wat is een leuk kado voor een meisje dat 2 wordt?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door nijntje1983, 25 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nijntje1983

nijntje1983 Fanatiek lid

21 nov 2012
    1.192
    0
    0
    vlakbij assen
    onze dochter wordt in mei 2. Nu zat ik eens te denken wat we voor haar verjaardag gaan vragen dit jaar, maar wat is dat moeilijk zeg!
    Ze heeft al heel veel dingen.

oa:
    heel veel little people
    muziekinstrumentjes
    houten keuken + 3 plastic serviezen
    duplo ziekenhuis en losse blokken.
    sesamstraat camper
    babyborn pop met wastafel/kaptafelachtig ding en maxicosi en buggy

en natuurlijk blokkentorens enz. maar daar speelt ze niet meer mee, dus die gaan naar zolder.

Zandbak en toebehoren heeft ze al evenals een buitenspeelhuis en schommel.

de reden dat ik er nu al over begin is dat wij niet vies zijn van 2e hands en ik zo mensen de kans wil geven iets te kunnen vinden wat ze leuk vinden om te geven. Mijn broer heeft het bijvoorbeeld niet breed, maar vindt de leukste kadoos op rommelmarkten voor een prikkie:D. Dus ik zat er al ff over na te denken.

ik had al bedacht om poppenkleertjes voor haar babyborn te vragen. Kunnen mensen ook leuk zelf maken.

maar verder?

dus kom maar op met jullie ideeen!:D

2. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Hier heeft de dame een week terug veeeeel grote cadeaus gekregen (poppenhuis, parkeergarageding met auto's etc) van opa's en oma's.

Maar ze speelt het allerliefst met een paar vouwblaadjes+ potloden en stickers erbij. Uuuuuren zit ze aan tafel te knutselen ("brieven maken"), ik heb er geen kind aan bijna. Dus mijn tip: knutselspulletjes :)

3. Aszz

Aszz Niet meer actief

Wij gaan morgen op verjaardagvisite bij een meisje die 2 wordt. E ik heb vingerverf, een houten inleg pizzel en een houten knikkerbaan gekocht :)

4. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Een skippy koe, is eigenlijk gewoon een skippybal maar dan in de vorm van een koe wat makkelijker te "springen" is dan zo''n grote bal

5. moniponi

moniponi Fanatiek lid

21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier kreeg ze een driewieler-loopfietsje (om te bouwen tot tweewieler) en twee maandjes later van de Sint een driewieler met trappertjes en een laadbak. Allebei direct een succes en enorme hits!!

En dat soort dingen zijn zeker ook tweedehands te vinden (hoewel de loopfiets nieuw was, zoiets had ik nog niet gevonden 2e hands).

6. Snoopy82

Snoopy82 Fanatiek lid

23 mrt 2009
    3.755
    0
    36
    Houten loopfiets
    Buggy waar der popjes in kunnen
    Skippybal
    Step met 2 wieltjes achter
    Knutselspullen
    Klei
    Voorleesboeken

7. Loesjuh

Loesjuh Niet meer actief

Nijntje verstoppertje!

8. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    -Boeken
    -Klei en kleispulletjes
    -Plakkaatverf en een tekenblok met witte vellen
    -Grote rijgkralen
    -Verkleedkleding met toverstaf etc.
    -Spelletjes, zoals Nijntje voert de dieren, HABA boomgaardspel, Nijntje ballonnenspel.
    -Poppenstoel
    -Poppenluiers, poppenpotje (ook handig met zindelijkheid; kan ze d'r popje naast haar zetten) en flesjes voor de pop.

9. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Verkleedkleren! Hier het mooiste kado wat je maar kunt geven!

Boeken doen het altijd goed

een speelgoedkist met naam

een fietsje met zijwieltjes

Ik zou trouwens de blokken wel in de buurt houden... dit is zo'n typisch stuk speelgoed waarvan met nieuwe inzichten straks weer flink gebouwd kan worden. Mijn zoon was nooit een bouwer maar is nu met 4,5 jaar hele kastelen aan het bouwen!

een bakset (met natuurlijk bijpassend schort en koksmuts)

Knutselspullen

Muziekinstrumenten

10. nijntje1983

nijntje1983 Fanatiek lid

21 nov 2012
    1.192
    0
    0
    vlakbij assen
    leuke ideeen! hier kan ik echt wat mee!

ik denk dat ik voor de 'maaksters' dan verkleedkleren en poppenkleren ga vragen.

bakset is natuurlijk superleuk! mama mag ook graag bakken, dus kan ze mooi meehelpen!

spelletjes, rijgkralen, poppenspul enz is natuurlijk goed aan te komen 2ehands

en een houten kist is leuk voor de opa om te maken.

boeken kan natuurlijk ook 2ehands.

loopfiets en skippykoe heeft ze ook al. Die staan al op zolder... was ik al helemaal vergeten.
    en ik heb zelf op mp een klein poppenhuisje gekocht, die ik nog ff wil pimpen.

Dus ik denk dat het nu wel helemaal goed gaat komen! super!!

Deel Deze Pagina