Dingen die je nooit geweten hebt...

Discussie in 'De lounge' gestart door Devilschase, 13 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nonnie26

nonnie26 Niet meer actief

klopt maar volkswagen bestond al!

en nog een weetje: lamborghini is van origine een tractor merk..

2. nonnie26

nonnie26 Niet meer actief

extra edit: Het idee voor de populairste auto aller tijden, blijkt afkomstig van een joods ingenieur. Het was niet Adolf Hitler die de eerste schetsen voor de Volkswagen Kever presenteerde, maar Josef Ganz. Ganz bouwde zelfs een eerste type dat in productie kon worden genomen, maar werd zo lang gedwarsboomd door de Nazi's dat hij nergens meer terechtkon.

3. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    haha, leuk leerzaam topic dit :D.

Wisten jullie dat:

-Vleermuizen niet blind zijn (maar wel meer op sonar dan op hun ogen vertrouwen omdat ze meestal in het donker leven)

-Er geen enkel wetenschappelijk bewijs is dat kinderen hyperactief worden van suiker

-Je haar en nagels niet doorgroeien als je dood bent, maar je huid verschrompelt en het daarom zo lijkt

-Haar niet dikker en donkerder terug komt na het scheren, maar dat slechts zo lijkt, omdat haar dat er al zat vaak een beetje verbleekt is door de zon en haar dat er al zat door slijtage een beetje puntig aan het uiteinde is, waardoor het smaller lijkt.

-Goudvissen een relatief goed geheugen hebben

-Nijlpaardenmelk roze is

-Kinderen beter kunnen ruiken dan volwassenen

4. 2011Mamma

2011Mamma Fanatiek lid

4 nov 2009
    4.805
    96
    48
    Fulltime Mama en adviseur
    't gezellige Brabant
    Ik dacht vroeger altijd dat BP voor bezine pomp stond ;) en dat spookrijder echt een spook was die je dan niet zag zitten in de auto :)

En dat in het logo van le de tour france een wielrenner zit ( De O het achter wiel de R de wielrenner is )

Bekijk bijlage 137068

Dat als je een watertoren van binnen gaat bekijken niet helemaal tot boven toe met water gevuld is :)

Mijn ouders zeiden wel is "ik zet dadelijk je neus tussen twee oren", vond altijd zo raar. Veel later dacht ik dat staat hij toch al :$ (net zo als een draai om je oren;).

5. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Een hoop dingen wist ik al wel.

Maar waarom is Kortjakje een hoer?? Wie weet dat dan?

En het klopt idd New York was van ons Nederlanders maar ze hebben het in geruild voor Suriname dat heb ik ook ooit eens gelezen.

Maar vind wel leuk om meer weetjes te lezen en ik ga bedenken of ik er ook nog een paar weet hihih.;)

6. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.133
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland

Kinderen zullen vaak denken dat Kortjakje schoolziek was.
    Kortjakje betekent 'wijd / open bloesje' en verwijst naar het uitdagende beroep van Kortjakje. 'Altijd ziek' is een metafoor voor iedere dag in bed: prostitutie. Zondags gaat Kortjakje schijnheilig naar de kerk met een met zilver beslagen bijbel, een verwijzing naar de profijtelijkheid van haar professie.

7. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Grappig, weer wat geleerd over Kortjakje en Berend Botje! ;)

Dat met 'katjes' geen katten bedoeld worden, maar een soort bloem van een boom.
    Verder heb ik zo snel ff geen weetjes...

8. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    dat van Berend botje wist ik wel. En dat van Kortjakje ook. Maar nu ik zo Devil´s uitleg goed lees, ga ik dit liedje maar niet meer zingen hier...

9. leonieke

leonieke Niet meer actief

Hop Marjanneke, stroop in het kanneke... Ook een liedje over een prostituee met euh... 'stroop' in haar intieme 'kanneke'.. :) :$

10. Heart

Heart Fanatiek lid

28 jan 2008
    1.572
    0
    0
    Limburg
    Iemand een linkje met bewijs?! Google doet niet zoveel atm op mn pc..en wiki zegt niks. Maar t klinkt zo smerig dat ik t nu ook zeker wil weten ook, en als t klopt ga ik varkensvlees verbannen:D

11. leonieke

leonieke Niet meer actief

wist je dat.. Gelatine (velletjes of poeder) van gemalen botten wordt gemaakt?

12. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Ja dat wist ik.

En kaas gestremt werd van een leb of iets van het kalf.

Dat van het varken wist ik niet. Hier eten we alleen niet zo veel rund omdat vriendlief hindoe is en die eten weer geen rund.

En dan blijft er wijnig keus over dan kip/varken.
    Ach ja.;)

13. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Misschien anders Mythbusters aanschrijven ;) hebben ze weer nieuwe dingen om te 'testen' ;)

14. sweetamber

sweetamber Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.271
    1
    0
    apothekersassistente
    Flushing (NY) = Vlissingen

Verder leuke weetjes, zo weer wat geleerd.
    Trouwens, New Amsterdam werd idd geruild tegen Suriname, de Engelsen kregen de stad toen en hebben het (duh) New York genoemd. Dat van het wegenstelsel wist ik niet, ook leuk om te weten!!!

15. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.133
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ferdinand Porsche heeft in opdracht van Hitler de VW Kever ontworpen: Das Auto fur das Volk; Der name, ist Volkswagen.

Ferdinand Porsche had de merknamen Porsche.

Hij heeft de auto wel ontworpen, maar de naam is verzonnen door Hitler.

16. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Nu we het toch over die Hitler hebben. Hij had wel een hekel aan joden ect maar als ik me niet vergis was hij zelf half joods en niet eens duits hij is geboren in Oostenrijk.

17. meidenhuis

meidenhuis Niet meer actief

dat er in drop hondenresten zitten(botten e.d. dus van honden, welk lieve baasjes hadden en uit liefde gecremeerd werden en geen idee hebben wat er met hun trouwe maatje verder gebeurd) zitten (die gelatine dus)

varkensvlees vol 'giffen, bacterie' e.d zitten wat ongezond voor de men is. Die bacterien zelfs met antibiotica niet te doden zijn en dus levenslang in je lichaam zitten.

Varkens hun doden familie/metgezellen opvreten wanneer ze dood zijn..

en toch laat ik mijn speklapjes niet liggen...

18. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    @devilschase, hahaha ja, veel van die jij noemt wist ik wel toevallig maar moet ook eerlijk zeggen dat ik aardrijkskunde geef ;)

19. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Dat van die honden in drop geloof ik niet hoor.. volgens mij is dat zwaar verboden.

Deel Deze Pagina