Dingen te doen omgeving Coo / Stavelot

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door GossipGirlxoxo, 14 aug 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Al jaren gaan we met de hele vriendengroep met kerst een weekje weg. Voorheen waren dat weekjes centerparcs en de laatste jaren waren dat weekjes hof van Saksen. Dit jaar ivm corona willen we ipv een vakantie park een vila huren met binnen zwembad en alles erop en eraan voor de kinderen. We komen uit bij mooie villa's in Belgie Coo / Stavelot. Iemand bekend met de omgeving? Zijn hier leuke buiten activiteiten te doen met groepen in de winter of leuke dingen te bezichtigen? Ik ben namelijk bang dat een hele week echt binnen in zo een vila wel gaat vervelen.
     
  2. Cin85

    Cin85 VIP lid

    12 jan 2010
    11.892
    13.063
    113
    Vrouw
    Wij zijn daar jaren geleden geweest, nog voordat ik kinderen had, dus het kan ondertussen anders zijn.
    Maar vanaf de lansal die daar zit, liepen we opeens over een kabouterpad, een wandeling waar langs de kant allemaal kabouter huisjes gemaakt waren, inclusief kabouters erbij, echt super leuk voor de kleintjes!
    Voor de ouderen zijn er daar (en in Luxemburg) heel veel oorlogsmusea en ook bossen waar de bomkraters nog goed te zien zijn.
    En je hebt natuurlijk het circuit en de grotten van Han.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  3. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Het circuit klinkt interessant, en een leuk wandelpad voor de kinderen ook wel!
     
  4. Cin85

    Cin85 VIP lid

    12 jan 2010
    11.892
    13.063
    113
    Vrouw
    Mijn man heeft daar ooit mogen racen, maar geen idee of dat nog kan hoor.
    Het is daar sowieso mooi wandelen in de bossen, dus dat kan altijd.

    Het duurt nog even, maar veel plezier alvast!
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  5. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    We hebben nog niets vastgelegd, zijn nog even op zoek naar dingen die in de buurt te ondernemen zijn. Las net iets over watervallen bezoeken maar of dat in de winter echt leuk is weet ik niet.
     
  6. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    11.127
    15.635
    113
    Vrouw
    #6 Neuzeke, 14 aug 2020
    Laatst bewerkt: 14 aug 2020
    De watervallen kan je alleen nog deftig zien vanuit het plopsa Park.
    Je kan wel eens op het trapje ernaast gaan staan.
    Als je dichtbij zit kan je eens gaan kijken maar het is op 10 min klaar.
     
  7. Nataly1972

    Nataly1972 Fanatiek lid

    8 jun 2009
    4.177
    1.358
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Ik zit even te kijken maar pretpark Phantasialand ligt op 1 uur en 20 min rijden van Stavelot. Dat is een fantastisch pretpark, wel duur en die zijn met kerst altijd open.
     
  8. ikkie97

    ikkie97 VIP lid

    7 mei 2011
    10.079
    3.520
    113
    Wij zijn daar vorig jaar in de buurt op vakantie geweest (Vielsalm).
    Zijn oa naar Houtopia geweest in Houffalize. Is een speeltuin/beleefmuseum over zintuigen. Heel leuk.

    Kasteel La Roche en Ardenne is ook leuk
     
  9. Majo1983

    Majo1983 Fanatiek lid

    1 feb 2013
    3.634
    2.336
    113
    Vrouw
    Broek
    Wij waren er dit jaar omdat we (noodgedwongen) dichtbij huis gingen kamperen.

    Stavelot is echt een megasaai dorp, niks te beleven 3 terrasjes en 2 supermarkten verder niks. Malmedy (5 minuten rijden) is veel leuker.

    Je kunt naar Valle de Wannes, daar kun je downhill skelteren, is een groot doolhof, skiën, rodelen en zijn er nog andere activiteiten. Bij t curcuit kun je karten. De watervallen zijn leuk voor een kort bezoekje en daarna een terrasje, je kunt daar ook een mountainbiketocht doen. Vlakbij ligt de Ninglingspo, dat is het enige bergriviertje van België, leuke wandeling waarbij je stukjes moet klimmen en via houten bruggetjes het riviertje over moet steken. De grotten van Remouchamps liggen ook in de buurt.

    Wat wij ook hebben gedaan (iets verder weg, richting Luik) was de Blegny steenkolenmijn bezocht, dat was ook gaaf, ga je echt in een liftkooi naar beneden en krijg je een rondleiding. Daar zat ook een hele grote speeltuin, parkje, kinderboerderij en een mijnbouwmuseum bij.
     
  10. Littlegirl1989

    Littlegirl1989 Fanatiek lid

    2 aug 2015
    3.090
    2.175
    113
    Op 45 minuten zit Durbuy, geweldig ministadje. En een wandeling rondom moulin de bayehon kan ik met goed weer ook aanraden.

    Bij de watervallen zit op het plein een toffe Italiaan waar je lekker kan eten herinner ik me nog :D verder was daar niet veel te doen.
     
  11. Pinkie88

    Pinkie88 Fanatiek lid

    13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Wij zijn vorige week gaan wandelen in de buurt van Reinhardstein. Het kasteel zelf kan je met een geleide wandeling bezoeken (ik weet wel niet hoe dat zit in de winter), mijn zoontje vond dat heel leuk en indrukwekkend.
    Errond zijn mooie maar best uitdagende wandelpaden, naar de dam van het meer van Robertville en naar beneden naar de waterval.
     

Deel Deze Pagina