Oh ik kwam trouwens zondag pas achter het verschil tussen dwergen en kabouters.. wat het sprookjesbos niet doet met een mens
Daar zal het idd oorspronkelijk wel vandaan komen, maar het is ook echt hoe je de plaatsnaam uit hoort te spreken. Ook de mensen die geen dialect spreken noemen het zo. Ik spreek overigens keurig ABN, al zeg ik het zelf (ben ook niet voor niets logopedist geworden ). Maarja, ik kom ook niet uit Huissen .
Wist u dat: - de stem van Gargamel van de smurfen, word ingesproken door de baron uit bassie en adriaan? - het een ROtonde is, en niet een RONDtonde?
Wist je dat elk uur rond de 1 miljard cellen in je lichaam vervangen worden? De cellen die vervangen worden zijn oud of al dood en worden daarom vervangen door nieuwe cellen. Dit zijn de meest uiteenlopende cellen, van haren tot huid en van spieren tot nagels. Dit proces zorgt ervoor dat ons lichaam zo'n beetje jaarlijks geheel vernieuwd wordt
Mijn docente Spaans (is zelf van origin Spaanse) zegt dat je die ll niet uit mag spreken als een l en ook niet als lj omdat je echt die Spaanse J klank moet hebben en die klinkt toch net even anders dan wanneer je het uitspreekt met lj, alhoewel het vaak gezegd wordt dat je het als lj moet uitspreken. Maar het is inderdaad voor Nederlanders even moeilijk die ll haha.
Wist je dat de totale lengte van het menselijk bloedvatenstelsel bijna 1500 km is? Bij deze lengte zijn ook de kleinste haarvaten meegerekend
Ik kan me vergissen, hoor, maar ligt Lloret de Mar niet in Cataloniƫ? Op z'n Catalaans is het toch wel met LJ?
rechtshandigen gemiddeld 9 jaar langer leven dan linkshandigen Hoe kan je dit nou wetenschappelijk onderzoeken?? Je weet toch nooit of diegene daadwerkelijk ouder was geworden als hij/zij rechtshandig was geweest
Ik ben er een paar jaar geleden achtergekomen (schaam schaam) dat margarine/halvarine helemaal van melk is gemaakt. Dat dat dus echt plantaardig is. Nooit geweten.