Hebben jullie een voorraadkast in huis? Zo ja,... - Wat zit er in (alleen eten of ook schoonmaakspullen of iets anders)? - Waarom / wat is het voordeel? - Heb je het opgebouwd of de inhoud in één keer gekocht? Mijn s-moeder verklaart me zo'n beetje voor gek dat ik geen voorraadkast heb. En ik vraag me af wat ik dus mis
nou echt een voorraadkast heb ik ook niet. maar ik heb wel altidj wat dingen op voorraad. macaroni rijst blik soep blik ragout/knakworstjes blikjes tonijn appelmoes potgroente van die pakken wereldgerechten potjes, peutermenus voor de kinderen peperkoek koeken chips. pannekoekmix brinta we doen gewoon 1x in de week boodschappen. ik kijk alles na en als er iets op is/aangevuld moet worden gaat het op het lijstje. ik heb ook altijd de diepvries vol met vlees, zakken roerbakgroente, friet, snacks en brood. meestal halen we nog op maandag of dinsdag even een brood bij en wat vers beleg. maar verder gewoon 1x per week en ja ik heb altijd eten in huis om het zo maar te zeggen
oja en badschuim, douchegel, tandpasta, afwasmiddel, vaatwastabletten, zout, spoelglans etc heb ik ook altijd volop staan
Ja een beetje een voorraadkast. Sommige schoonmaakmiddelen, wat blik en toiletpapier. Waxinelichtjes Ook wel kleding voor de kinderen. Zoals sokken, maillots en leggings. Laatst was aquamist van Airwick in de aanbieding bij Action. Van 3,50 naar 1,49. En ik vind dat spul echt geweldig. Dus er staan 6 blauwe flacons en 3 paarse flacons van in de voorraadkast.
Ja, wij hebben echt een voorraadkast. Die hebben wij ook bewust laten maken bij de bouw van het huis. Er staat een hoge kast in waar ik alles in kwijt kan, en naast de kast staan de stofzuiger, plumeau en de dweil. Ik heb niet alle inhoud in een keer gekocht. Het spaart langzaam op zeg maar. Onderin de kast ligt WCpapier, keukenrol en huishoudelijke schoonmaakmiddelen. Dan de bovenste planken eten en drinken. Ideaal, zou ook niet meer zonder willen. Zeker omdat de voorraadkast/berging op slot kan, en ik me zo geen zorgen hoef te maken over verkeerde spullen die mijn dochtertje in kan nemen.
ik heb een voorraadkelder die helemaal vol staat met eten, drinken en drogisterijartikelen en wasmiddelen.. dan heb ik in de keuken nog een kast die bomvol staat met kruiden. Tijdens mijn zwangerschap heb ik die gevuld.. en nu vul ik wekelijks aan
Voordelen van een voorraadkast: Je kan alles groter inkopen als het ergens zwaar in de aanbieding is. dat kan veel schelen Je hebt altijd wat in huis als het even neit lukt om boodschappen te doen, of als je aan het eind van de maand geen geld meer hebt Het is wel handig om er een vriezer bij de hebben voor vlees en brood en groente, en eventueel restjes. Nadelen: Je moet er de ruimte voor hebben
ik heb, mede dankzij Truus een goed gevulde voorraadkast vol met wasmiddel e.d. boven in mijn washok. Verder heb ik beneden een kast met vooral pakken pampers, dozen billendoekjes, shampoo, wc-papier en keukenrollen. In de keuken zit een apothekerskast waar de houdbare dingen in staan.
Wij hebben een grote kast onder de trap waar voorraden eten, drinken wc papier, kattengrit, honden en kattenbrokjes staan. Lege flessen, glazen potten, boodschappentassen en kratten staan er ook. Wij doen meestal 1x per week boodschappen, hebben dan de kast weer vol. Hebben daarnaast ook 2 koelkasten en een vriezer. Stofzuiger en dweil staan ook in de trapkast. Als er een tweede komt gaat de droger in de kast vanuit het washok
Wij gebruiken de kast onder de trap als voorraadkast, pas lekker veel in . Ik vul hem steeds een beetje bij, met aanbiedingen bijvoorbeeld. Er staat in: - Schoonmaakmiddel - Wasmiddel + wasverzachter - Verzorgingsproducten - WC papier + keukenpapier - Blikken soep, knakworstjes, ragout - Macaroni, spagetti, rijst - Mixen voor bovenstaande - Potten groente - Pakjes aardappelpuree - Zoet broodbeleg Heb ook altijd vlees en brood in de vriezer. Vind het een fijn idee dat ik altijd genoeg eten op voorraad heb mocht er iets gebeuren of ik geen zin heb om naar de supermarkt te gaan
Ik heb een voorraadkast onder de trap. Daar heb ik altijd wel wat blikken en potten groente en appelmoes enzo, zakjes conimex en knorr, koekjes, brinta, olie, chips, nootjes, kruiden die ik niet dagelijks gebruik, houdbare melk, afbakbrood, kleine blikjes tomatenpuree, etc. En aardappelen, uien en tomaten bewaar ik daar ook. Super fijn, in het donker. Verder een voorraad wc papier, wat medicijnen en op de grond staat mn stofzuiger, een dweil + emmer. Achterin wat rommeldingetjes. Ik vind een voorraadkast erg handig.. de deur dicht en alles is uit het zicht. Ik heb alles niet in 1 keer gekocht, maar ik vul het wel wekelijks aan als ik boodschappen heb gedaan.
Ook een voorraadkast onder de trap. Kattenvoer- en grind staat er. Ook toiletpapier. Handdoekjes, theedoeken, vaatdoekjes etc. Potten groente. Zo'n beetje alles wat in potjes zit. Voorraad rijst, spaghetti, macaroni etc. Alle vazen. Stofzuiger, bezem, dweil etc. (momenteel staat de inhoud van de keukenkastjes er ook omdat de keuken in de tuin ligt ) En vast wel meer. Natuurlijk niet alles in 1 keer aangeschaft. Ik vind een voorraadkast prettig, altijd wat op reserve.
ik heb ook een voorraadkast onder de trap en een grote kast in bijkeuken. Onder de trap staan inderdaad koekjes, kruiden, flessen drank die al jaren er staan en niks mee gebeurd (vooral kerstpakket wijnen). Tosti apparaat, curver bak als medicijnen bak. Maar in de kast in de bijkeuken staat bier dat drinkt man lief wel. En het frisdrinken voor mij. Maar ook af- wasmiddelen en toilet- keuken papier. Ideaal de voorraad. Maar ik heb ook 2 diepvriezen die bommetje vol zitten. Heel veel groente die ik van mijn opa en oma krijg van de tuin. Waar je echt wel anderhalf jaar mee kan van één zomer. Maar brood en vlees heb ik ook altijd wel veel op voorraad liggen. Brood niet te veel anders wordt dat me iets te droog als het ontdooid is. Er is wel een maar zeg ik zelf, als je denkt dat het nog wel op voorraad is en je wil het pakken dan is het er niet meer. Daarom bouw ik niet een te grote voorraad op. Misschien richting het einde van de zwangerschap wel een grotere voorraad zodat we niet direct boodschappen moeten doen als ik bevallen ben. Al met al heb ik eigenlijk wel een grote voorraad als ik dit zo type. Liefs
Bedankt voor de antwoorden zo ver! Maar hebben jullie dan van alles echt een aardige voorraad of gewoon 1 of 2 verpakkingen. Ik heb bijv wel een pak met wc papier in de kast en een zak kattenbakkorrels. Maar niet echt een voorraad van meerdere verpakkingen. Jullie wel of ook gewoon wat je denkt die week te gaan gebruiken?
Hier ook een "trapskast". Lekker groot en hier past ontzettend veel in! (en ik wil niet meer zonder ) Ik heb hier bijna alle voorraad in staan: * potgroente * blikken met knakworst, bonen enz * wc papier / keukenrol * frisdrank * melk * chips/koeken Maar ook huishoudelijk spul en spelletjes. (Pasta/rijst en de sauzen hiervoor bewaar ik in de keuken ik heb het meestal minimaal 2x staan soms nog wel vaker (ligt eraan wat de aanbieding is) dus meer dan een weekvoorraad, als ik het op zou moeten maken kunnen we denk ik wel een week of 3 vooruit
ik heb een voorraadkast die vol staat met levensmiddelen. ik heb een diepvries die vol zit met diepvriesgroentes vlees en brood. en ik heb een kelder waarin de schoonmaakzooi en wasmiddel en allerhande drogisterijspullen op voorraad staan. ik zweer erbij, ik pak niet graag op een leeg plek. en omdat ik slechtziend ben en geen auto mag rijden of fietsen ben ik afhankelijk van andere mensen. als ik dus mee kan rijden gaat de achterbak vol. ik probeer ook te profiteren van aanbiedingen en van internet. ik koop bijv tubes bephantene niet voor 12 euro maar voor 9 en dan zoveel dat ik een verzendkosten hoef te betalen. dat doe ik met meer dingen en dus heb ik altijd vanalles in huis. de losse dingen kan ik dan lopend halen en als ik een dag geen zin heb zit er vlees en groente zat in de vriezer.we hoeven niet voor de hele week te plannen wat we eten, want wie zegt dat ik over 4 dagen zin in macaroni heb. misschien wil ik wel nassi. ik vind het ideaal!
hier ook een vooraad kast heel saai onder de trap hahaha. wat staat er in. pff veel haha. groentes en fruit potten en blikken soep en maaltijden (kant en klaar als er geen tijd is om te eten) afbak brood zout beleg cake en taart spullen. wereld gerechten spoeperij frisdrank sap roosvicee en ranja afwasmiddel schoonmaakmiddelen wasmiddel wasverzachter shampoo tandpasta tandenborstels pampers en doekjes dus veel haha veel dingen heb ik er 3 van staan ik haal veel bij de makro en in duitsland .
oja en we hebben 2 vriezers 1 met groentes en 1 met vlees pasta en al dat soort dingen zijn hier ook altijd voor handen en kruiden mixen ook
blikvoer, zoals tomatenblokjes in blik, tomatenpuree, champignons in blik, bruine bonen die koop ik met dozen tegenlijkertijd... rijst met 5 kg macaroni heb ik altijd 3 kg zakken in huis, net als spaghetti.. kruiden ervoor sla ik altijd in met een graai in het rek.. ene keer 3 pakjes, andere keer 6 altijd meerdere pakken bakboter, smeerboter,potten pindakaas, jam die maak ik op gegeven moment wel op.. en als er dan nog 1 pot staat.. dan neem ik de volgende boodschapronde weer meer potten mee. Dus eigenlijk alles wat paar jaar houdbaar is in grootverpakking, de dingen die niet zo lang houdbaar zijn daar iets minder van.. en vul ik aan als het bijna op is.. maar eigenlijk heb ik overal meerdere dingen van.. heb er nl hekel aan als ik misgrijp in de kelder.. en soms gebeurd dat wel eens, als ik een week geen zin heb gehad om wat boodschappen te doen.. maar in principe heb ik meer dan voldoende vooraad om elke dag van de week toch een andere maaltijd op tafel te kunnen zetten zonder naar de supermarkt te hoeven.. ook voor mensen die onverwacht aanschuiven dankzij truus heb ik wasmiddel voor een jaar staan, net als shampoo etc. WC papier koop ik altijd in de aanbieding, dus ook daar altijd tig rollen van op voorraad.. net als luiers, doekjes .