Hey meiden, A.s. dinsdag hebben wij de 1e echo, met 6 wk 5 dg, ivm eerdere miskramen. Nu wil mijn moeder graag mee. Dit uit belangstelling/hoop enzo natuurlijk, maar ook omdat ze bij de echo van de eerste mk mee is geweest omdat mijn man toen echt niet kon ('spoed' echo ivm bloedverlies). Ze wil nu dus heel graag ook een keer een goede echo (dat hopen we dan maar) om te vorige te 'wissen' zeg maar (al blijft dat altijd bij je). Nu hebben mijn man en ik daar geen problemen mee, maar nu de dag dichterbij komt vraag ik me toch af, heel suf, maar toch, of die echoscopiste dat niet heel raar zal vinden, dat we daar met z'n 3en zijn? Zo groot is die kamer niet enzo... Wie heeft hier ervaring mee?
maak je daar niet te druk om.. ik ben zelf ook nu zwanger en ik zou dolgraag willen dat mijn moeder er bij kon zijn.. alleen is die overleden!!! dus ja ... niks van aantrekken!!!! en gewoon lekker met zijn 3en gaan
Nee! Tuurlijk niet! Als jullie het prettig vinden, is dat toch alleen maar fijn?! Gewoon je moeder meenemen. Heb ik ook gedaan (was alleen niet de 1e echo) en niemand keek raar op hoor, mijn vriend was toen ook mee.
Mijn moeder gaat meestal ook mee naar de echo's , mijn gyn kijkt niet raar op ofzo. Ik vind het fijn dat ze meegaat.
Lekker belangrijk wat een ander daar van vindt! Lekker doen waar jullie je goed bij voelen. Ik kan me voorstellen dat je mama wel mee wil dit keer. Doen waar jij en je man je goed bij voelen. Die echoscopist heeft veeeeeel vreemdere dingen mee gemaakt (hele Antiliaanse families die meekomen: 15 man sterk!! bijvoorbeeld! )
Mijn zus had bij haar eerste echo ook ons moeder meegenomen (naast haar vriend) Maar de echo-mevrouw zei wel tegen haar dat dat eigenlijk niet de bedoeling was, dus dat er eigenlijk altijd maar 1 persoon mee mag. Niet dat ik me er veel van aan zou trekken, maar toch....
Wat een rare reactie zeg! Waarom zou dat niet de bedoeling zijn? Is toch iets wat je met mensen wil delen?? En als dat toevallig je moeder is, who cares??
Ik zou gewoon mijn moeder meenemen als ik dat wilde. Zo'n echoscopiste zal het echt wel vaker meemaken. En anders leg je je situatie uit en dan hebben ze er vast wel begrip voor, dat kan bijna niet anders toch . Gewoon doen meid.
Ik heb uit beleefdheid wel meegedeeld dat ik een derde persoon meeneem maar kan me niet voorstellen dat ze het kunnen verbieden. Ik denk ook dat het vaak voorkomt dat moeders meegaan en zou het juist raar vinden als ze raar zouden opkijken. Dus gewoon meenemen je mama, kan ze lekker meegenieten. Groetjes
Als je, je daar fijn bij voelt; gewoon je moeder meenemen. Zou het wel even mededelen aan de echomevrouw.. Dus niet vragen, maar zeggen dat je moeder ook meekomt, naast je partner
Vind het niet raar hoor! maar ws is je echo wel inwendig he....vind je het zelf prettig om zo te liggen met je moeder erbij? Dat zou voor nm wel een reden zijn om haar niet mee te nemen...(heb ik dus ook niet gedaan!) Maar verder.....als jij het wil, gewoon meenemen hoor! x
@Iedereen: bedankt voor de reacties! Die ene die zei dat er eigenlijk maar 1 iemand bij mocht zijn probeer ik maar even te vergeten, en we gaan morgen gewoon met z'n 3en! @Anna123: ik weet dat het inwendig is en normaal zou ik dat ook niet zo fijn vinden. Mijn moeder is echter dus bij de eerste mk ook mee geweest naar de echo, dus het is niet 'nieuw' meer.
@Anna123: mag ik jou trouwens vragen waarom je met 11 weken al 5 echo's hebt gehad? Ik zou er nl heel graag ook nog één extra willen voor de termijnecho (als die van morgen goed is natuurlijk) gezien de twee eerdere mk's, omdat ik me anders wel erg ongerust maak. Ik vraag me alleen af of ik dan niet wat overdrijf ofzo. Als je het niet wil zeggen snap ik dat natuurlijk ook!
Heb 2 eerdere Mk gehad dit jaar..Daarbij slik ik ergens medicijnen voor die een minder gunstig effect kunnen hebben op de baby...maar in eerste instantie kreeg ik elke week een echo ivm die Mk. Loop wel op het ziekenhuis bij een gyn. Ik zou er zeker om vragen hoor, of je een keertje extra mag komen omdat je onzeker bent! Niks raars aan! x
@anna: bedankt voor je antwoord. Inmiddels heeft het zichzelf al wel 'opgelost': we mogen over 3 weken weer. Eind volgende week ga ik op vakantie voor 9 dagen, dus die 3 weken vliegen vast om! Iig was de echo van vandaag helemaal goed! Fijn dat het bij jou ook helemaal goed gaat! Oh ja, ik heb niks gezegd/gevraagd en mijn moeder gewoon (ook) meegenomen. Het was wel dezelfde echoscopiste als de eerste 2 keren, en ze herkende me nog, dus ze begreep het ook wel.
Wij waren bij de eerste echo met 8 weken ook met mijn man en moeder. Deden ze echt niet raar om hoor!
Fijn dat alles goed was! En super dat je over 3 weken weer mag! Zo'n verschil dan al weer! Super leuk! Gelukkig was het geen probleem dat je moeder erbij was! xxx