Waarom mogen de kruikenzakken vaak eigenlijk niet? Is het vanwege de touwtjes ofzo waarmee je het vastbindt, of..? Ik heb eigenlijk naar mijn idee niets overbodigs gekocht Heb bijv. echt alleen de basis wasspulletjes (badcreme, olie, billenbalsem). Absoluut geen tig flessen waarvan ik niet eens weet of ik het fijn vind in gebruik. Verder qua kleertjes gewoon een stuk of 6 setjes per maat, zodat ik vooruit kan met wassen...
Ik lees wat afraders hier die ik juist weer heel fijn vind.. zoals de luieremmer met navullingen vind ik wel heel fijn. Ik vind de poepluiers van mijn zoon zo gigantisch stinken namelijk maar het eerste half jaar heb ik 'm ook niet veel gebruikt. En die pakjes met voetjes eraan vast waren hier ideaal! - magnetron sterilisator van avent (vond het gewoon onhandig! en had geen avent flesjes) - veel te veel hydrofiele luiers (meer dan 20 hoef je eigenlijk niet, mocht je daar uiteindelijk wel behoefte aan hebben kan je bijhalen) - hydrofiele luiers van ikea (stug en gekreukt uit de droger) tummy tub van bebe jou (heel zwaar ding! het tummy principe is wel weer super bevallen hier) - luierzakjes (die dingen meuren op zich al) - beaba bib'expresso (gekregen, maar snel weer verkocht. jason heeft geen flesvoeding gekregen en de au bain marie warmer was te klein) - babyfoon met alleen een luisterfunctie (die is snel weggegaan, wilde kunnen terugpraten.. is gauw een goede voor in de plaats gekomen van philips) ik had trouwens veel te weinig van maat 50, had 5 pakjes geloof ik en heb er nog 5 bij gehaald.. zoon heeft er wel een tijdje in gezeten terwijl hij niet klein was.
Ik heb trouwens zelf ookal iets overbodig gekocht(voor nu). Ik dacht met een week of 20 dat het wel lekker zou zijn om met een voedingskussen te slapen. (zo dikke van prenatal) Nou het ligt voor geen meter! (heb wel een waterbed misschien dat dat wat uitmaakt) Ik hoop dat ie voor het voeden dalijk wel handig is anders 35,- voor niks uitgegeven
Toch zit er veel verschil in de uitzet lijsten, bij mij stonden dingen zoals: Flanellen doeken, veiligheidsspelden, navel bandjes er al niet eens meer op.
Flanellen doeken gebruik ik nog steeds! Om hem in de 'wikkelen' na het badderen of bij het zwembad. Al begint het nu wel een beetje klein te worden..
Het meest overbodige wat ik heb gekocht is het plastic stoeltje wat je in het babybadje kan zetten, zodat je één 'hand' vrij hebt. Je kind zit er in dat stoeltje uit alsof het naar een chineesbuffetrestaurant is geweest en klem is komen te zitten in zijn stoel. Het ziet er zo niet comfortabel uit en je kindje wordt ook heel erg koud aan de bovenkant. Miskoop! --- Ik heb ook de complete zwitsalverzorgingslijn aangeschaft, maar dat was ook wat overbodig .
Haha moest even lachen om je omschrijving. Chinneesbuffet restaurant haha hoe kom je erop. Heb daar dan meteen weer een beeld bij.
Mijn dochter leek op een boeddha die teveel gegeten had als ze in haar badstoeltje zat en dat in combinatie met de vooroordelen over de gemiddelde Chineesbuffetrestaurantbezoeker. Nou ja zoiets .
hmm, deze staat hier nog mooi te wachten op ons kleintje, maar is dus geen succes...? Maar ja Ik heb ook een delta baby matrasje kado gekregen, en daar was de baby van mijn zus erg blij mee..
Ik vond dat badzitje juist heel erg handig... Ik heb hem toen van een vriendin geleend. Ook typisch zoiets dat je beter kan lenen om hem uit te proberen en daarna eventueel zelf kan kopen. Zo heb ik de Tummy tub ook geleend. Was geen succes.
de kruikenzakken mochten bij ons niet omdat er kokendheet water in de fles zit en doordat de fles rond is en kan gaan rollen tegen je kindje aan. door de hydrofyle luier eromheen te knopen kun je de knoop naar het kindje leggen zodat de kruik niet kan rollen. dat was bij ons de reden. maar ja je doet hem toch tussen de dekens denk ik dan. niet bij je kindje in. nou ja ze wilde het echt niet hebben.
ach ik beviel en ik moest elke dag alles uitkoken, prima...2 maanden later beviel mijn buuf en hoefde dat helemaal niet en de kraamhulp vond het belachelijk. maar ik durfde er toch niet mee te stoppen. Ik heb ruim half jaar gedaan volgens mij is dit nu de regel wel, dus sterilisator is niet meer noodzakelijk. Maar ik vond het wel fijn af en toe alles nog uit te koken.
Doe ik hier ook. Werkt prima (nu moet ik wel erbij zeggen dat Rune nog maar eens per 3 dagen een poepluier heeft )
Ik vind het zitje ook super!! Gebruik hem bij het inzepen en afspoelen (met gietertje) en daarna haal ik hem eruit en gaan we nog even zwemmen.
Wel grappig hoor, ik lees hier dingen die ik ook met heel veel plezier gebruik! Flanellen luiers doe ik tussen de molton en het hoeslakentje in, geweldig voor een spugertje/ grote kwijlerd zoals hier Tummytub van bebejou helemaal fijn, 11 weken intensief gebruikt(hoef je niet met emmers te zeulen) en nu net over op het badje. Heeeeeeeeel veel hydrofielluiers. Hier een jochie wat heel veel kwijlt en met spruw wat steeds af en aan komt, nou ik heb er wel 40 en kom nog te kort af en toe. Die van de prenatal (met sterretjes en witte in zo'n voordeelverpakking) zijn het zachtste trouwens. Tweede aankleedkussen, anders blijf ik naar boven lopen. Echte miskopen: - de luiereremmer. Ik neem gewoon de luiers mee als ik uit zijn kamertje ga en gooi ze in de pedaalemmer. Die zak verschoon ik dagelijks dus prima. Poepluiers in een luierzakje, ruik je niks meer van. - Luierzakjes van de etos. Ik ben nogal eczeemgevoelig, nou mijn hele handen zaten onder de bulten van die zakjes. Dito met billendoekjes van de huggies. - Huggies luiers, alles loopt erlangs! - Heel veel flessen. Ik zou zeggen, probeer van alle merken eentje, ik had mijn uitzet van Avent en daar kon hij niks mee, net als close to nature en dr brown. - Difrax flessen, wat een ondingen! Die lekken!! Doppen zijn wel fijn icm medela flesjes! - Boxmobile, hij vond het een week leuk. - Draagdoek en lodger draagzak. Hij krijst het uit in beide.. - Aankleedkussenhoezen van het eigen merk van babydump, zit geen model in. - Kruiken en kruikenzakken. Mannetje kon zich van dag 1 warm houden, zou ze echt lenen want is super zonde.
Niet nodig of niet handig: de hele zwitzallijn (badmelk, bodylotion, shampoo en bepathen is genoeg. En idd in de blije dozen zit proefverpakking zinkzalf...) draagzak lodger, vreselijk, ik was constant bang dat het kind eruit viel! heb hem maar 1 keer gebruikt. flannelen luiers, geen idee waar je die voor gebruiken moet hoor... navelbandjes? heb ze maar weggegooid want die gebruiken ze niet eens meer bij kraamhulp. rompers met mouwen. ook die met korte mouwen, vind het gewoon niet fijn! lekker zonder mouwen en als het een koud shirtje is doe ik er van de hema wel zon basic shirt onder met lange mouwen. Shirtjes met capouchons zijn niet fijn voor mupkes die de hele dag op die muts liggen. Idem met shirts met ritsen, die snijden zo in hun nekjes... Hemeltje/klamboe hangt alleen maar in de weg en hangt stof te vangen! was hartstikke duur en al heel snel moeten ze weg omdat je kleintje het dan vast kan pakken en zich erin kan rollen. dekentjes met lakentjes. ik gebruik dekens met dekbedovertrekjes, past prima (dekentje ev dubbel en je hebt een groot stuk om in te stoppen) en je hoeft niet steeds te hannesen met al die laagjes. Zo ook apparte wieg-hoeslakentjes en aankleedkussen hoezen, Is namelijk dezelfde maat dus die gebruik ik gewoon door elkaar heen. heel veel knuffels, je word ermee dood gegooid en je kind heeft er toch niets aan. pyamas in kleine maatjes, gebruik je pas als je kindje wat meer dag/nacht ritme krijgt dus in maat 50/56 is dat meestal echt overbodig. Boxpakjes met sluiting aan de achterkant, je moet je kind bijna dubbelvouwen! Slabbetjes met strikjes, koop liever die dingen die over het hoofd gaan, die strikjes zijn niet fijn... pffff was al een hele lijst he
rompertjes met lange mouwen vind ik juist ideaal! doe ze ons zoontje altijd snachts aan... lekker in zn slaapzakje met een rompertje met lange mouwen! oja de hele zwitsal lijn zou ik ook niet meer aanschaffen (heb het wel gedaan) alleen badolie en shampoo, bodylotion is genoeg idd. daarbij vind ik zelf zwitsal erg sterk en gebruik ik liever de badolie van de kruidvat! ideaal hoe je ook niet meer in te zepen zeg maar. flannellen luiers worden hier gebruikt na het badje!
lovelylonnes: als de sluiting aan de achterkant zit leg je je kindje toch gewoon even op de buik om het open/dicht te maken?