Hahaha, deze vond ik geweldig haha! De tranen lopen me langs de wangen haha.. Mijn broer heeft me altijd wijsgemaakt dat als je te hard aan je neus trekt, dat je navel er dan uitvalt.. Of als je scheel kijkt terwijl de klok slaat, dan bleef je de rest van je leven scheel kijken.. Dat had onze fietsmaker uit het dorp dus ook gedaan... We zijn er laatst achter gekomen dat onze tv ook helemaal uit kan. Maar die tv hebben we pas een paar jaar hoor.. Als me weer iets te binnen schiet, dan zet ik het hier weer neer. Vind het zo lollig!
Tegen een 'stof' ijsje zei ik vroeger altijd ''stof'' ijsje. En mijn vader en moeder heette gewoon papa en mama. Dacht echt dat dit hun namen waren.
Mijn moeder is een echte Utregse en ging weleens naar de Kwantum (Wat vroeger de kwantumhallen heette, geloof ik). Maar goed, mijn moeder zei dus altijd; 'De Kwàààntummààlle'. Toen mijn vader vroeg of we een keer meegingen naar de Kwantum, hebben we hem stom verbaasd aangekeken met wat hij in hemelsnaam bedoelde .
De muurankers waren tot 5 jaar geleden bij mij nog steeds bliksemafleiders (had mn vader me wijsgemaakt) tot ik dit vertelde aan mn vriend.. die lag helemaal gaar.. :s
Mijn ouders hadden het altijd over zwakzinnige lichtjes ( waxinelichtjes ) heb echt heel lang gedacht dat ze daadwerkelijk zo heten. En ik heb heel lang gedacht dat er iemand in de grote dorpsklok zat om elk half uur aan een touw te trekken ( anders kon de klok toch nooit slaan )
Ik dacht vroeger dat gestampte muisjes van echte muizen werden gemaakt. En wilde dat uiteraard nooit op brood. Zo zielig vond ik dat. En dat iemand op tv ons ook echt kon zien zitten in de woonkamer.
oh ja.. Dat het KATENspek is in plaats van KATTENspek.. Ik dacht altijd dat als je in de badkamer door de kraan iets zei, dat ze me in de keuken konden horen.. Test 1,2,3.. En dat het woestijn is in plaats van hoestijn.
Mijn tante heeft me een keer wijs gemaakt dat je door je navel ademt.. Ik was dus ook altijd heel erg bang dat ik dood zou gaan als ik kleren aan zou doen
hahaha Sommigen zijn herkenbaar drink met maté Zo heb ik ook tijden maden in holland.. of maden in China.. (vond het eigenlijk maar vies) gedacht.. Volgens mij nog wel tig dingen.. alleen kom ik er nu niet zo snel op. (en ik beken me ook schuldig, dat ik veel van de dingen die ik las ook niet "wist" dat fietsje.. en de geen punt..)
Ik dacht vroeger dat Kitch spuug was; Dat het teddy ruXspin is en niet rukspin!! Dat adje (van paul de leeuw) een normale man is! Dat Carlo helemaal niet verliefd was op irene! Dat er bij de MAC in de vriezer geen ijsbeer is!
Ik kwam er na jaren achter wat het grapje: Riet dekken gaat niet door, Riet is ziek. betekende. Ik dacht altijd, wat flauwww. Riet is ziek, maar dat kan helemaal niet want Riet is een voorwerp en geen persoon. Totdat ik er (4 weken geleden) achter kwam hoe het precies zit. Dat was een héél helder moment.
Nou daar ben ik dus ook net achtergekomen dankzij het topic over jeugdsentiment... Pfff, ik lees deze topics maar is even goed door, ik leer er nog wat van!
O ja dan heb ik er ook nog een. Wij wonen in twente en mijn vader had het vroeger altijd over roek-op-snoet (after-shave) Ik ben toen eens met mijn broertje naar de drogist gegaan om een cadeautje voor mijn vader te halen. Wij vroegen natuurlijk naar roek-op-snoet. Die vrouw achter de kassa had dat niet zei ze, ze wist ook niet wat we bedoelden. Ggggrrrrr. Andere drogist geprobeert..... en nog een ander..... en uiteindelijk huilend thuis mijn moeder verteld dat ze nergens het cadeautje voor papa hadden. En nog zo een..... ik dacht vroeger altijd dat alle turkse mensen familie van elkaar waren. Die zeiden elkaar altijd goedendag. Totdat ik een turks meisje in de klas had en haar vroeg naar haar oom die ze altijd hallo zei...... ze keek me toch stom aan......
Mijn broertje kwam er eindelijk na jaren achter dat het toch echt niet nodig is om eerst gaatjes te prikken in een tepel, eer er melk uit kan komen!!
Oja we gingen altijd naar frankrijk op vakantie en mijn broers kwamen met met schelpen uit zee! Dus dit jaar gaan we met ons zoontje..Zeg ik tegen mijn moeder mooi dan kan ik voor julian van die schelpen uit zee halen voor zijn kamer! En wat denk je dat ze zegt!!!! " die heb ik gekocht in de winkel en die moesten jou broers dan aan jou geven net ofdat ze uit zee kwamen' MENNNNNNNNNN