Dingen die je jaaaaaren later pas begreep...

Discussie in 'De lounge' gestart door Devilschase, 25 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wendyw80

wendyw80 Fanatiek lid

8 jan 2009
    2.189
    24
    38
    zeeland
    Nog eentje dan.
    Toevallig moest mijn vader op sinterklaasavond en met sint maarten
    altijd even naar de schuur en iedere keer mistte hij net het moment dat de kadootjes kwamen of dat er gestrooid werd en was ik weer in tranen.

2. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Haha, ja dat van Sinterklaas is heel herkenbaar, mijn oom en/of vader moesten toen ook altijd heeeel toevallig iets doen in de schuur of naar de wc.

Vroeger gingen wij vaak op vakantie naar Oostenrijk (zillertal, tirol) ik snapte echt nooit waarom die mensen altijd Grüß Gott tegen je zeiden/zeggen. Vond het zo raar.
    Later begreep ik pas dat het daar een begroetingsvorm was/is.

3. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.168
    4.321
    113
    Eentje van een vriendin: toen ze een bedrijf belde met de vraag te spreken met de persoon die over de personal computers (PC's) ging zei de dame aan de andere kant DOODSERIEUS: wij hebben alleen zakelijke computers, is dat een probleem?

Jullie begrijpen dat die vriendin het niet meer had.

4. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    echt leuk om dit alles te lezen!

ik heb jaren gedacht dat er ook echte piraten waren die radio maakten. Die zaten dan met hun ooglapje voor en een haak als hand plaatjes te draaien. op een piratenzender

ik vond het 3 jaar lang zo toevallig dat zwarte Piet precies dezelfde schoenen had als mijn vader :D

5. duster2000

duster2000 Fanatiek lid

15 mei 2008
    4.258
    0
    0
    Rijen
    Wat een leuk topic :)! Ik kom morgen zeker verder lezen, want nu is 't etenstijd voor de kleine meid.

Groetjes Silvia

6. Poohbeer2

Poohbeer2 Fanatiek lid

17 aug 2008
    4.239
    9
    38
    Gute Apetit (ik weet niet of ik het goed schrijf) blijkt niet te gaan over Apen tieten.
    En mijn moeder vertelde me altijd dat als ik niet goed uit zou kijken en onder een auto zou komen dat ze me dan een schop na zou geven. En ik keek heel goed uit dus.

Bij een vriendinnetje mocht ik een keer mee-eten tot ik hoorde dat zij blote-billetjes-in-het-gras gingen eten (snijbnen met witte bonen) ik heb dus thuis gegeten.

Ook zo iets raars: de boterham met pindakaas bij mijn opa en oma was veel lekkerder dan thuis (en ze hadden precies hetzelfde merk boter en pindakaas)

7. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Ik dacht vroeger altijd dat Gute Appetit, goede apetijd betekende:)

8. YenD

YenD VIP lid

31 aug 2009
    6.343
    2
    0
    gelukkige huisvrouw
    ergens tussen hier en daar
    Al die vaders/moeders/opa's/oma's hebben ons heel wat aangedaan hè in onze jeugd hahahaha!
    Navels afschroeven, eten onder je neus stoppen en een trap nageven als je onder een auto komt.
    Hihihi!!

9. Rosado

Rosado Niet meer actief

Hahahaha, hoe herkenbaar. Mijn vader ging op Sinterklaasavond altijd de schuur stofzuigen. Dat deed ie anders nooit, maar alijd alleen met Sinterklaas. En wij hadden echt helemaal niks door ;).

10. NAncy79

NAncy79 Fanatiek lid

12 aug 2009
    4.807
    0
    0
    Management assistente
    Zuid-Holland
    Vroeger toen ik klein was en ik wilde weer eens wat, zei mijn moeder altijd: "ja en weet je wat ik zou willen!? Dat mijn wangen zo dik waren als mijn billen!" :$
    En ik dacht serieus echt altijd dat ze het meende hmmmm ;)

Zo langzaam druppelen de herinneringen weer binnen :p

11. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    ik zit pas op pagina 12 maar toch al ff reageren want anders vergeet ik het :D

Allereerst staan hier al een heeeeeleboel dingen die ik nog niet wist, zoals bcc, tour de france logo, (A)dolf,... heb al veel gegoogeld om te kijken of het echt waar was wat hier toch allemaal stond :D

ook heb hier iets gelezen over moer-ge-stel? zo had mijn roer pas geleden een konijnenhok gekocht (2de hands) die ze moesten ophalen in Yer-seke... of zoals het bekend is bij de mensheid Yerseke (ierseke) :D

en ik dacht vroeger altijd (nouja, tot ik zelf aan kinderen begon denk ik) dat een babytje ademde, at en dronk allemaal via de navelstreng :D dat die op een of andere manier verbonden stond met onze eigen navelstreng ofzo... (als ik er nu over nadenk is het wel heel stom!)

ik heb ik nooit gesnapt waarom pasen ALTIJD op een zondag valt... kerstmis is toch ook niet ieder jaar op dezelfde dag :S

12. Shawarma

Shawarma Fanatiek lid

2 nov 2008
    1.853
    127
    63
    In een huis
    Haha lachen hier!!

Ik dacht vroeger dat er kaboutertjes in mijn buik zaten die mijn voedsel bruin verfde en drollen van maakte en dat zo naar buiten duwde..;)

Ik heb jarenlang Bloenkool gezegd i.p.v. bloemkool.

Ik durfde vroeger niet te hard te snuiten omdat een vriendinnetje me had wijs gemaakt dat je oren eraf konden vliegen..

13. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Hahahaha dat dacht ik dus oook!!!!

14. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    écht??? ga ik morgen eens op letten!

15. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    ik vond het water boven uit de kraan altijd lekkerder...ik dacht altijd dat uit iedere kraan ander water kwam. haha

16. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Ik dacht altijd dat als ik fietste dat ik dan op dezelfde plek bleef maar dat de wereld onder mij door draaide...

Wel grappig, ik ben lerares aardrijkskunde en veel van die plaatsnaamverwarringen kom ik dus ook heel vaak tegen...

17. Happy

Happy Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.553
    0
    0
    Midden van het land
    Nou zou je zegen he, dat heb ik nu nog steeds, mijn water uit de kraan vind ik dus echt niet lekker, maar die van mn schoonouders weer wel..
    Echt gek eigenlijk he!

18. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Het altijd wel handig vinden dat er bij de winkelcentra werd aangeduid of ze een WC hadden. Tot ik doorhad dat WC staat voor WinkelCentrum.....

19. hypo

hypo Fanatiek lid

28 okt 2008
    1.940
    0
    0
    Nou, ik heb gekeken en Jan de Hoop is er niet maar die andere vrouw.
    Ze heeft aan: een witte blouse met blauwe ruitjes.
    De mok: wit met blauwe ruitjes!!!!!!:D:D:D
    Dit is me ook nooit eerder opgevallen! Wat geinig!

20. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    mijn zusje dacht vroeger altijd dat sperma blauw was (toen ze een jaar of 12-14 was)! :D

Deel Deze Pagina