het daadwerkelijk zetten van de piercing. Dat heb ik ook echt nooit meer gedaan. Maar het ergste vond ik de blik in de ogen van mijn vader...
hier ooit een keer een wrat op mijn handpalm weggehaald.. en ooit een keer mijn kleine teennagel er volledig afgehaald, tot je niks meer zag.
aaaaah ja....brrrr.....kan me idd ook voorstellen dat je vader niet erg blij heeft gekeken.... zou er zelf ook niet aan moeten denken dat mijn dochter dat zou doen....
Ik heb een scalpel thuis liggen (operatiemesje) maar ik heb de moed nog niet verzameld om zelf mijn stukje wild vlees weg te snijden! Heb het wel eerder gedaan, maar dat bleef bloeden, niet normaal! Binnenkort me er toch eens aan wagen!!
Ik ga mijn dochter ook extra scherp in de gaten houden Sinds zij er is, begrijp ik m'n ouders ook steeds beter
amfy jeejte szou ik nooit durven zoiets ik ga altijd naar de dokter ik ben onderhand vaste klant daar hahah die paar euros extra boeit mij niet hoor als het van eigen risicio afgaat dan maar
Cygnet2 volgende keer maar aan de andere kant van het bed eruit Opereren neu doe ik niet. Kinderen met ontstoken tenen/vingers in een badje van soda of biotex zetten wel. Ingegroeide haartjes/ splinters/weet ik het uit mezelf of anderen peukelen met behulp van pincet en of naald lukt me ook aardig. En verder moet ik hier geregeld hevig bloedende man naar de HAP of huisarts trappen omdat hij weer eens lekker lomp geweest is. Meestal is dat nadat hij in de tuin bezig geweest is met bomen snoeien...schiet hij uit met een zaag in zijn arm ofzo. Snee van 7 cm en 1 cm diep en plakt hij er leuk een pleister over heen.
Nou de dokter had mij dus verteld dat ik elke maand even de touwtjes moest checken ,kijken of ze er nog gewoon zaten. Nou zo gezegd zo gedaan, ik op mijn hurken die dingen zoeken maar ik had dus acriel nagels die ik had laten zetten voor een bruiloft waarvan er 1 een beste hap uit was, daar is dus 1 van die touwtjes achter blijven haken. Dus ja daar sta je dan
Het scheelt misschien dat ik zelf da ben en mijn huisarts dat ook weet. Maar zodra wij last krijgen van muggen bel ik voor antihistamine tabletten (ook tegen hooikoorts ed), ideaal tegen de jeuk van muggenbulten. Verder heb ik wel eens mijn eigen wratten aangestipt, vele malen prettiger dan dat een ander het doet. Van die steelwratjes knip ik ook gerust weg en eelt snij ik ook weg. Mijn man geef ik gerust vaccinaties voor op reis maar bij mijn zoontje durf ik dat weer niet.