Dingen die je van jezelf raar vindt...

Discussie in 'De lounge' gestart door Momfulness, 19 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tantetil

tantetil Bekend lid

1 jan 2010
    768
    162
    43
    Vrouw
    Noord Holland
    Ik heb ook dat ik moet niezen van sterke kauwgom. Mijn dochter moet altijd niezen van fel licht. Verder hou ik van snoep dat je kan ontleden...zoals mars, eerst het chocola eraf dan de caramel en dan dat zachte. Ik heb ook nog iets heel raars, ik zuig op mijn onderlip. Dat doe ik al mijn hele leven ipv duimen...ik ken niemand die dat ook doet.

2. Madelon84

Madelon84 Niet meer actief

oja! dat deed ik vroeger altijd met milky way!
    eerst het chocola eraf, en dan een bal maken van het binnenste, en dan in één keer in de mond:)
    ik eet bijna nooit meer milky way maar als ik er een keer één heb (meestal een mini) kan ik het niet laten..

3. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Om sommige tics moets ik wel even lachen. Vooral bij iemand die zei dat ie 2 stofzuigers had 1 voor binnen en 1 voor buiten. Zie het dan ook helemaal voor me: Schat als je me zoekt dan ben ik buiten het gras aan het stofzuigen...geweldig!

Mijn tics:

Bij het was ophangen moet elk kledingstuk worden opgehangen met de zelfde kleur knijpers. Een tshirt doe ik met rood, ondergoed met groen enz. Sokken moeten ook altijd per setje ophangen worden.

Als ik mijn boodschappenlijstje schrijf en ik maak een schrijffout of ik moet iets krassen dan begin ik overnieuw met mijn lijstje want anders vind ik het lelijk.

Dingen moeten op dezelfde plaats blijven staan in huis. Soms als manlief goedbedoeld de huiskamer heeft schoon gemaakt dan zet hij sommige dingen expres andersom en dan kijken hoelang het duurd voordat ik het weer goed weg zet. Ik probeer me in te houden om het niet te doen maar...oh die frustratie als je het niet probeerd te doen...vriendlief lacht zich rot.

4. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    noord brabant
    Dat doe ik met liga koeken met die melk in het midden. Eerst rondom de koek eten en dan het onderkoekje van de melk proberen af te krijgen zonder dat de melk breekt. De melk eet ik natuurlijk als laatste wat dat is het lekkerste..echt erg lijk wel een kleuter. :D

5. Vlekje

Vlekje Fanatiek lid

12 aug 2008
    1.443
    0
    0
    voedingsdeskundige en eigenaresse van: kwestievanv
    Somewhere over the rainbow
    Het is trouwens onderzocht dat ieder mens autistisch is (heb het een tijd terug ergens gelezen)....de ene natuurlijk in meerdere mate dan anderen.
    Maar als ik dit topic zo doorleest konden ze nog weleens gelijk hebben :p
    Ik geloof er wel in dat ieder mens dus autistische trekjes heeft, dingen in volgorde doen, evenaantallen van iets nemen, deur nog even extra aanraken etc

6. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    #106 Loesie1982, 19 jan 2011
    Laatst bewerkt: 19 jan 2011
    Ik heb me doodgelachen hier...ook om die dagen van de week in kleuren! En dan de woensdag half gekleurd omdat je dan 'maar 1x naar school moet!' (heb vorig jaar kleuters gehad!)

Ik herken heel veel:

- combinaties...ik moet melk bij chocola hebben! Lust anders wel chocola, maar echt het genot is eraf als ik er geen glas melk bij kan drinken.

- Pincodes/telefoonnummers onthouden door het visueel te maken. (dus in mijn hoofd in te toetsen)

- Alles symmetrisch...2 potten, 2 kaarsenkandelaars, 2 beelden enz enz...

- ontleden van eten, ik doe dat met frikadellen. Eerst dat 'randje' en dan de worst zelf, haha! Met de kroket, 1 hapje van het topje af, dan met een vork de 'pastei' eruit halen en dan de korst opeten.

Wat ik zelf ook erg heb:

- De panchetjes in de douche onder de spiegel moeten altijd hetzelfde in worden gedeeld. (parfum/deo/scrubmaser/lenzenbakje enz)
    En dan ook met de tekst (bv op creme) naar de voorkant.

- de wcrol moet op dezelfde manier hangen. Met papier 'tegen de muur en niet van bovenaf.' (moeilijk uitleggen)

- Ik kan namen altijd heel vaak achter elkaar uitspreken. Gewoon om de klank en me dan te bedenken wie toch bedacht heeft dat het een naam is...bv madelon (zie het onderin beeld staan!)

- Ik moet altijd als ik douche minstens 1x de naam van mijn zoontje op de douchecabine 'schrijven.' (al voordat ik bevallen was)

- als ik naar de wekkerradio kijk en ik zie bv dat het 22.22 is, dan moet ik 22x knipperen met de ogen voordat het 22.23 is...

- ik moet mensen verbeteren als het om 'als' en 'dan' gaat...
    Ik erger me daar heel erg aan als ze dat fout gebruiken. (irritant he, tja, juffrouw!)

- als ik moet weten of iets met d of dt moet, dan gebruik ik smurf...dus: hij smurft morgen 15 jaar.
    Dus dan is het smurf + t...dus word + t...wordt dus...

- Ik moet altijd eerst mijn rechterlens in doen en dan m'n linker.
    Uit precies zo.

- Als ik in de auto zit en de ruitenwissers staan aan. (ik als bijrijder) dan moeten de ruitenwissers tussen die lichtpaaltjes langs de kant van de weg(die witte met rode reflectoren) beneden zijn. En dan beweeg ik met mijn hoofd met de ruitenwissers mee....

Nou, genoeg openbaringen!

Ik ga slapen!

7. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Jewe
    Als ik mijn boodschappenlijstje schrijf en ik maak een schrijffout of ik moet iets krassen dan begin ik overnieuw met mijn lijstje want anders vind ik het lelijk.

Jaaaaaaaa, dat heb ik ook!!!! Ik baal daar ook zo verschrikkelijk van als het fout gaat!

8. Poemelke

Poemelke Fanatiek lid

31 aug 2009
    1.341
    0
    0
    Toch veel dames met een dwangneurose geloof ik!!!:p:D
    Ik sta ervan te kijken!!
    Erg leuk om te lezen!!!

Ik heb de rare gewoonte om te checken of een deur ook echt dicht is... elke deur die ik dicht maak, trek ik nog eens extra aan, ik loop zelfs terug als ik dat niet gedaan heb....heel gek..is me een paar jaar geleden pas opgevallen!

En altijd hetzelfde riedeltje in de auto, ik stop, in de 1, sleutel om, handrem aan, riem los, radio eruit, tas omhangen, sleutel uit het contact, Als ik ook maar iets andersom doe, snap ik er niks meer van... loopt alles in de soep, en stoot mn auto vaak vooruit, omdat ik hem dan vergeten ben uit te zetten... Dan schrik je je helemaal rot...

xxx

9. Melanie86

Melanie86 Fanatiek lid

26 nov 2009
    3.766
    0
    36
    Dat doe ik dus ook. Vriendlief word er helemaal kierewiet van als ik dat doe hahahah...

Het is hier trouwens een familiekwaal. Mijn zussen en moeder doen het ook (zijn we toevallig een keer achter gekomen)

10. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    hihi die tic heb ik ook :) soms zegt mijn vriend dan: toe maar, ga er maar aan ruiken :p

Maar als hij van een etenswaar niet zeker is of het nog goed is, naar wie komt ie dan???? jaja!!

11. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    -Ik vind het leuk om pukkels en mee-eters uit te knijpen. Ik heb er zelf nooit 1 maar mijn vriend gelukkig wel.:) Hij wordt weleens gek van me omdat ik altijd maar wil knijpen. Als ik bij m'n moeder ben is zij de pineut.:D

-Ik sta gerust om 3.00 uur s'nachts nog schoon te maken of de keukenkastjes anders in te delen.

-Als ik aan de kant van de weg een huisnummer zie, moet ik persee alle volgende nummers zien en in m'n hoofd natekenen. Ik moet het dan ook bijhouden,dat ik in m'n hoofd niet achterloop met het huisnummer waar ik voorbij kom zeg maar..;)

-Ik heb jaaaaren lang (de laatste tijd is het gelukkig iets minder) de tik gehad om op de maat van een liedje de contouren e.d. van bijvoorbeeld de tv (of iets anders waar ik op dat moment naar kijk) na te tekenen. Het MOET dan ook precies uitkomen anders pak ik het logo van de zender of de ondertiteling er nog bij;)
    Snappen jullie 'm? :)

-Ik slaap graag met m'n handen in m'n boxershortje (en nee,ik doe verder niets:p)

-Ik zit graag aan de neusjes van katten en honden:)

-Als ik heel enthousiast ben of gewoon in een rare bui ben, maak ik een gek geluid en bijt tegelijkertijd op m'n vinger.;)

Ik kan nog wel even doorgaan,ben een aparte..:D

12. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    noord brabant
    Dat doet m'n moeder nou ook altijd. Kreeg dan altijd de neiging om d'r hoofd erin te duwen...maar dan keek m'n vader me al aan met zo'n blik van durf eens en dan durfde ik het niet meer...:D

13. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Zo herkenbaar, hier ook n winkel in mijn eigen huis :)
    Ik vond dat ik best veel pampers in huis had, eerst maar eens opmaken voor ik weer wat koop.
    Ik heb al 3 a 4 mnden niks hoeven kopen :$
    (1 zoon in de luiers en dochterlief alleen in de nacht)
    En ik verschoon hem heus wel vaak hoor:D

Dat van de friettent heb ik ook, dus als manlief gaat zeg ik altijd, verras me maar. In een restaurant wordt t altijd de mixed grill, dan hoef ik tenminste niet te kiezen :)
    Mijn man wil al niet meer als eerste zeggen wat hij kiest, want dan isite bang dat ik dat ook kies omdat ik de eeuwige twijfelkont ben:D

14. Ja ja :p ik heb die neiging vroeger ook gehad, maar dan alleen bovenin met mijn vingertopjes.. nu moet ik mijn handen altijd op mijn navel hebben en toevallig als ik zwanger ben net eronder! Ook als ik op mijn buik of zij lig ;)

Puisten uitknijpen is altijd grappig :p

15. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    Zo, ik heb het hele topic doorgelezen. Goh wat een rare lui zijn jullie allemaal :p

Ik bedenk me nog eentje: sneetjes brood die niet op elkaar passen, vind ik minder lekker smaken.

16. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    Ow dus ik ben niet de enige ;).
    Ik weet eigelijk niet waaom ik dat doe. Het Is gewoon een stomme tik.

17. Ikbenhetmaar

Ikbenhetmaar VIP lid

18 nov 2008
    6.486
    0
    0
    oow ik heb er een heleboel, maar waar ik me echt aan erger en wat ik mezelf aan het afleren ben is:

Ik ben aan het autorijden, moet stoppen bij het stoplicht.. terug naar zijn 1, wachten tot het groen wordt, stoplicht wordt groen, hup weer even in zijn 1.. terwijl die daar allang in stond.. steeds weer controleren of die wel echt goed staat zeg maar, heel irritant haha

18. Sanny76

Sanny76 Fanatiek lid

4 feb 2010
    1.912
    0
    0
    Medewerker Educatie bij het Gemeentearchief in Den
    Leiden
    Dat doe ik ook! En m'n tong zit dan soort van aan de buitenkant van het glas. Ik doe het alleen nog maar als ik thuis ben en niet meer als er andere mensen bij zijn. Maar het smaakt dan echt lekkerder! :D

(het fenomeen heet trouwens likzuigen, heb ik van m'n logopediste geleerd. Kleine kinderen doen het ook, zeker als ze borstvoeding krijgen:) )

19. Vlekje

Vlekje Fanatiek lid

12 aug 2008
    1.443
    0
    0
    voedingsdeskundige en eigenaresse van: kwestievanv
    Somewhere over the rainbow
    Ja dat doe ik ook altijd :D

Met die sneetjes brood heb ik juist anders om, die moeten kaarsrecht opelkaar passen. Ik zal dus ook nooit 2 snedes pakken die niet naast elkaar zaten in het zakje;)

Verder bedenk ik me nog dat ik altijd het laatste hapje, slokje drinken, of trekje sigaret met mn rechterhand moet nemen. Want rechts staat voor toekomst (vooruit) en links voor verleden (terug)...en als ik dus per ongeluk met links doe, dan doe ik voor mijn gevoel een stap terug :)
    Zal even verder denken....heb er vast nog wel meer :p

Oja autodeur controleer ik altijd extra of die op slot zit, ook als ik 100% zeker weet dat ik hem op slot heb gedaan. Loop dan gerust terug om nog even aan die klink te trekken.

20. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.162
    8.145
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    wtf..

Deel Deze Pagina