sua.grote kans groeiachterstand.echo's. inleiden

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Amfy, 17 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amfy

Amfy Niet meer actief

zoals de meeste wel weten heeft ons meisje een sua waardoor zij niet heel groot geboren zal worden.

nu is de kans op een echte groei achterstand 85%
    maar wanneer ga je dit zien?

met 28 weken was ons meisje precies op grote dus was er nog geen achterstand.

maar ik kon het nog wel verwachten.

ik vind het moeilijk om positief te blijven eigenlijk. ik ben bang dat ik over 2 weken te horen krijg dat ze nu toch slechter gaat groeien
    ook is de kans op vroege inleiding aanwezig omdat ze op een gegeven ogenblik het beter buiten de buik doet als in de buik.

2. Dot

Dot Fanatiek lid

18 nov 2007
    1.958
    0
    0
    In feite is er op dit moment nog geen groeiachterstand.
    Probeer positief te blijven! Je bent al zover gekomen zonder dat het kleintje een groeiachterstand heeft.
    Soms krijg je zoveel informatie, waar je helemaal niks mee kan of aan kan doen en je alleen maar zorgen gaat maken.
    Heb ik ook gehad met een echo, daar zagen ze iets, bij een tweede extra echo na drie weken zorgen maken en stress bleek het alweer vanzelf hersteld te zijn.
    Ik begrijp dat het bij jou iets anders is, er maar 1 ader door de navelstreng loopt met sua?
    Dat is natuurlijk niet niks dat begrijp ik.

3. Amfy

Amfy Niet meer actief

ja klopt. er zijn maar 2 vaten in de navelstreng in plaats van 3.

dit geeft bij een op de 4 andere afwijkingen die uit gesloten zijn bj ons kindje dus ze is verder gezond

4. LiLaa

LiLaa VIP lid

9 feb 2011
    6.120
    0
    36
    Genieten van mijn mooie gezinnetje
    Op de roze wolk :-)
    Ik heb geen ervaring, wil alleen Sterkte wensen !

5. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Ik heb geen ervaringen met de navelstreng afwijking maar wel met 'groeiachterstand'. Deze was op 20 weken al 4 dagen en was op 29 weken een ruime week. Met 34 weken bijna 2 weken achterstand en met 36 weken ruim 2 weken achterstand. Met de groeiecho van 36 weken werd een schatting gedaan: Rond de 2700/2800 gram op 39 weken. Met precies 38 weken is ze gehaald en woog ze 2950. Dus helemaal kloppen doen die groeiecho's ook niet.

Ik hoop voor jou dat je ukkie het zo mooi blijft doen als nu!

6. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

12 jan 2010
    3.872
    0
    0
    Meis tot nu toe doet ze t hartstikke goed!laat je alsjeblieft niet zo gek maken!!!!
    Geniet van de laatste weekjes voor t zelfde geld blijft ze t zo lekker doen en is er niks aan de hand mocht ze toch een groeiachterstand krijgen kan je je altijd nog zorgen maken.

Dit zegt al genoeg dat je al zover bent

7. Miek74

Miek74 Fanatiek lid

3 nov 2007
    1.968
    1
    0
    NH
    laat je inderdaad niet gek maken. En probeer zo rustig mogelijk aan te doen. Als je met verlof gaat, en dus rustiger aan gaat doen zie je je buik altijd groeien. Misschien kan je eerder met verlof en er misschien nog een vakantie voor plakken. En tot dusver gaat het goed, dat moet ook rust geven.

rustig aandoen he!

8. Amfy

Amfy Niet meer actief

hihi ik werk niet ik ben gewoon thuis ;)

ik weet het ook wel maar ik krijg zoveel info en dan cijfers en daar word ik toch bang van

Deel Deze Pagina