hoe doen jullie piemeltje schoonmaken

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by marilouise, Jul 5, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. marilouise

marilouise Niet meer actief

De vraag zegt al genoeg denk ik. Zoon is 2 jaar "zeurt'" over pijn aan zijn piemeltje, ik ben net even bij de dokter geweest en hij heeft het bekeken. Zijn voorhuid is zo goed als helemaal los, dus we moeten nu wel zijn piemeltje gaan schoonmaken zei hij.
    Het loskomen van de voorhuid kan een wat jeukend gevoel geven wat mijn zoontje waarschijnlijk als pijn ervaart. Maar er zit geen ontsteking of iets ziet er heel netjes uit.

Hoe ga ik dit nu schoon houden?

2. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female
    Misschien kan je zoontje de voorhuid zelf naar achter trekken en evt schoonmaken of jij maakt het schoon..

Hij voelt nl zelf t beste tot hoever hij kan gaan

3. marilouise

Ik geloof niet dat dta goed gaat komen hij zit er nu af en toe aan te trekken dat ik denk kan nooit goed zijn.

4. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female
    Ahahaha :p
    Misshien samen doen?
    Of dat jij het doet en goed met m afspreken dt ie moet zeggen als t pijn doet

5. ratatosk

ratatosk VIP lid

Mar 16, 2010
    5,429
    5
    0
    Hahahaha! Ik zou het je man laten doen, en dan zelf meekijken.
    Hij heeft er zelf één dus hij weet vast wel wat er wel en niet mee kan. Ik ben/was er altijd heel voorzichtig mee en toen zag ik een keer hoe mijn man onze zoon verschoonde, naja, toen riep ik echt "voorzichtig!". Haha :). Manlief keek me verbaasd aan en zei "nou dat kan gewoon hoor!".

6. marilouise

ik ga maar eens aan mijn man vragen hoe dat allemaal zit en wat kan, als ik de dokter ermee bezig zag, kreeg ik al kippenvel ik had echt zoiets van nee niet zo hard.

7. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

Feb 25, 2009
    6,014
    141
    63
    R'dam
    En hoe deed je man het en wanneer gaat zoiezo dat voorhuidje los??

8. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female
    Haha het is ook heus niet van porselein ofzo hoor...
    Als je je kindje pijn doet hoor je dat heus wel..

En net als dat ie er zelf aan trekt.. Als dat pijn zou doen zou ie t niet doen hoor
    Dat ding kan echt wel wat hebben :p

9. marilouise

Ja cynnie mijn man is nu nog werken, dus kan vanavond pas vragen en hij een demonstratie geven denk ik.
    Ik dacht dat het voorhuidje pas later los kwam, maar schijnbaar niet.

10. pinguin72

pinguin72 VIP lid

Jan 7, 2006
    7,832
    1
    38
    Apart dat je huisarts je dat advies heeft gegeven.
    de uroloog vertelde mij pas schoon te gaan maken als ze een jaar of 4/5 zijn.

Mijn man heeft het trouwens aan mijn zoon geleerd.

11. nadia1981dunja

nadia1981dunja Niet meer actief

:) Thijmen haalt zover al hij kan zijn voorhuidje weg en spoelt hem onder de douche met water schoon. Nooit zeep gebruiken daar.
    Soms haal ik hem zacht naar achteren en dan begint hij te lachen omdat dat kriebelt, zegt ie...:D

12. marilouise

Ja mijn huisarts heeft me dat advies gegeven en hij is zelf jarenlang kinderarts geweest dus hij zal er wel meer gezien hebben, maar als ik net op internet kijk is het gebruikelijker dat het voorhuidje los gaat met 4 jaar dan met 2 jaar dus misschien verklaart dat het.
    Hij zei ook heel expliciet het hoeft niet dagelijks helemaal naar achteren en schoongemaakt te worden, maar doe het wel regelmatig. dus dat doen we netjes.

en eerlijk is eerlijk of ik het heel zachtjes doe of hij doet het zelf heel hard, dan kan die wel tegen een stootje!:D

13. Fransa

Fransa Niet meer actief

Hier krijgen we het advies om vanaf dat ze 1 jaar zijn zo nu en dan de voorhuid even naar achteren te trekken. Echt schoonmaken hoeft niet eens, gewoon even naar achteren trekken.
    Ik laat mijn man dat doen hoor, vind ik mannenwerk ;)
    Onze oudste klaagt ook al wel een jaar over 'au pipi', volgens mij voornamelijk als hij een erectie heeft. Dus we houden het wel goed in de gaten bij hem...

14. AMS

AMS Fanatiek lid

May 14, 2009
    3,394
    4
    38
    España
    Hier net zo. En denk idd dat het gevoel van erectie met pijn wordt verward.. Maar houd het ook goed in de gaten

15. Mams136

Mams136 VIP lid

Jun 26, 2007
    22,837
    0
    0
    achterhoek
    hier maken we ook nog niet schoon...alleen als er bijvoorbeeld pluisjes van de onderbroek aanzitten ofzo.

Share This Page