loonsverhoging

Discussie in 'De lounge' gestart door Ischa31, 9 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

loonsverhoging

1. ja

2. nee

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Ischa31

Ischa31 VIP lid

5 sep 2007
    6.944
    83
    48
    thuis
    Ik ben benieuwd of jullie weleens loonsverhoging krijgen. Ik werk namelijk al bijna 8 jaar voor hetzelfde bedrijf en krijg elk jaar opnieuw te horen dat ik geen verhoging erbij krijg terwijl ik er wel taken bij krijg en een goede beoordeling heb. Ik heb het overigens niet over de cao verhoging.

2. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Elk jaar krijgen we er een verhoging bij, buiten de cao verhoging om.
    Tot 2 jaar geleden was het zelfs elk half jaar, nu alleen nog bij een goede beoordeling.

3. Yukl

Yukl Niet meer actief

Wat bedoel je met CAO verhoging? De inflatiecorrectie? Of de periodieke verhoging? Mijn man krijgt wel jaarlijks de periodieke verhoging a iets meer dan 100 euro bruto (per maand). Maar buiten dat krijgt hij geen andere loonsverhoging. Behalve als hij naar een hogere functie zou gaan, wat tot nu toe 1 keer is voorgekomen (sinds 4 jaar).

4. Ischa31

Ischa31 VIP lid

5 sep 2007
    6.944
    83
    48
    thuis
    Dat is erg netjes zeg.

5. Ischa31

Ischa31 VIP lid

5 sep 2007
    6.944
    83
    48
    thuis
    In mijn cao is bv bepaald dat iedereen dit jaar in februari 1% loonsverhoging krijgt.

6. Yukl

Yukl Niet meer actief

Dat is denk ik de inflatiecorrectie.

Ja mijn man heeft wel een nette regeling, maar er zijn veel bedrijven die het zo doen hoor. Althans, overheidsinstellingen. Hij werkt voor een Universiteit, dus die doen verder niet zo bijster veel aan salarisonderhandelingen en dergelijke ;) Het staat allemaal erg vast. Je krijgt je jaarlijkse verhoging, en anders krijg je meer salaris als je naar een hogere functie gaat.

7. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Hier net zo.

NooNooman krijgt volgens mij nooit loonsverhoging buiten de CAO om, tenzij hij naar een andere hogere functie zou gaan.

8. Ladymistique

Ladymistique Bekend lid

5 mrt 2008
    516
    0
    0
    Fulltime huismama
    Uithuizen
    tot nu toe heeft mijn man loonsverhoginh gehad.
    Bij zijn oude baas presteerde peter dat zelfs 2x, met zijn verjaardag, qua leeftijd en de verplichte CAO.

Bij zijn nieuwe baas heeft hij na zijn functionerings gesprek loonsverhoging gehad.. en dit was niet CAO gerelateerd.

Het is volgens mij zelfs zo, als jij meer taken in je functie krijgt, dat je erna betaald moet worden anders wordt je onderbetaald. Ik zou je CAO eens even erbij pakken ;)

9. Tese

Tese Niet meer actief

Manlief krijgt elk jaar loonsverhoging. Als een van de weinige in z'n bedrijf trouwens maar hij is gewoon erg goed in z'n werk en ze willen hem ook gaan klaarstomen voor een managerfunctie.

10. Bri

Bri Niet meer actief

Ik denk dat met CAO-verhoging de vaste periodiek is bedoeld, zoals vastgelegd in de CAO.

Ik heb nog nooit onder een CAO gewerkt. Meestal kreeg ik wel een loonsverhoging, die in mijn bedrijfstak altijd gerelateerd is aan je presteren. Dit jaar niet, maar ik werk hier ook pas sinds oktober.
    Ik heb Ja gestemd, omdat ik in alle andere jaren wel een loonsverhoging heb gehad, niet alleen bij functiewijziging.

11. abcd1234

abcd1234 Fanatiek lid

28 aug 2009
    1.350
    0
    36
    NULL
    NULL
    Op mijn werk is er elk jaar een functioneringsgesprekcyclus (wat een woord) en als de beoordeling goed is, ga je een trapje omhoog in de salarisschaal (behalve als je aan het eind zit).

12. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.049
    2.857
    113
    Dat :) en je kunt ook een uitstekend krijgen en dan krijg je er 2 :D dus je snapt wel dat ik heel hard werk (of wacht zit ik nou op ZP onder werktijd :)).

Daarbuiten is idd nog een CAO verhoging, maar dat staat dus vast beschreven op zoveel % elk jaar enzo. Geloof dat we dit jaar ook nog een eenmalige uitkering in oktober hebben van 460 euro bruto.

HBO CAO is best leuk.

13. Yukl

Yukl Niet meer actief

Ja, dit is dus de periodieke verhoging die mijn man ook krijgt. Maar dit staat dacht ik wel in zijn CAO omschreven.

14. Edge

Edge Fanatiek lid

30 mrt 2009
    4.833
    478
    83
    Vrouw
    Haarlemmermeer
    Naast de jaarlijkse verhoging kun je bij ons bij de beoordeling nog een paar procent erbij krijgen. Dit krijg ik eigenlijk elk jaar en sinds vorige week ook weer een promotie gehad. Gaat tot nog toe erg goed mag ik wel zeggen:D.

15. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Wij hebben geen cao, dus ook geen vastgelegde verhogingen. Echter worden wij 2 x per haar beoordeeld en bij goede beoordeling hoort ook een lonsverhoging variërend van 150 tot 400 euro erbij per maand. Tot nu toe ben ik altijd goed beoordeeld, dus vind het een uitstekende regeling;)

16. Yukl

Yukl Niet meer actief

Twee keer per jaar zo'n grote loonsverhoging? :$ Lekker! :D

17. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    ja, de verhoging wordt gebaseerd op je bijdrage aan bedrijfsomzet. Hoe beter je in je werk bent hoe hoger je uurtarief is (advieswerk). Dus iedereen heeft zelf eigen verhoging in de hand. Ik krijg niet 2 x per jaar 400 euro bij hoor, dat zou wel heel hard aantikken he:D maar kan altijd wel rekenen op 300 à 400 euro op jaarbasis.

18. Amfy

Amfy Niet meer actief

nee vriend krijgt hier geen verhoging af gezien vande periodieke 2x per jaar (1 jan en 1 juli)

de rede is dat hij voor zijn beroep het hoogste verdiend wat je kunt verdienen.

19. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    Ik heb geen CAO, dus ook geen periodiek. En soms wat inflatiecorrectie, die er door de OR wordt uitgesleept. Dus ik krijg wel eens loonsverhoging, maar dat onderhandel ik dan ook pittig met mijn werkgever. Ik vraag nooit of er geld bij mag, maar informeer hem altijd wat ik extra gedaan heb, hoeveel meer ik oplever in de markt t.o.v. vorig jaar en hoeveel geld daarvan ik graag wil dat op mijn bankrekening wordt overgemaakt ;)

20. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    dus als je 5 jaar goed je best doet heb je in het slechtste geval 1500 0f in het beste geval 4000 euro extra per maand;)

waar werk jij daar wil ik ook heen:p

Deel Deze Pagina