Dingen overbodig gekocht voor je baby/babykamer

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door maantje85, 10 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    ook even een abo :D

2. Jetje76

Jetje76 Bekend lid

15 feb 2009
    617
    0
    0
    Ik heb voor de geboorte nogal veel mooie (en dure!) dekentjes gekocht van o.a. Koeka. Oh, zo schattig allemaal! Voor de wieg, voor het ledikant, voor de kinderwagen. Gevoerd met teddy, katoen, dubbel......:D

Oke, de wieg-uitvoering heb ik wel even gebruikt maar na een paar maanden ging zoon een slaapzakje in (hij woelde nogal) en nu liggen al die dekens vrijwel ongebruikt in de commode. Laat in ieder geval de (grote) ledikant versies nog even in de winkel liggen zou ik zegggen.

3. Ikke20

Ikke20 Actief lid

13 okt 2008
    379
    1
    0
    Hoi!

Wel een heel leuk onderwerp! Maar ik denk wel dat een aantal dingen erg persoonlijk zijn. Zoals die broekjes met voetjes vond ik ideaal. En eigenlijk geldt dat ook voor rompertjes met lange mouwen.
    Wat ik hier wel had gekocht, maar dan in een simpelere versie is de babyfoon. We hebben er zo een waar de temperatuur op staat en waar liedjes inzitten. Ook kan je naar je kindje praten. Allemaal dingen die we niet gebruiken of onhandig vinden. Ik zou nu gewoon een babyfoon kopen waar je je kindje mee kan horen, verder niets. Daar kan je in ieder geval al een boel mee besparen ;).
    Verder is de tip om met sommige dingen te wachten een heel goede. Wij hebben nog een aantal dingen gekocht nadat Nathan al geboren was. Dan heb je ook een beter overzicht wat je zelf handig vindt en wat je kindje fijn vindt. En ik denk dat je dan ook minder snel overbodige dingen koopt.

Groetjes Mariska

4. soley

soley Actief lid

11 jul 2010
    332
    0
    0
    Noord Brabant
    Inderdaad niet teveel al vooraf kopen. Het meeste kan later ook wel. Met een babyfoon hebben wij gewacht omdat we niet zeker wisten of we haar beneden zouden horen. Niet dus, dus alsnog gekocht.

Overbodig? Ongeveer de halve uitzetlijst. Als je de lijst van de babydump erbij pakt kun je echt zowat de helft wegstrepen. Een paar voorbeelden: een aquasit, waskom, wattenpot, luierspelden, navelbandjes, hemeltje voor het wiegje, magnetronsterilisator,flessenwarmer...Zoveel dingen die situatieafhankelijk zijn (als je fv gaat geven kun je niet veel met voedingsbeha's tenslotte) of echt op de erg lange termijn (buggy, traphekje, loopstoeltje).

Echt noodzakelijk is er niet zoveel heb ik gemerkt. Kleertjes ook, je hebt zo snel te veel! Wij kregen vrij veel 62, en die maat heeft ze zowat overgeslagen. Wij wassen nog niet eens heel veel, en toch merkten we dat er veel kleertjes waren die ze niet heeft gedragen.

Oh ja, al die verzorgingsproducten. We gebruiken hier alleen baby-wasgel en sudocrem, verder niks. En we doen ook al ruim 8 maanden met een proefpotje sudocrem uit een of andere blije doos, en we zijn nog niet halverwege...Zo'n grote pot zouden wij vijf jaar lang en drie kinderen ver mee komen :)

5. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.827
    4.200
    113
    - luieremmer van sanginac
    - oorthermometer
    - neuspompje
    - navelbandjes
    - stoel voor op de babykamer
    - tummytub
    - de hele zwitsal lijn
    - een veel te dure (en veel te warme!) duodeken

6. jantine24

jantine24 Lid

19 mei 2010
    28
    0
    0
    NULL
    NULL
    Even abbo wat leuk om te lezen maar allemaal heel persoonsgebonden denk ik

7. Dotty

Dotty Fanatiek lid

25 jul 2011
    1.882
    0
    0
    Zuid-Holland
    Leuk onderwerp! Hier nog geen baby in de buik, maar wel erg leuk om mee te lezen en alvast te orienteren....

8. tukker

tukker Fanatiek lid

1 dec 2009
    2.980
    17
    38
    Plas luier verschoon ik wel op de bank..en voor die ene poep luier die ik wel ruik..loop ik ff naar boven:D..dus 2e aankleedkussen niet nodig:)

9. Libelle82

Libelle82 VIP lid

26 jun 2008
    5.084
    374
    83
    Gezinsbegeleider
    Zeeland
    2e aankleedkussen wel gebruikt..vond het ideaal!

Nooit gebruikt maar wel in huis: magnetronsterillisator & babyfoon.

Borstvoeding gegeven en later de flessen zonder apparaat uitgekookt. Babyfoon niet nodig.. kan dochter prima horen als ze huilt.

10. NathalieD

NathalieD Fanatiek lid

17 dec 2009
    2.534
    0
    36
    Dat lijkt mij niet echt handig. Vooral als je pas bevallen bent en nog moeilijk kunt lopen. En dan loop je 's nachts naar buiten naar de container? Of doet je man dat?
    Je hebt ook luieremmers waar je het niet ruikt, maar daar betaal je dan wat meer voor;)

11. Amayo

Amayo Actief lid

13 jun 2010
    240
    0
    16
    NULL
    NULL
    Flanellen luiers .. nooit gebruikt. Gelukkig had ik er maar 3.;)

12. spriet

spriet Fanatiek lid

5 jun 2008
    2.308
    33
    48
    Dekentjes vooral de ledikant deken heb ik niet gebruikt dochter ligt er nooit onder dus.
    Toen ze net geboren was is ze al snel in een slaapzakje gegaan omdat ze erg woelde en onder de dekens kroop dus dit vond ik veiliger.
    Bepaalde dingen zijn gewoon heel persoonlijk zo heb ik geen babyfoon gemist, flesjes kook ik uit in een pan samen met de spenen en fopspeen.
    Kolf zou ik ook pas kopen als de bv wil lukken.
    Kleertjes rompers lange mouw niet handig maar nu verwacht ik een winter kindje en lijkt het me wel erg handig i.v.m de kou.
    Slabbetjes vond ik niet handig bij zo`n ukkie, pas als ze gaan eten wel handig maar eerder kan je wel af met een spuugdoekje/hydrofiel doek.

Teveel kleertjes in het begin ook erg zonde over het algemeen groeien ze er zomaar uit pas maatje 74 ging het hier wat langzamer.

kleertjes met capuchon zijn ook helemaal niet handig als ze nog liggen net zoals van die krappe niet flexibele pakjes voor in het begin dat vond ik helemaal niet fijn voor een pas geboren baby.

13. maantje85

maantje85 Fanatiek lid

9 feb 2010
    1.321
    3
    36
    NULL
    NULL
    Jeetje allemaal verschillende reacties, maar toch vind ik het wel heel handig...

Zo zit ik idd te twijfelen over een babyfoon, ben nogal een vaste slaper dus ben bang dat ik hem niet hoor:p (al ligt ie een kamer naast ons;)) Daar wacht ik dus nog even mee;)

Kleertjes: voor mijn gevoel heb ik veel te weinig... Ik heb geloof ik iets van 5 pakjes/setjes maat 56, 1 setje maat 50 (voor het geval dat;)) heb verder niet echt veel grotere maten... Heb ik dan genoeg:(

Deken: ik heb nu 1 deken (soort fleece deken van babyplanet) voor in de ledikant, er werd geadviseerd er nog 1 bij te nemen voor de winter... Heb ik die NU nodig of even afwachten??

Mijn man wilde ook gelijk een traphekje en een kinderstoel aanschaffen bij het bestellen van de kinderkamer, gelukkig was ik zelf al zo slim om te zeggen dat we die nog lang niet nodig hebben:D

Sorry voor het lange verhaal, maar ik heb nu echt al last van de wel bekende nesteldrang, en mijn gevoel zegt dat ik no zooooo veel nodig heb....

Hellllppppp!!!:p:D

14. tetta

tetta Fanatiek lid

19 apr 2011
    3.430
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik twijfel ook of ik wel of niet een babyfoon moet aanschaffen en ik denk dat ik daar ook nog even mee ga wachten. We zitten straks namelijk op een appartement dus denk dat ik haar wel hoor.

Rompertjes en pyjamabroekjes heb ik echt een hele lading van gekregen in alle soorten en maten dus die ga ik verder ook niet meer aanschaffen of ik moet al echt wat leuks tegenkomen.

Ik twijfel wel nog of ik zo'n draagdoek wil kopen. Iemand tips?

Ojah en ik wilde zo'n hangmatje voor in de box halen. Heeft iemand daar ervaring mee?

15. Libelle82

Libelle82 VIP lid

26 jun 2008
    5.084
    374
    83
    Gezinsbegeleider
    Zeeland
    Draagdoek ook een aanfluiting hier. Zowel een lodger ( geleend ) als een B-Kay ( gekocht ) geprobeerd, maar het was niets voor mij. Dus als je de kans krijgt eerst eentje proberen/ lenen van iemand.. of via Marktplaats? Nieuw zijn ze nl erg duur.. en zeker als je ze niet gebruikt.

16. tetta

tetta Fanatiek lid

19 apr 2011
    3.430
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk inderdaad dat het ook meer iets is voor een lente/zomerkindje niet? Denk dat een winterkindje veel liever lekker warm in de kinderwagen ligt.

17. maantje85

maantje85 Fanatiek lid

9 feb 2010
    1.321
    3
    36
    NULL
    NULL
    Ik vind die draagdoeken persoonlijk dood eng:) zeker diegene die je zelf moet knopen... Dalijk zit ie net niet goed en klats daar ligt je kindje... Lijkt me persoonlijk ook niet handig ben je net van die "in de weg zit buik" af, hangt je kindje daar weer "in de weg"

Vind het trouwens heerlijk hoor mijn buik:D maar met bukken enzo....

18. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

dekentje overbodig, ik had ze al heel snel in de slaapzak aangezien ze elke keer dekens van zich af schopte....

En inderdaad een duur badje, 5x gebruikt of zo....

kleertjes maat 50/56 bij de jongste, hij was namelijk 55 cm bij de geboorte! Maar ja...dat kan...vond wel heeeeeel jammer...

mijn nichtje, vriendin en marktplaats waren er wel blij mee.

Babyfoon vind ik wel goede aanschaf. Vooral als ik beneden zit. En de oudste gaat de buurt in (we hebben een afgezet pad met poort gemaakt in ons blok). Soms moet ik even kijken waar hij is en klets ik nog even. Dat is dan goed mogelijk met een babyfoon.
    Een tip, ik was ook bang toen onze zoon voor het eerste keer naar zijn kamertje ging. Ik had de babyfoon naast mijn hoofd gelegd.
    Nou kan je verzekeren dat wakker worden in stereogeluid geen succes was hahaha

19. Jute

Jute Fanatiek lid

20 jul 2011
    2.011
    204
    63
    Vrouw
    Inderdaad de navelbandjes en spelden zijn overbodig maar ook de flessenwarmer hebben wij nog nooit gebruikt.

20. Jetje76

Jetje76 Bekend lid

15 feb 2009
    617
    0
    0
    Wij hadden zo'n hangmatje gekregen, kraamhulp heeft hem meteen opgehangen want zij had daar goede ervaringen mee. Zoon vond het top! Lekker geborgen (denk ik ;)). Hij heeft daar echt lang in gelegen.

Deel Deze Pagina