Wat zouden jullie doen?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Mam0523, 27 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mam0523

Mam0523 Niet meer actief

Hoi meiden,

Dit weekend moeten we een paar dagen naar Istanbul (familie en werk) Vrijdag heen en maandag terug. Nu wilden we eigenlijk de kinderen meenemen en met z'n vieren gaan, om er na Istanbul nog een 2 weekse vakantie aan vast te plakken. Maar aangezien mijn man alsnog moet werken (dat kan weliswaar vanuit daar) ben ik er alleen op aangewezen om dingen met de kinderen te ondernemen..

Maar, dat zie ik dus eigenlijk helemaal niet zo zitten. We komen heel veel in Turkije en mijn so hebben daar een appartement. Luxe zou je denken, en dat is ook wel zo, maar buiten een piepklein, maar wel druk zwembad, is er niks te doen. Strand Ligt vol met stenen en grote rotsen in het water, dus ook niet heel fijn. Het ligt in een buitengebied, dus als ik iets wil gaan doen is dat een hele onderneming qua tijd en energie.

In theorie moet het prima kunnen, maar ik weet dat de praktijk vies tegen gaat vallen. Altijd bezakt en bepakt naar het strand, kind die niet wil lopen, de ander die op dat moment moet plassen, eind van de dag vies en plakkerig met die hitte in de bus, kinderen chagrijnig, hebben honger etc etc etc.
    Nee..dit lijkt me alles behalve relaxed..

Dus, ik opperde om dit weekend samen te gaan en de kinderen te laten logeren. Als we terug zijn gaan we gewoon lekker naar een bungalowpark! Lekker keutelen, alles bij de hand, animatie, zwembad, wandelen en fietsen etc. Heerlijk!!

Maar mijn man is nu lichtelijk teleurgesteld, alhoewel hij zegt ie van niet... Ben ik er nu zo raar in dat het me helemaal niet leuk lijkt om zo m'n vakantie te doen?

Ben benieuwd naar jullie mening..

2. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ik zou Istanbul voorlopig even mijden... Hangt er natuurlijk ook vanaf in welke wijk je zit. Mijn familie woont in het Europese deel aan de Haliç, vlakbij de Atatürk brug en de Galataburg. Daar is het nog echt niet leuk. Vooral 's avonds. Een vriendin van me woont verder weg van het centrum. Zij zegt dat het nu wel wat rustiger is, maar 's avonds op straat is het nog onrustig. Veel mensen op straat... zij blijven dan ook binnen 's avonds.

Dat terzijde, ik zou ook passen voor zo'n 'vakantie'. Dat is voor mij dus ook absoluut geen vakantie en daar heb ik geen vrije dagen voor over. Ik weet niet of je zelf werkt...

En je zit bij je schoonfamilie dan? Mijn ervaring is, dat er dan sowieso van je verwacht wordt om mee te helpen met koken etc. Weet niet waarom, is gewoon zo. Maar misschien is dat bij jouw schoonfamilie anders, en kunnen ze je juist helpen met de kinderen...

Ik zou ook liever een weekendje samen weg gaan. Misschien juist met zijn tweeën. Want hoe vaak komt dat nou nog voor? ;)

3. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Ik zou überhaupt niet die kant op willen gaan nu en al helemaal niet met mijn kinderen. Lekker een andere (veiliger!) bestemming opzoeken voor een familie vakantie en je man gewoon die paar dagen alleen laten gaan als hij er niet onderuit kan komen.......😕

4. Mam0523

Mam0523 Niet meer actief

Veiligheid is ook zeker iets wat meespeelt..ivm familiebezoek wil ik wel graag mee, zijn oma is ook niet de jongste meer.
    In Istanbul zitten we dan in het Aziatische gedeelte bij schoonfamilie. Meer dan gezellig bijkletsen met mijn hen zal ik niet gaan doen, dus daar maak ik me niet heel veel zorgen over.

In de badplaatsen is het wel rustig, maar ik zie op tegen hoe de vakantie gaat zijn.
    Ik hou echt van reizen en ben niet vies van ondernemen,(all inclusive vind ik bijvoorbeeld helemaal niks) maar wel als je het samen kunt doen.
    Ik zit in dit geval liever heerlijk op een bungalowpark in NL/DE/BE waar ik m'n eigen ding kan doen met de kinderen.

Ik heb vanochtend gezegd dat er een enorme last van m'n schouders afvalt als we met z'n tweeën gaan en maandag weer terug. En daarna dan naar een bungalowpark. Hij had niet door dat dat het me zo hoog zat en snapt me nu helemaal. Waarom hij teleurgesteld was, was niet om hem maar omdat hij de kinderen een vakantie wil geven. Ja..dat kan op een bungalowpark ook ;) dus dat gaan we lekker doen :)

5. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Ik begrijp de reactie van je man. Maar ik denk dat ook je schoonfamilie wel begrijpt dat jullie met de kinderen daar nu niet naar toe gaan en zeker niet als je man moet werken en jij alleen bent met de kids.
    Ik zou lekker in Nederland naar een park gaan en terug gaan als jullie met z'n vieren naar je familie kunnen.

6. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.260
    11.867
    113
    Fijn dat jullie er uit zijn gekomen. Wrs hebben de kinderen meer vakantiegevoel bij bungalowpark met ruim zwembad, speeltuin, dagjes uit etc dan over hoe je het omschrijft in Turkije.
    Heel veel plezier op beide vakanties :)

7. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ah, fijn dat jullie nu samen tot een oplossing zijn gekomen.

Overigens... ook al houd je niet van All-Inclusive, het is wel makkelijk met kinderen. Je zoekt een plek aan het zwembad en laat de kids lekker spelen. Dan weer even naar de speeltuin... strand zou ik dan ook niet doen. Maar ja, dat kun je net zo goed in NL blijven ;)

Veel plezier samen! Maak er een romantische paar dagen van! ;)

8. Mam0523

Mam0523 Niet meer actief

We zitten inmiddels in Istanbul. Het is hier relatief rustig eigenlijk, voor zover je Istanbul rustig kunt noemen ;)
    We hebben het heerlijk samen en de kinderen zijn bij de opa's en oma's :)

Wbt all inclusive, we hebben het overwogen, maar buiten het feit dat het financieel even niet haalbaar is (we sparen voor andere dingen), wil ik toch liever naar een bungalowpark. Genoeg te doen, maar toch heel relaxed.

Deel Deze Pagina