dingen die je haast nooit schoonmaakt???

Discussie in 'De lounge' gestart door douglas84, 12 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.092
    3.875
    113
    Oh, het pluizenfilter van de wasmachine doe ik heel veel te weinig. Of wat we bijv. alleen bij de verhuizing hebben gedaan is al die filtertjes van de luchtkanalen (of weet ik hoe het heet, je weet wel, die dingen die je op je w.c. hebt, badkamer of soms nog in de keuken) in een sopje zetten. Moet ik maar weer eens doen, is vaak best een stofnest. Weet iemand ook of je die sponsachtige dingen ook ergens nieuw kunt kopen? Ik gooi ze dan alleen in een sopje, maar nieuw zou wel fijner zijn.
    Dat filter van de stofzuiger heb ik ook pas 1 keer schoongemaakt (we zijn nu 3 jaar verder).

2. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

hier de ramen. zouden vaker moeten, maar gebeurd veel te weinig

3. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.162
    8.145
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland

ja, en ik doe dat lekker wel nenenene

4. tulip

tulip Niet meer actief

deuren, kozijnen, ramen. En bovenop de keukenkastjes.

5. mol81

mol81 Niet meer actief

De gordijnen. Moet echt eens gedaan worden maar ik doe het steeds niet omdat ik niet weet hoe het moet en omdat ik geen zin heb om die enorme lappen te strijken.

6. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    De bovenkant van mijn keukenkastjes heb ik nu 2x geboend. Ik woon hier nu 12 maanden.
    Moet je maar eens proberen...het is echt vies, hoor! Plakkerig ook..

En ja, onder en achter de wasmachine.. hebben zo een washok waar je wasmachine en droger in passen en je komt er niet achter!! Zal wel stoffig zijn eronder :p

De koelkast heb ik laatst ook he-le-maal leeggehaald en met sop geboend. Doe je ook niet 1,2,3.

We gaan over 2 weken verhuizen dus nu doe ik sowieso niet meer zo fanatiek het huishouden!

7. Jinne1982

Jinne1982 Fanatiek lid

7 sep 2009
    1.254
    0
    0
    Eindhoven
    heb nog wel een mooie die nooit iemand schoonmaakt:

het syfon van de gootsteen en de wastafel

Helaas hebben we er regelmatig problemen mee:(

8. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    De ramen (letters geboorte dochter kan je vaag nog afdrukken van zien :))
    Opde keukenkastjes.

De binnenkant van de voordeur. We hebben een inimini (<1vierk meter) halletje waar het ook vochtig is, dus de tussendeur is altijd dicht en zodoende kom ik er nooit. Maar door het vocht zit er wel donkere aanslag op de deur.
    Binnenkort maar weer es effe doen.

Nu lijk ik wel een viezerik, maar echt belangrijke dingen zijn wel schoon hoor (keuken/wc/badkamer/bed/vloeren).

9. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    Hahah,, vind het wel leuk te lezen allemaal! :D

Zelf maak ik de grodijnroedes niet vaak schoon en de lampen aan het plafond.

10. draga

draga Fanatiek lid

4 feb 2010
    1.657
    0
    36
    3 baantjes in de schoonmaak. Eindelijk werk!
    drentse land

hoi ik weet niet wat voor gordijn en je hebt. Maar vitrage gewoon op 30 centrifuge wat minder toeren laten draaien zeg maar 400 en wat wasverzachter erin.
    En dan gewoon nat ophangen dan hoef je niet te strijken. Overgordijnen denk ik hetzelfde ongeveer. Hopelijk heb je er wat aan zo doe ik het namelijk.

Groetjes draga

11. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

De plinten heb ik geloof ik nog nooit schoongemaakt in de 15 maanden dat we hier wonen zo ongeveer. Ga er wel met de stofzuiger langs, maar vind het zo'n pokkenkarweitje.

Ook de keukenkastjes zouden na die 15 maanden weleens een sopje mogen hebben. :)

12. douglas84

douglas84 Fanatiek lid

17 jun 2008
    1.677
    0
    0
    Drenthe
    ramen is hier ook een ramp!!

Lees echt leuke dingen!!

13. CherryAyden

CherryAyden Niet meer actief

De frituurpan, wat een shitkarwei. Ik sleep ook veel te weinig de banken van hun plaats of de koelkast of het fornuis om daar eens lekker onder te stofzuigen. En de ramen die heb ik 1 keer gedaan sinds ik in dit huis woon. En ik woon hier drie jaar :D

14. Ellenore

Ellenore Fanatiek lid

13 mei 2008
    2.035
    0
    0
    Jah, de frituurpan hahaha, ik ben bang dat we binnenkort gewoon een nieuwe moeten kopen ;)

En waar ik echt een hekel aan heb is het douche putje. Wij hebben een soort goot met een rooster er op. Je ziet dus niet dat het daaronder zo smerig is. Dankzij mijn nesteldrang heb ik me gisteren weer uitgeleefd, maar oh oh oh wat een vies werkje is dat!!

15. sunnycloud

sunnycloud Fanatiek lid

28 dec 2006
    1.541
    142
    63
    Vrouw
    keukenkasten van binnen en bovenop doe ik te weinig.
    Kledingkast ook.

Ramen doe ik vaak sinds ik jemako heb ontdekt, 2 doeken 1 emmer water en gaan met die banaan. Binnen een kwartier heb ik de ramen gedaan buiten om. Ik heb er 9 incl. deuren met raam waarvan 2 hele grote.
    Ik geloofde er eerst ook geen bal van maar het is fantastisch, nooit strepen en vreselijk schoon.

16. Aszz

Aszz Niet meer actief

Frituurpan, ik koop gewoon 1 x per half jaar een nieuwe.

17. Nischa

Nischa Bekend lid

19 mrt 2008
    575
    0
    16
    Mama, Intrieurverzorgster
    Noord-Brabant
    op de kleding kast stoffen vergeet ik vaak

18. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    Ramen zemen! Hooguit 1 keer per jaar. Bovenop de kledingkast, kan ik zo niet bij en ik ben te lui om een stoel te pakken. Achter de televisiekast kom ik ook nooit. De verwarming doe nooit daar zit een ombouw om. Ik stofzuig de trap veel te weinig en helaas vergeet ik altijd de spinnenwebben bij de gordijnen weg te halen, als het te gek wordt, doet mijn vriend dat.

19. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Ohhh wat een heerlijk topic, ik doe even mee :):D
    * achter het bijzettafeltje naast de bank in de hoek, daar liggen alle stekkers en kabels van verlichting, laptops, camera enz. Echt een stoffig hoekje :)
    * onder/achter de wasmachine en vriezer, daar kom ik gewoon niet bij, is helemaal ingebouwd tussen 2 muren.
    * plafondlampen
    * keukenkastjes van binnen, zou ik vaker moeten doen maar ik denk altijd maar: de vaat is schoon, onze handen ook, de deurtjes ook en die zijn altijd dicht, wat kan er nou vies worden?!
    * de plinten, die stofzuig ik wel regelmatig even af maar met een sopje of zo, nee dat is me teveel werk
    * achter de radiatoren, hoe kom je daar in vredesnaam bij?!
    * ramen van de zolder, dakkapel, schuine ramen, daar kom ik echt niet bij (voor de rest heb ik een ramenlapper haha, voorheen deed ik ze zelf 1x per maand dus die zijn altijd schoon)
    * filter van stofzuiger? Mag die nat worden :(:D
    * ontvetten van de vaatwasserfilter

Nou dat is wat me zo te binnen schiet.
    Heb wel nog een tip voor de frietpansmurrie die ik hier lees: oude olie of vet in een fles of blik gieten, dan het verwarmingselement op een krant leggen op aanrecht, alles wat in de vaatwasser mag, in de vaatwasser zetten en op de hoogste temperatuur laten draaien. Komt er hier altijd spik en span uit, daar ben ik ook wel heel strikt in. Verder ook wc's, vloeren, aanrecht, dat doe ik (bijna) elke dag dus dat compenseert de bovenste lijst haha.

20. Samarinde

Samarinde Fanatiek lid

15 dec 2010
    1.485
    0
    0
    :$ Wat is dat voor hemels werktuig?! :$ Vertel me alles!

Deel Deze Pagina