Dingen regelen voor verhuizing

Discussie in 'De lounge' gestart door Tutu, 4 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gekko

gekko VIP lid

11 okt 2010
    10.962
    0
    0
    NULL
    NULL
    tutu opletten.. wij hebben bij onze verhuizingen veel van het werk dat we moesten doen om het huis bewoonbaar te maken weer ongedaan moeten maken.. Zo moesten we toen we erin gingen de boel ontdoen van behang en vloerbedekking.. maar toen we eruit gingen weer... de lijst was zo lang dat we drie dagen van 8 tot 8 in onze huurwoning aan het klussen waren..

2. Tutu

Tutu Fanatiek lid

30 jun 2013
    1.089
    0
    36
    Vrouw
    Noord Brabant
    Thanks, lief van je hoor! Maar is inderdaad niet om de hoek :D Ik kijk wel even bij mijn moeder in de schuur, die bewaard echt alles wat los en vast zit :)

@ Female81: Hummer heeft nog geen chip, daar heb ik bewust mee gewacht omdat ik wist dat ik binnen de korte termijn ging samenwonen. Hij is nu 1,5 jaar dus dat kan ik mooi begin van volgend jaar laten doen :) Wel goede opmerking, dank je!

3. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.182
    6.580
    113
    WA is per huishouden.

En van die Jamie tijdschriften: oei, dan zou ik toch echt wel een mail hebben gestuurd naar de uitgever dat ze verhuisd zijn.

4. Tutu

Tutu Fanatiek lid

30 jun 2013
    1.089
    0
    36
    Vrouw
    Noord Brabant
    Hmm... Kak! Behang heb ik ook gedeeltelijk... Dat moet je eraf stomen, geloof ik, hè? De vloer wil ik eventueel over laten nemen door de nieuwe huurder, als hij of zij geïnteresseerd is tenminste. Ziet er nog geweldig uit, mooi allemaal op maat met bijbehorende plintjes. €600 euro kostte mij dat... Wat zouden jullie daarvoor vragen?

5. gekko

gekko VIP lid

11 okt 2010
    10.962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ligt eraan hoe vast het zit... in de vorige woning hadden we geluk toen we eruit gingen.. een hoekje pulken en dan trok je er zo een hele rits af.. maar toch ook met de stoommachine eroverheen gegaan... vloerbedekking gewoon onbeschermt laten liggen.. moest er toch uit en zo bleef er geen behang aan de vloer kleven....

Wat je ervoor zou vragen geen idee... ik zou het in overleg met de volgende bewoner proberen kort te sluiten....

6. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik heb vaak het behang mogen laten zitten en ben ook in deze woning gekomen waarbij de vloer gedeeltelijk is blijven liggen en er behang in de slaapkamer hing.

Voor de vloer zou ik niet meer dan 50 euro vragen - want alles eruit halen is véél meer werk!!!

7. Letizia

Letizia Lid

22 okt 2013
    98
    0
    0
    Balie medewerkster bij tandheelkundige kliniek
    Rotterdam
    Zo, goed bezig toch!

Het aller belangrijkste is doorgeven aan de gemeente, zodat je nooit geen gezeik krijgt met de belastingdienst. De gemeente geeft het automatisch door aan de belastingdienst dus komt dan in orde.

Daarna inderdaad bij je zorgverzekering, banken en overige zaken waar je klant bent. Kan je meestal makkelijk telefonisch of via internet doen.

Je water en energie kun je ook doorgeven per wanneer je daar weg bent, en zij sturen je enkele dagen van tevoren een meterstand en waterstand kaart, dit hoef je enkel door te geven en zij berekenen dan de eindnota. Na het voldaan te hebben van die eindnota ben je daar ook weer vanaf en zowieso ben je dan opgezegd.

Je tv abonnement ook opzeggen, en per wanneer doorgeven, zij zullen je dan een schriftelijke bevestiging sturen. Vaak moet je het kastje retourneren.

Komt inderdaad veel bij kijken he, ik ben ook onlangs verhuisd. Pff wat een gedoe.

8. Tutu

Tutu Fanatiek lid

30 jun 2013
    1.089
    0
    36
    Vrouw
    Noord Brabant
    Dank je wel, Letizia, voor je tips!

Ja, komt echt veel meer bij kijken stiekem ;)

Vanmorgen is de opzichter van de woningbouw geweest en heeft een rondje gemaakt in mijn huisje. Ik mocht het behang laten zitten, gelukkig. Verder kan ik ongeveer bij alles met de nieuwe bewoner bespreken of hij of zij iets over wil nemen, maar het meeste ga ik toch verwijderen (dat zijn denk ik 3 schappen in totaal :p). Heb gelukkig maar een klein huis, met één slaapkamer dus dat scheelt wel.

Bevestiging van TV en internet heb ik al binnen, dat is geregeld. Ik moet alleen nog naar de bank en ik ga nu even de site van de gemeente openen. Daarna alleen de energieleverancier nog en dan heb ik het geloof ik :( Denk ik. Hoop ik.

:D

9. gekko

gekko VIP lid

11 okt 2010
    10.962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gelukkig is het bijna het einde van het jaar... aan het einde/begin krijg je altijd de info van wat er allemaal nog geregeld had moeten worden door de post..

(post al omgezet?)

Deel Deze Pagina