Mijn moeder heeft me jaaaren wijsgemaakt dat als ik een jongetje was geweest, ik Kurk had geheten.. En laat ik nou van mijn meisjesnaam Droog heten
Dit zullen sommigen echt verschrikkelijk vinden van je moeder, maar ik vind dat echt humor, zit echt te grinniken hier
- idd de rietjes.. heb ik ook gehad.. ze gewoon openen op een willekeurige plek - of dat de plaats moer-gestel en nniet moer-ge-stel was.
Mijn opa zei altijd dat we moesten blazen voor een rood stoplicht en dat ie dan op groen zou springen. En ja na een tijdje blazen sprong hij inderdaad op groen
toen ik klein was en wij niet naar zolder mochten ivm sinterklaas cadeaus, vertelde mijn vader dat er ratzwietsels op zolder zaten.. ben nooit meer daar op zolder geweest
zo heb ik ooit een geschiedenis proefwerk op mijn verjaardag moeten maken. datum erboven: dag/maand/1985, in plaats van 2000 ofzo.. omdat ik zo gewend was mijn geboortedatum te moeten schrijven. kreeg wel een half punt extra, omdat ik met mijn gedachten in ieder geval wel in de geschiedenis zat
Ik dacht altijd dat bovenstaand verkeersbord een molentje was; omdat je langs de weg vaak molens zag staan. Jaren later zag ik pas dat het een weg met een viaduct voorstelde! Ook heb ik de som 6x7 verkeerd ingeprent. Ik dacht altijd dat t 43 was ipv 42. Ik heb daar echt zo'n last van gehad, soms vergis ik me nog! Haha!
Ik vind dit trouwens een superleuk topic!!!!!! En ik heb er nog 1: Toen ik nog thuis woonde hebben mijn ouders ons wijsgemaakt dat het warm water op ging als we te lang onder de douche stonden. Terwijl we helemaal geen boiler hadden....ze deden gewoon beneden de kraan open als ze vonden dat we er lang genoeg onder stonden en dan werd het water boven koud. Oh en nog 1: Als mijn moeder sinasappelsap had geperst zei ze altijd dat we t snel moesten opdrinken, anders vlogen de vitamines eruit (en dat was zonde, want dan drink je t nog voor niks ook!). Een goede truc, want hierdoor dronken we t snel op, terwijl we t niet lekker vonden. Misschien een tip voor moeders onder ons?
Die tweede is natuurlijk wel een beetje waar Kul of kennis | Vitaminen vervliegen als je verse jus blootstelt aan de lucht
Ja, ik lees t inderdaad! Maar goed....ze hebben t over uren of dagen... dat t duurt voordat het vermindert. En dat zou mijn moeder niet eens hebben geweten denk ik; die dacht gewoon slim te zijn om ons zo te foppen; en t werkte!
niet van mezelf maar over mijn man: -Hij dacht dat de maiskorrels die overblijven als je popcorn poft, daar niks in zat (geen popcorn dus).. ???! -Hij dacht dat velours (uitgesproken: veloers) gordijnen, gordijnen waren tot op de vloer. Hij heeft er nog veel meer, van die dingen waar hij pas achter kwam tot ik het hem vertelde, maar die weet ik zo even niet!!
Ik kwam er een tijdje terug achter dat je andijvie ook aan een krop kunt kopen in plaats van alleen in een zak..
wij deden thuis veel spelletjes en altijd als ik dan ging gooien, zij mn vader altijd: du bist, ik dacht dus dat het betekende doe je best. Tot ik duits kreeg op school en toen werd het duidelijk.
oh, er schiet me er nog een binnen van mijn vriend! die ging voor het eerst uit huis, en tsja, dan moet je eigen kleding wassen.. hij wist wel dat er water bij kwam, maar hoe kwam dat water nou in die wasmachine? met een tuinslang meneer heeft dus 20 jaar gedacht dat je zelf, naast het wasmiddel, ook water moest toevoegen, en pest hem er nog steeds mee
Ik heb serieus tot m'n 20e ofzo geloofd dat een navel onstond doordat er een knoop in de navelstreng werd gelegd. (Had best gekund toch? )
Een ex vriendje jaren geleden, dacht dat Claus 'trix' heet van zijn achternaam, omdat het ook Beatrix is... tja...stond ie wel ff raar van te kijken... Dat m'n ouders vroeger zeiden als we in de auto zaten en onder een brug door reden, bukken, anders stoot je je hoofd.... Ik kwam er heel kort geleden pas achter dat het schaap uit de tele2 reclame, dus staat voor goedkoop, cheap / sheep... Vond ik achteraf ook erg grappig...maar ook beetje dom dat ik dat niet eerder door had...
Wat een leuk topic dit! Erg goed voor de lachspieren. Ik kan me nog herinneren dat ik voor de eerste keer zag dat mijn vader ging pinnen, en ik keek vol verbazing naar het geld dat zomaar uit de muur kwam. Wat me toen nog heel erg lang heeft bezig gehouden was de vraag waarom arme mensen niet gewoon wat vaker geld uit de muur haalden, want daar zat al het geld! Het was dan ook best een teleurstelling toen ik erachter kwam dat het enkel je eigen geld was dat je nog wel eerst zelf moest storten op je rekening.
Als mijn moeder zei dat ik oostindisch doof was dacht ik dat dat echt een soort doofheid was en maakte ik me toch wel zorgen....