Dingen die je jaaaaaren later pas begreep...

Discussion in 'De lounge' started by Devilschase, May 25, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. pluys

pluys Fanatiek lid

Jul 30, 2006
    4,587
    1
    36
    Harderwijk
    :D heb me suf gelachen hier!!

Als je vanuit Utrecht naar Amersfoort rijd heb je net voorbij Utrecht een grote muur. Weet even niet meer hoe je het noemt :x. Maar het is een lange muur langs de snelweg om het geluid van de auto's tegen te houden.
    Ik heb jaren gedacht dat het een voetbalstadion was! Was ook elke keer als we er langs reden bang dat er een bal op de weg zou komen!

2. EmyD

EmyD Niet meer actief

Oww.. Dit heb ik idd ook heel lang gedacht...:)

3. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,179
    8,171
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Nee hoor. Gorinchem wordt gewoon uitgesproken als gorinchem en gorkum als gorkum, alleen zijn het dezelfde plaatsen alleen anders geschreven.Net als Den Bosch en 's Hertogenbosch.

4. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Heb eerlijk gezegd geen idee waar je het over hebt. :(

5. Boordevol

Boordevol VIP lid

Jun 26, 2009
    6,186
    4,325
    113

Nouuu ik ben meerdere keren door verschillende mensen verbeterd dat het niet Gorinchem is maar Gorkum. :$:( Nou ja, dan ben ik er nu dus achter gekomen dat ik het wel goed zei maar Gorkum dus ook goed is :) Dank je wel!!

6. MamaNoor

MamaNoor Actief lid

Jun 14, 2009
    425
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kan zijn dat ie al gezegd is natuurlijk:
    - Ik dacht vroeger altijd dat je 'van de vrachtwagen gevallen' altijd letterlijk moest nemen. Snapte dan ook niet dat die televisie heel bleef.

- Ik had hem al ergens gelezen, maar ik dacht ook dat het 'autonieuw' was i.p.v. oud&nieuw:)

7. Luna86

Luna86 VIP lid

Jan 11, 2009
    15,018
    9,500
    113
    Gelderland

8. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,179
    8,171
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    precies hetzelfde als:

Den Haag en 's Gravenhaege
    Den Bosch en 's Hertogenbosch

en die 's woorden spreek je ook uit zoals ze er staan en niet als Den Haag ;)

9. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,179
    8,171
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland

10. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

11. Luna86

Luna86 VIP lid

Jan 11, 2009
    15,018
    9,500
    113
    Gelderland
    haha dan blijft er niks meer over :) Ging niet helemaal goed met mijn banner maken ;) Wil graag het gewicht erbij hebben staan om er iedere dag mee geconfronteerd te worden maar dat lukte niet.

12. Boordevol

Boordevol VIP lid

Jun 26, 2009
    6,186
    4,325
    113
    Den haag en den Bosch kende ik wel ;) Gorkum-Gorinchem dus niet :) Zo leer je weer eens wat.

13. rianne19

rianne19 Fanatiek lid

Apr 15, 2008
    1,366
    0
    36
    Purchaser
    Zuid-Holland
    Mijn zusje dacht dat vroeger heel de wereld zwart-wit was omdat de foto's en de televisies dat ook waren.. :)

14. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Jee wat heb ik veel geleerd de afgelopen 10 minuten!

Jullie zeggen echt dingen waarvan ik denk "echt waar :(:$"?!

15. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,179
    8,171
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland

16. Ckialita

Ckialita Bekend lid

Jan 28, 2009
    993
    0
    0
    Wij haalden altijd voorgesneden plakjes kaas, en voor mijn vader een groot stuk maaslander, die hij zelf kon snijden. Nu vond ik maaslander helemaal niet lekker, maar jonge kaas wel. (volgens mij hadden we maaslander belegen en onbestemd merk jong ofzo). Wat was ik blij toen op mijn twaalfde bleek dat er ook grote stukken jonge kaas verkocht werden :$ Daar kon je zelf plakjes van schaven en dat was zo leuk, maar de maaslander lustte ik niet...

;)

Zo dacht ik dus ook dat 'jong' en 'maaslander' en 'oud' de enige merken waren, ik snapte al niet waarom er zoveel kazen lagen...

17. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,543
    4,729
    113
    Female
    Geweldig topic dit!!!:D

En er zijn best wel wat dingen die ik nog niet wist haha, oa het logo van de tour de france;)

Ik dacht vroeger altijd dat de hoogspanningsmasten een kabelbaan was:(

Ook heb ik een hele tijd gedacht dat mijn moeder op de postzegel stond ipv Bea hahaha vraag me niet waarom ik dat dacht:)

En nog een rare, toen ik klein was en ik met mn ouders tv aan het kijken was en er ineens een stukje zwart/wit film op tv was moest ik even checken bij mn ouders of dat kwam omdat het op tv was of dat ik plotseling kleurenblind was geworden whahaha, alsof als dat al zo zou zijn de bank dan wel blauw bleef ofzo:p

18. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,179
    8,171
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    #158 Devilschase, May 26, 2010
    Last edited: May 26, 2010
    vroeger, bij telekids, zeiden carlo en irene altijd:
    En nu gaan we even boodschappen doen!
    Dus ik zat te wachten dat hun ip tv booschappen gingen doen.
    maar dat kwam nooit! Kwam er pas jaren later achter dat ze de reclame bedoelden.

100 jaaaaaaaren geleden dacht ik dat vlooienmarkt een markt was met vlooien..een markt met vlooien, duuuude :)

-en wist je dat FUCK staat voor Fornicate Under Command of the King.

-dat de naam van de duitse serie TATORT niet stond voor de hoofdrolspelernaam maar dat het "de plek vh misdrijf" betekent.

19. sebasel4a

sebasel4a Fanatiek lid

Dec 23, 2009
    1,000
    0
    36
    NULL
    NULL

Haha dat van je pa zegt mijn man ook tegen mijn dochtertje pasop ik zet je kop tussne 2 oren. Dus ik zei laatst tegen hem daar staat hij toch al:)

20. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Haha dat dacht ik ook altijd.

Share This Page